کتابفروشی منحصر به فردی توسط گروه معماری GLADC در پکن طراحی و اجرا شده است که طراحان سعی نموده اند تا با القای سبک زندگی متفاوت و پر انرژی فضایی برای مطالعه کتاب، تفریح ،سرگرمی و تکنولوژی رسانه ها را به طور همزمان در هم آمیخته و اولین کتابفروشی خلاقانه خود را تاسیس نمایند.
ایده شکل گیری طراحی داخلی این فروشگاه با استفاده از کتاب هایی روی دیوار فروشگاه که نشان از فعالیت اصلی و تمرکز حوزه فعالیتی فروشگاه است شکل گرفته و با استفاده از یک ترکیب گرافیکی متنی که با حالتی سه بعدی در امتداد دیوار در فضای مارپیچ قرار می گیرد کامل شده است.
قسمت کافه فروشگاه با تعداد زیادی کتاب در ۱۸ متر طول دیوار تزئین شده است و طراحی آرم و برند منعکس شده روی دیوار، فضا را به صورت پویا و زنده نگه می دارد.
در طراحی فروشگاه سعی شده تا توجه به همه جزئیات فضا، سبب بهبود کسب و کار و روابط انسانی گردد.
کتاب ها در مسیرهای جایگزین در قفسه بندی شبکه ای در پشت صندوق قرار گرفته جایی که هر تصویر، برند خاصی را به نمایش می گذارد و به مشتریان سبک زندگی منحصر به فردی را یادآور می شوند.
در این کتابفروشی سعی شده تا با تلفیق هنر و تصویر های گرافیکی و تزیین فضا با کتاب ها به بازدیدکنندگان تجربه خریدی جدید به همراه دکوراسیونی شاد و سیرکولاسیون فضایی متعادل را اهدا نماید.
تحریریه دکوبوم
منبع: retaildesignblog
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…
معماری داخلی ساختمان تجاری نقش اساسی در ایجاد فضایی کاربردی و جذاب دارد. فضاهای تجاری…