وقتی صحبت از دکوراسیون منزل ، نقشه های ساختمانی یا سازماندهی و چیدمان مبلمان می شود ، تشخیص بهترین روش اغلب طاقت فرسا است و هرچه زمان می گذرد طراحان با پروژه های بیشتری دست و پنجه نرم می کنند ، یاد می گیرند و پیشرفت می کنند و امیدوارند که دوباره این اشتباهات را نکنند پس چه هدیه ای ارزشمندتر از تجربیات افراد موفق می تواند راهگشای ما باشد . فراموش کنید اگر بار اول چیزی درست پیش نیامد خودتان را سرزنش نکنید حتی متخصصان هم در اوایل کار اشتباه کرده اند .
در مبلمان خود سرمایه گذاری کنید و خارج شدن از منطقه راحتی خود نترسید. در ادامه با مصاحبه ۱۰ نفر از متخصصان طراحی دکوراسیون خانه و بیان بهترین تجربیات آنها که قبل از ۳۰ سالگی در مورد سبک و دکور یاد گرفته اند با دکوبوم همراه باشید…
لیز والتون ، مالک و طراح اصلی Liz Walton Home
اگر تازه به خانه جدیدی نقل مکان کرده اید یا به دنبال بازسازی دکوراسیون خانه هستید ، سعی کنید روی تک تک جزئیات بیش از حد تمرکز نکنید. صدها تصمیم وجود دارد که باید اتخاذ شوند و نیازی به تصمیم گیری سریع نیست.
لیز والتون ، مالک و طراح اصلی Liz Walton Home معتقد است که “ما به عنوان یک طراح ، در معرض محصولات بی نظیر بسیاری قرار داریم و می خواهیم مشتریان خود را با چیزی خلاقانه یا عجیب و غریب تحت تأثیر قرار دهیم ، اما باید بهترین استفاده از وقت را با توجه به نیازهای پروژه های موجود داشته باشیم . در مورد سلیقه افراد نیز همین طور است. استخوانبندی اصلی پروژه را انجام دهید و روی تم ها و عناصر تاکیدی و دکورها با سرعت بیشتری کار کنید. بعلاوه ، آیا واقعاً در دنیا چیز کاملی وجود دارد؟ اگر عاشق دکوراسیون منزل هستید ، می دانید که همیشه چیزی وجود دارد که شما می خواهید آن را پیدا کنید و دوستش داشته باشید. یک قدم به عقب برگردید و از خود برای زحماتی که کشیده اید قدردانی کنید.
Erriette Lenas از Erriette Lenas Design
اشتباه رایج در طراحی این است که هر فضای باز را با یک وسیله تزئینی پر کنید ، در نتیجه ظاهری بهم ریخته و غیرکاربردی ایجاد می شود هیچ کس دوست ندارد در محیطی قرار بگیرد که نمی تواند در ان حرکت کند و مجبور است اقلامی را مداوم دستکاری کند زیرا جایی برای قرار دادن آنها وجود ندارد. سعی کنید فضاها را باز بگذارید تا بعداً تزئینات بیشتری به آن اضافه کنید.
سو جونز ، بنیانگذار و مدیر خلاق OKA
غالباً درگیر جدیدترین و جالبترین روندها هستیم ، اما با ترندها نباید استخوان بندی اصلی فضا را دیزاین کنید در واقع بهتر است رنگ و سبک مورد علاقه خود را دنبال کنید نه آنچه که در آن لحظه مد است.او میگوید من کار خود را با ترندها شروع کردم ، به مدت ۱۰ سال برای جاسپر کانران کار کردم. جاسپر به من آموخت که نباید تحت تأثیر گرایش ها یا آنچه در “لحظه” وجود دارد قدم بردارم او همیشه می گفت که بهترین رنگ ، رنگ مورد علاقه تو است و من را تشویق کرد تا سبک فردی خود را پیدا کنم.
نکته:
اگر واقعاً یک رنگ مد روز دارید ، سعی کنید آن را از طریق رنگ های تاکیدی مانند بالشتک ها و اکسسوری ها، به جای قطعات بزرگ مبلمان یا رنگ اضافه کنید.
میشل لیساک ، بنیانگذار و طراح اصلی میشل لیساک
او میگوید این آئین من است که هر روز صبح از رختخواب بلند می شوم و بلافاصله آن را درست می کنم و شش بالش را در جای خود قرار می دهم. این کمک می کند تا فضای اتاق منظم به نظر برسد و مرا برای روز پیش رو آماده می کند و واقعاً خوب است که در پایان روز به خانه بیایم و به جای یک بالش و پتو یک تخت خواب زیبا را ببینم نه اینکه برای فضایی افسرده و خواب آماده شویم!
بت دایانا اسمیت ، مالک و طراح اصلی Beth Diana Smith Interior Design & HomeGoods ‘Style Expert
بت دایانا اسمیت به مشتریان خود پیشنهاد می کند که بودجه خود را برای خرید مبلمان سرمایه گذاری کنند و در مورد تزیین وتم های فضا ، خلاقیت ایجاد کنند. اسمیت می گوید: “من سعی می کنم مشتریانم را راهنمایی کنم تا بیشتر در خرید قطعات اصلی مانند مبلمان که کیفیت آنها بیشترین اهمیت را دارد ، قطعات کاربردی برای تجربه روزمره و هنری که سالها از آنها قدردانی می کنند ، خرج کنند.
او می گوید من ترجیح می دهم وقتی می بینم بودجه مشتری کم است در مواردی مانند اکسسوری ها و دکور صرفه جویی کنم.
جو فالکو ، رئیس ارشد خلاقیت در برندهای XCEL
مطمئناً ، هر شخصیتی متفاوت است اما جو فالکو ، رئیس ارشد خلاقیت در برندهای XCEL ، معتقد است که وقتی صحبت از تزئین فضای داخلی می شود ، نباید احساس کنید که باید دیوارهای مختلف را با آثار هنری بپوشانید یا در همه جا رنگ پررنگ داشته باشید. این موضوع در مورد مینیمالیسم نیست ، بلکه در مورد ترکیب مناسب رنگ های متنوع ، بافت و فضا است که تعادل و هماهنگی ایجاد می کند. من روی اشیا، ، کتابها ، هنر ، مبلمان تمرکز می کنم که برای من لذت و احساس راحتی ایجاد می کنند. سعی کنید از یک پالت رنگی یا تم خاص استفاده کنید تا دیوارها و فضای شما بیش از حد بهم ریخته نباشد.
Maureen Stevens
آیا تا به حال هنگام گرسنگی به فروشگاه مواد غذایی بدون لیست رفته اید؟ هرگز خوب پیش نمی رود. هنگام خرید برای طراحی داخلی نیز همینطور است! طراح داخلی ، مورین استیونز هشدار می دهد که اگر بدون برنامه وارد مرحله شوید ، به احتمال زیاد مجبور خواهید شد اقلام را پس دهید و وقت و پول خود را هدر دهید.
او می گوید: بدون برنامه طراحی به خرید نروید یا حداقل پارامترهایی داشته باشید تا بدانید که به دنبال چه چیزی و با چه ابعاد و رنگ هایی هستید.
Tiffany Leigh از کتاب Tiffany Leigh Design
برای جلوگیری از نقاشی مجدد دیوارها ، همیشه نمونه رنگ خود را با نمونه های بزرگ روی چند دیوار مختلف در خانه آزمایش کنید من این را با بهای سنگینی در اوایل کارم آموختم پس از انتخاب یک رنگ سفید زیبا برای مشتری و بعد از رنگ آمیزی در یک اتاق آفتابگیر مشتری به نتیجه رسید که رنگ اتاق کاملا متفاوت است و کرم رنگ به نظر میرسد زیرا بسیار از متغیرها به جلوه و تیرگی و روشنی رنگ شما کمک می کنند. موقعیت خانه ، میزان نور طبیعی و حتی لامپ های موجود در یک فضا می تواند در نحوه ظاهر شدن رنگ تأثیر بگذارد. این یک اشتباه پرهزینه بود که من آن را اصلاح کردم .
Lauren Meichtry بنیانگذار Elsie Home
او می گوید: یکی از بهترین نکاتی که من تا ۳۰ سالگی آموختم این بود که هنگام خرید اقلام جدید باید از شر اقلام قدیمی خلاص شوید منظور این نیست که یادگارهای مادربزرگ را دور بریزید اما اگر قفسه ای باز طراحی میکنید باید به این فکر کنید که ایا برای لیوان های جدید فضای کافی دارید و یا حاضر هستید از اقلام قدیمی صرف نظر کنید؟
Katie Burnett بنیانگذار Interior + Technical Designer of Rumor Designs
در واقع هیچ چیز بدتر از رسیدن بسته بندی مبلمان بزرگی نیست که متوجه می شوید باید آن را به فروشگاه پس دهید. یکی از مفیدترین مواردی که کیتی برنت ، یاد گرفته است این است که در جای قرارگیری قطعات بزرگ را در یک فضا نوار چسب بچسبانید تا مطمئن شوید که متناسب هستند. وی می گوید: اندازه گیری و تعیین حوزه فضا برای ترسیم نقشه کمد ، قرار دادن مبلمان و غیره راهی ساده است که بدانید چگونه چیزی در یک فضا جا می گیرد من به عنوان یک طراح توانایی منحصر به فردی در تجسم فضاها قبل از دکور دارم با این حال ، اختصاص دادن زمان برای ترسیم یک فضا به خودم و مشتریانم کمک می کند درک بهتری از عملکرد فضا داشته باشند.
تحریریه دکوبوم
منبع: thespruce
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…