دکوراسیون و طراحی فروشگاه لباس زنانه یکی از شاخه های پر کاربرد و با اهمیت در طراحی فضا های تجاری می باشد، در طراحی چنین فضا هایی، قسمت هایی مثل ویترین اصلی ودرب ورودی و قسمت ورودی مغازه مهم تر از سایر قسمت ها می باشد، چرا که منظر و دید اول مشتری و افراد در حال عبور در این بخش ها قرار دارد به همین دلیل معمولا در طراحی آن ها از دقت و خلاقیت بیشتری استفاده می گردد. ویترین مغازه می بایست معرف محصولات موجود در فروشگاه و در واقع هدف و ایده ی اصلی طراحی را شامل شود، تزیینات به کار رفته در فضای ویترین می توانند به شکل مستقیم به معرفی محصول بپردازند و یا با استفاده از یک مفهوم استعاری و غیر مستقیم به تبلیغ محصول مورد نظر بپردازند. برای مثال، نشان دادن ویترین فروشگاه با قرار دادن المان ها و شاخص های خیاطی مانند نخ و سوزن های دکوراتیو یا قیچی، به طور غیر مستقیم مفهوم مورد نظر را انتقال می دهد. در طراحی ویترین مغازه باید به این نکته توجه کرد که دکوراسیون فضای تجاری و محل نمایش محصولات محدود به باکس ها و استند های قرار گیری اجناس یا مانکن های لباس بر تن نیست! ویترین مغازه می تواند شبیه سازی ای از محیط گرم خانه باشد، گاهی می توان با المان تزیینی کوچک و نصب بنر های طراحی شده فضا ای متفاوت را رقم زد. در این قسمت عکس هایی از طراحی های مختلف ویترین مغازه آورده ایم.
تحریریه دکوبوم
منبع: decoboom
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…