اسرار دکوراسیونی برای طراحی متناسب سقف

همانطور که خانه هایمان را با دکوری های دوست داشتنی و مبلمان تزئین می کنیم دیگر قسمت های خانه نیز به طراحی نیاز دارند برای مثال طراحی دیوار و سقف ها می تواند فضا را به کلی تغییر دهد و تاثیرات مبلمان و سبک ها را کم و زیاد نماید در واقع سقف در دکوراسیون داخلی با استفاده از پوشش ها و با طرح های ساده و پیچیده و یا با استفاده از خطوط و منحنی های براق سقف می تواند منزل را متحول سازد اما کافی است برای متعادل سازی دکوراسیون به استانداردها و نکات دکوراسیونی برای طراحی بهتر توجه نمایید برای این منظور در ادامه با مشاهده نکات و ترفندهایی برای طراحی هوشمندانه سقف با دکوبوم هراه باشید….

  1. نوع فضا را در نظر بگیرید.

برای طراحی بهتر سقف، کاربری و نوع فضا بسیار مهم می باشد طراحی یک اتاق خواب، حمام، اتاق نشیمن و دیگر قسمت های خانه باهم متفاوت هستند برای مثال طراحی سقف در اتاق نشیمن، از طراحی سقف در فضاهایی مانند سرویس بهداشتی و یا اتاق خواب ها می تواند پرکارتر باشد البته بسته به سلیقه، ابعاد نیز متفاوت است.

  1. توجه به سبک طراحی داخلی

قبل از طراحی سقف به سبک موجود در طراحی داخلی فضا توجه کنید برای مثال در فضاهایی به سبک مدرن سقف های کاذب با طرح های منحنی و یا ساده تر با نورپردازی در یک سمت می تواند مناسب باشد اما در فضای کلاسیک قالب های تزئینی خاص به صورت قرینه در دو سمت فضا و با جزئیات و گچبری های بیشتر مناسب تر هستند.

  1. موقعیت روشنایی های مورد نیاز را تعیین کنید.

در نظر گرفتن جایگاه چراغ های سقفی و مکان نور های مورد نیاز هر فضا به طراحی سقف کمک می کند تا با توجه به جای آن ها در دکوراسیون تصمیم گیری کنید و این به شما ایده هایی می دهد که چگونه می توانید سقف خود را به بهترین شکل طراحی کنید در این صورت علاوه بر زیبایی به کاربرد موثر فضا نیز توجه کرده اید.

  1. ارتفاع سقف را در نظر بگیرید.

توجه به ارتفاع سقف برای طراحی سقف در دکوراسیون هر فضایی بسیار مهم می باشد زیرا اگر در فضایی با سقف کوتاه تزئینات و یا از رنگ های پررنگ تر استفاده نمایید ممکن است کوتاهتر به نظر رسیده و تعادل فضا را برهم ریزد و یا در چنین فضاهایی ارتفاع کمتری برای سقف کاذب خواهید داشت در عوض، با استفاده از رنگ های روشن تر و تزئینات کمتر و با افزودن بافت می توانید تاثیرات بهتری ایجاد کنید.

  1. رنگ سقف را انتخاب کنید.

رنگ در دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و مانند همه قسمتهای یک خانه، رنگ سقف نیز بر فضای داخلی تاثیر گذار خواهد بود رنگ های تیره تر برای اتاق های بزرگ مناسب تر هستند و برای اتاق های کوچکتر، می توانید از رنگ های روشن تر استفاده کنید تا بزرگتر نشان داده شوند البته علاوه بر تنالیته های رنگی شفافیت رنگ نیز مهم بوده و به بزرگتر نشان دادن ابعاد فضا و بالاتر نشان دادن ارتفاع کمک زیادی خواهد کرد.

  1. ا آکوستیک را فراموش نکنید.

هنگامی که به طراحی سقف فکر می کنید بایستی به عواملی چون انعکاس صدا هنگام صحبت کردن و یا صداهای موجود به خصوص در فضاهای بزرگ توجه کنید برای جلوگیری از انعکاس از آکوستیک برای دیوار و سقف ها کمک بگیرید.

  1. افزودن ویژگی های معمارانه

راهی برای داشتن یک سقف دوست داشتنی، افزودن ویژگی ها و دیتیل های معماری بر روی آن است. شما می توانید تیرهای چوبی، پانل های آکوستیک، سقف کاذب، تخته هایی با چوب های بافته شده، صفحه نمایش شناور، آثار هنری و یا تصاویر پس زمینه به سقف اضافه کنید تا با انجام این کار و افزودن جزئیات بیشتر زیبایی بیشتری به فضا بیافزایید.

  1. طرح ها و اشکال مختلفی را امتحان کنید.

اشکال مختلف سقف مانند مستطیل یا سقف های دارای لبه های تیز احساسی متفاوت از  استفاده از حلقه ها و منحنی ها با خطوط نرم و ملایم در فضا ایجاد می کنند پس با توجه به فضای مورد نظر اشکال مختلفی را در ذهن مجسم کرده و بهترین را انتخاب نمایید.

  1. استفاده از سقف شیشه ای و آسمان

اگر به نور طبیعی دسترسی دارید جایی از سقف را با پوششی شیشه ای برای دید آسمان قرار دهید اگرنه با ایجاد طرح های آسمان و با نصب چراغ های پنهان شده در زیر آن احساسی از آسمان واقعی در سقف ایجاد نمایید.

  1. چراغ ها را در جهات مختلف اضافه کنید.

علاوه بر موقعیت چراغ ها، جهت نور نیز اهمیت دارد اضافه کردن چراغ هایی با جهات مختلف نوری می توانند احساس بهتری در سقف ایجاد کند طراحی سقف فقط در مورد معماری فضا نیست بلکه در مورد نورپردازی نیز هست در واقع این دو موضوع مکمل هم هستند و اگر در یکی ضعف وجود داشته باشد تاثیرات را کم رنگ تر کرده و بدون نور فضا کسل کننده و یکنواخت خواهد شد.

تحریریه دکوبوم

منبع: homedesignlover

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

معرفی ویلاهای لوکس و منحصر به ‌فرد در سراسر جهان

ویلاها سطح جدیدی از تعطیلات لوکس را ارائه می‌دهند. در تعطیلات، هیچ‌چیز بهتر از داشتن…

3 روز پیش

روش ‌های کاهش هزینه در طراحی و ساخت ویلا + نکات مهم

هنگام طراحی خانه، مشکل رایجی وجود دارد که در آن برآوردها ارائه می‌شود و پروژه…

1 هفته پیش

طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست

هدف اصلی طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی، انتشار کربن و…

2 هفته پیش

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

3 هفته پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

3 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

4 هفته پیش