صاحبان رستوران برای ایجاد یک فضای داخلی که با غذاهای رستوران مطابقت داشته باشد ، به استودیوی معماری و تیم YUDIN Design اعتماد کردند غذاهای این رستوران شامل غذاهای شهری و فست فود (برگر ، بال) ، سوشی ، غذاهای ایتالیایی ، منوی مخصوص کودکان می باشد در واقع هدف از طراحی رستوران ایجاد مفهوم و هویت برای شکل بخشیدن به مکانی برای تامین آسایش تمام وقت همه افراد خانواده برای صرف غذا می باشد که این طراحی در فضایی به مساحت ۲۳۰ متر مربع صورت گرفته است.
از ابتدا الکساندر و ولادیمیر یودین فهمیدند که رستوران با چنین مفهومی و با داشتن غذاهای ایتالیایی می تواند هر روز به مکانی لذت بخش تبدیل گردد. بنابراین آنها راهکار طراحی آسان و شهودی ارائه دادند و در فضا احساسی ایجاد کردند که گویی همه چیز در رستوران آشنا است، با ورود و ماندن در فضا کاربر احساس می کند سال هاست که از این رستوران استفاده کرده است.
طراحان کار خود را با طراحی هویت برند جدید رستوران شروع کردند و انتخاب نام BERGAMOT به منظور راحتی تلفظ توسط گویندگان بومی و نوشتن آسان انتخاب گردید علاوه بر این ، برادران یودین دریافتند که برگاموت سمبل منطقه ایتالیا است ، و تصمیم گرفتند از آن به عنوان معیار زیبایی شناسی در فضای داخلی استفاده نمایند در طراحی داخلی از مناظر سنتی شهرهای کالابریا الهام گرفته است و از پارتیشن شیشه ای با رنگ آمیزی روشن استفاده شده که فضای ایجاد شده توسط نورهای مینیمالیستی تم مربوط به غذاهای ژاپنی را تکمیل کرده و یک منطقه بازی را برای کودکان تعریف کرده است. آرم و تابلو به رنگ نارنجی و توسط طراحان به گونه ای ساخته شده است که می توان هم مرکبات، برش پیتزا و هم بادبزن های ژاپنی را در آن مشاهده کرد.
طراحان تصمیم گرفتند از آجر قرمز در فضای داخلی استفاده کنند و آن را با میله های فلزی تزئین کنند که به طاق های سنتی معماری ایتالیا ، بادبزن های تاشو ژاپنی و برش های مرکبات تزئین شده است. عناصر داخلی مینیمالیستی توسط معماران به افتخار غذاهای ژاپنی در محل استقرار مورد استفاده قرار گرفته است.
علاوه بر ارتباط مستقیم با هویت برند ، میله های فلزی و آجر یک فضای خانوادگی ساده را مهیا ساخته اند و نظیر یک پاسیوی تابستانی فضایی راحت ایجاد کرده است.
تراس نیمه باز رستوران ، استفاده از شبکه هندسی ساده و کاربرد آن به عنوان قفسه های گل فضا را منحصر به فرد ساخته است و به طور کلی کل رستوران به اندازه کافی جادار است اما گوشه ها، راهروها یا مناطق ویژه ای وجود ندارد و همه چیز در معرض دید است بنابراین، میهمانان در رستوران احساسی شبیه به خانه را تجربه می کنند.
برای کودکان یک منطقه بازی در نزدیکی پارتیشن شیشه ای رنگی وجود دارد که برای دید عموم کاملاً باز است. والدین می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و در عین حال فرزند خود را در اتاق بازی تماشا کنند. تراس تابستانی نیز به عنوان یک گالری از ساختار ساده ای برخوردار است.
سبک های التقاطی خود را در دیواره ها و در قالب های تزئینی (از نئوکلاسیک) آشکار می کنند ، در حالی که سقف های بتونی به سبک صنعتی ساخته شده اند. تمام ایستگاه های پذیرش و بار با کاشی های سفید تزئین شده است (مینیمالیسم) و در کل ، عناصر تزئینی رنگی که یادآور کالابریا و ایتالیا است با صندلی های رنگ روشن و مبل ها ، فرسنتی پیتزا با چوب قرمز و گل های طبیعی تکمیل گشته است.
طبق روند همیشگی طراحی استودیوی YUDIN Design رستوران نیز با نورپردازی لوستر مرکزی بزرگ ، شبیه مدار سیاره ای ، گرد و لامپ های دیواری انجام شده لازم به ذکر است تکنولوژی ساخت لوستر اصلی پروسه ای ساده نیست ، زیرا میله های فلزی خمیده با طول های مختلف را ترکیب می کند.
تحریریه دکوبوم
منبع: interiorzine
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…
معماری داخلی ساختمان تجاری نقش اساسی در ایجاد فضایی کاربردی و جذاب دارد. فضاهای تجاری…