اصول طراحی داخلی دفتر وکالت – نمونه دکوراسیون دفتر حقوقی

برای طراحی دکوراسیون دفاتر کار حقوقی و وکالت به دلیل تعامل با مراجعینی که به دلایل مختلف درگیر مسائل مختلف حقوقی هستند مواجهه به فضای دفتر کار برای ملاقات با وکیل بسیار مهم می باشد در واقع دفتر حقوقی بایستی فضایی آرامش بخش ایجاد کند ضمن اینکه احساس امنیت را به نحوی برای مخاطبین ایجاد نماید که افراد پرونده حقوقی خود را با خیالی آسوده به وکلا بسپارند بنابراین در طراحی دکوراسیون دفتر وکالت بایستی به اصول اولیه و دارای اولویت برای ایجاد آسایش توجه نمود. برای طراحی دکوراسیون دفتر کار وکالت بهتر است از رنگ های گرم و اشیاء دارای اصالت در دکوراسیون استفاده شود تا اعتبار بیشتری را در ذهن مخاطبین ایجاد کند.

بهتر است تا جای ممکن بسته به ابعاد فضا حوزه ها تفکیک شوند تا حوزه های عمومی و خصوصی با هم تداخل ایجاد نکنند همچنین در دفاتر وکالت حریم خصوصی ایجاد شده فضایی امن برای تبادل اطلاعات شخصی با وکیل در ذهن کاربران ایجاد کند. در نور پردازی نیز بهتر است از نورهای زرد بیشتر از سفید استفاده شود. برای جلوگیری از مضاعف شدن فشارهای بیشتر روحی در وکیل و مراجعین بهتر است تا جای ممکن به آسایش جسمی و ارگونومیک بودن مبلمان توجه شود تا ساعاتی با آرامش را برای موکلین به ارمغان آورد در ادامه با دکوبوم با مشاهده نمونه ای الهام بخش از یک دفتر وکالت با طراحی متناسب همراه باشید….

طراحی داخلی متمایز این دفتر کار به منظور ایجاد یک دفتر حقوقی واقع در اسرائیل اجرا شده است. این دفتر با طراحی مشابه خانه و با استفاده از متریال ها ، رنگ ها و بافت ها در کنار هم ترکیب خوبی ایجاد کرده است.

روبروی ورودی دیواری قرار دارد که با سنگ مرمر سیاه پوشیده شده و آرم شرکت با رنگ طلایی را نشان می دهد. محل لابی ورودی با یک گوشه دنج برای نوشیدن قهوه و محل انتظار طراحی شده و برای ایجاد فضای مورد نیاز، کابینت ها با رنگ های سبز و مشکی به همراه جزئیات طلایی ، صندلی ها و قفسه ها شکل گرفته اند.

وسایل روشنایی منحصر به فرد ، ساخته شده از برنج ، شیشه و فلز ، در کلیه مناطق مختلف اداری به عنوان یک عنصر اتصال دهنده به کار رفته و طراحی منحصر به فردی را برای کل این دفتر  وکالت ایجاد کرده است.

دفتر وکیل ارشد شامل یک حوزه کاری شخصی با دو صندلی راحت همچنین یک میز کنفرانس بزرگ است.

رنگ مشکی و تیره بر فضا غالب است که این ترکیب با رنگ سبز و طلایی ترکیب شده و احساس خشکی و رسمی بودن فضای کار در این دفتر حقوقی با چنین طراحی متفاوتی از بین برده است و احساسی شبیه به خانه ایجاد کرده است.

منظره شهر را می توان از طریق تمام پنجره ها مشاهده کرد و در مواقع لزوم با پرده های حریر سفید رنگ پوشاند در این فضا از وسایل روشنایی بی نظیر و تابلوهای هنری نیز  به عنوان مکمل در دکوراسیون استفاده شده است.

اتاق های اداری همگی در طرح رنگی و سبک دکوراسیون یکسان هستند همچنین طرح رنگی و سبک دکوراسیون در سرویس بهداشتی نیز امتداد یافته و جریان حاکم بر دکوراسیون در کل فضا یکنواختی ایجاد کرده است.

رنگ زمینه سفید رنگ در میان رنگ های تیره به گشایش فضا کمک کرده و مانند بومی برای رنگ های دیگر در دکوراسیون عمل کرده که با ایجاد کنتراست رنگ ها و تم دکوراسیون را به بهترین نحو نمایش می دهد.

تحریریه دکوبوم

منبع: officesnapshots

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

معرفی ویلاهای لوکس و منحصر به ‌فرد در سراسر جهان

ویلاها سطح جدیدی از تعطیلات لوکس را ارائه می‌دهند. در تعطیلات، هیچ‌چیز بهتر از داشتن…

3 روز پیش

روش ‌های کاهش هزینه در طراحی و ساخت ویلا + نکات مهم

هنگام طراحی خانه، مشکل رایجی وجود دارد که در آن برآوردها ارائه می‌شود و پروژه…

1 هفته پیش

طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست

هدف اصلی طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی، انتشار کربن و…

2 هفته پیش

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

3 هفته پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

3 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

4 هفته پیش