کتابفروشی منحصر به فردی توسط گروه معماری GLADC در پکن طراحی و اجرا شده است که طراحان سعی نموده اند تا با القای سبک زندگی متفاوت و پر انرژی فضایی برای مطالعه کتاب، تفریح ،سرگرمی و تکنولوژی رسانه ها را به طور همزمان در هم آمیخته و اولین کتابفروشی خلاقانه خود را تاسیس نمایند.
ایده شکل گیری طراحی داخلی این فروشگاه با استفاده از کتاب هایی روی دیوار فروشگاه که نشان از فعالیت اصلی و تمرکز حوزه فعالیتی فروشگاه است شکل گرفته و با استفاده از یک ترکیب گرافیکی متنی که با حالتی سه بعدی در امتداد دیوار در فضای مارپیچ قرار می گیرد کامل شده است.
قسمت کافه فروشگاه با تعداد زیادی کتاب در ۱۸ متر طول دیوار تزئین شده است و طراحی آرم و برند منعکس شده روی دیوار، فضا را به صورت پویا و زنده نگه می دارد.
در طراحی فروشگاه سعی شده تا توجه به همه جزئیات فضا، سبب بهبود کسب و کار و روابط انسانی گردد.
کتاب ها در مسیرهای جایگزین در قفسه بندی شبکه ای در پشت صندوق قرار گرفته جایی که هر تصویر، برند خاصی را به نمایش می گذارد و به مشتریان سبک زندگی منحصر به فردی را یادآور می شوند.
در این کتابفروشی سعی شده تا با تلفیق هنر و تصویر های گرافیکی و تزیین فضا با کتاب ها به بازدیدکنندگان تجربه خریدی جدید به همراه دکوراسیونی شاد و سیرکولاسیون فضایی متعادل را اهدا نماید.
تحریریه دکوبوم
منبع: retaildesignblog
دایرهها به عنوان یک شکل هندسی اساسی، دارای کیفیتی گیرا و هماهنگ هستند. طراحی داخلی…
طراحی داخلی آینده نگر به عنوان یک رویکرد نوآورانه، فناوریهای پیشرفته، متریال هوشمند و اصول…
وقتی صحبت از ایجاد فضاهایی میشود که تجسم راحتی، عملکرد و زیبایی هستند، بسیاری از…
نورپردازی، قلب تپنده فضاهای تجاری است و نقش بهسزایی در ایجاد فضایی دلنشین و کارآمد…
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…