دکوراسیون و سازماندهی محل کار بخشی از زندگی  شغلی و روزانه کارمندان و صاحبین مشاغل است. از کارمند دورکار و در خانه گرفته تا کارمندان تمام وقت، پاره وقت و حتی مدیران شرکت ها  برای افزایش بهره وری به روش هایی برای سازماندهی دفتر کار خود  نیاز دارند در ادامه با دکوبوم با ترفندهای ساده برای افزایش جذابیت و دوری از یکنواختی در دکوراسیون اتاق کار  همراه باشید….

در مرحله اول سعی کنید نظم را در اولویت قرار دهید و تا جای ممکن با سازماندهی وسایل و حذف وسایل غیر قابل استفاده  محیطی ارام و خلوت برای خود انتخاب کنید میتوانید از کمد و کشوها استفاده کنید تا وسایلی که کمتر استفاده میکنید را داخل ان ها قرار دهید و یا برای لوازم تحریر خود از لیوان ها یا باکس هایی برای تفکیک استفاده کنید کاغذ ها و دفاتر کاری شما نیز  از این قاعده مستثنی نیستند شما میتوانید در پوشه هایی آن ها را تفکیک و با برچسب ها طبقه بندی کنید!

 

نکنه بعدی و بسیار مهم این است که یک دفتر یادداشت،پلنر  یا تقویم  کنار خود داشته باشید تا همه موارد روزانه را یادداشت کنید  اول صبح تاریخ را بالای دفتر یادداشت و با لیستی از کارها و تماس ها شروع کنید ممکن است در حین تلفن نیاز به یادداشت داشته باشید یا در حین کار ایده ای به ذهنتان برسد  این دفتر به طبقه بندی ذهنی و کارهای شما کمک خواهد کرد. حالا که هر چیزی سر جای خود قرار گرفته وقت تغییراتی برای حال بهتر است با نکته ها در ادامه همراه باشید…..

۱- پاپ رنگی آثار هنری

برای روح بخشیدن به اتاق کار  ترکیب یک میز تحریر ساده و اکسوری های مینیمالیستی با یک قاشی دیواری  با رنگ های جسورانه ، یا  استفاده از یک قطعه هنری متمایز می تواند میز کار و حوزه کاری شما را بسیار زیبا و جذاب تر کند.

۲-سفر  خیالی

هنگامی که شما یک برنامه کاری شلوغ با جلسات پشت سر هم و لیست کارهای بی پایان دارید ، ممکن است سفر به ساحل یا شهر مورد علاقه دور از دسترس باشد. بنابراین ، چرا با برخی از تزئینات میز تحریر این احساس را در خود ایجاد نکنید؟ فضای ساحلی با استفاده از  چوب های فرسوده و صدف ها ، یا دیزاین اتاق با نقاشی از معروف ترین سازه های معماری یا مکان هایی که دوست دارید از آنها دیدن کنید  یا شهر مورد علاقه همه اینها کمک میکنند تا در حین استراحت از نظر روانی،  زمان کوتاهی مانند سفر به این فضاها احساس آرامش کنید فراموش نکنید زیاده روی نکنید زیرا وسایل زیاد باعث حواس پرتی شما می شود و شمار ا از کار با کیفیت دور میکند.

۳- پالت رنگی آرامش بخش

اگر زندگی کاری شما بسیار شلوغ است ، فضای کاری خود را خلوت کنید!. یک پالت رنگی ساده و آرام بخش را با تعداد زیادی بافت خنثی و طبیعی انتخاب کنید. فکر کنید: یک میز چوبی با رنگ طبیعی و لوازم جانبی در سایه های مختلف سفید ، کرم ، خاکستری ، بژ یا قهوه ای. یک یا دو گیاه برای احساس طبیعت و مقداری هوای تازه اضافی را نیز فراموش نکنید.

۴-گل های تازه

سعی کنید گل های طبیعی و تازه را در یک گلدان زیبا به میز کار خود اضافه کنید. آنها  رنگ و تازگی به فضای شما افزوده و می توانند  هنگام استراحت و صرف چای یا قهوه یک انتخاب عالی برای ایجاد انرژی مثبت برای شما باشند.

۵- مینیمال

برای زیبایی نیازی به شلوغ کردن دکوراسیون نیست . یک میز تحریر ساده و به رنگ طبیعی که همراه اکسسوری های ساده و دارای بافت  می تواند جذابیت بصری زیادی برای شما ایجاد کند و این یک روش ساده و شیک برای صرفه جویی در فضا  همینطور برای تقویت شخصیت و هویت بخشی به دفترکار شما است.

تحریریه دکوبوم

غزاله عزالدین

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

راهنمای معماری داخلی ساختمان تجاری

معماری داخلی ساختمان تجاری نقش اساسی در ایجاد فضایی کاربردی و جذاب دارد. فضاهای تجاری…

4 هفته پیش

معماری داخلی ساختمان اداری که الهام بخش بهره وری است

تاکید بر کیفیت به جای کمیت کار، سبب افزایش آزادی و انعطاف‌پذیری در محیط‌های اداری…

1 ماه پیش

عناصر معماری داخلی دفتر کار که باعث افزایش راحتی و بهره‌وری می‌شود

معماری داخلی دفتر کار اگر به شکل حرفه‌ای انجام شود، مزایای متعددی مانند تقویت همکاری…

1 ماه پیش

صندلی با ایده ای خلاقانه

صندلی که در این بخش مشاهده می کنید در 6 رنگ موجود می باشد. این…

2 ماه پیش

ایده هایی برای استفاده از صندلی های رنگارنگ برای میز نهار خوری

اتاق ناهار خوری برای ما فضای جذابی است زیرا اعضای خانواده هر روز در ساعات…

2 ماه پیش

ایده ای خلاقانه برای میز و صندلی ناهارخوری

در طراحی این میز و صندلی عملکرد و زیبایی به خوبی با یکدیگر تلفیق شده…

2 ماه پیش