دکوراسیون و طراحی فروشگاه لباس زنانه یکی از شاخه های پر کاربرد و با اهمیت در طراحی فضا های تجاری می باشد، در طراحی چنین فضا هایی، قسمت هایی مثل ویترین اصلی ودرب ورودی و قسمت ورودی مغازه مهم تر از سایر قسمت ها می باشد، چرا که منظر و دید اول مشتری و افراد در حال عبور در این بخش ها قرار دارد به همین دلیل معمولا در طراحی آن ها از دقت و خلاقیت بیشتری استفاده می گردد. ویترین مغازه می بایست معرف محصولات موجود در فروشگاه و در واقع هدف و ایده ی اصلی طراحی را شامل شود، تزیینات به کار رفته در فضای ویترین می توانند به شکل مستقیم به معرفی محصول بپردازند و یا با استفاده از یک مفهوم استعاری و غیر مستقیم به تبلیغ محصول مورد نظر بپردازند. برای مثال، نشان دادن ویترین فروشگاه با قرار دادن المان ها و شاخص های خیاطی مانند نخ و سوزن های دکوراتیو یا قیچی، به طور غیر مستقیم مفهوم مورد نظر را انتقال می دهد. در طراحی ویترین مغازه باید به این نکته توجه کرد که دکوراسیون فضای تجاری و محل نمایش محصولات محدود به باکس ها و استند های قرار گیری اجناس یا مانکن های لباس بر تن نیست! ویترین مغازه می تواند شبیه سازی ای از محیط گرم خانه باشد، گاهی می توان با المان تزیینی کوچک و نصب بنر های طراحی شده فضا ای متفاوت را رقم زد. در این قسمت عکس هایی از طراحی های مختلف ویترین مغازه آورده ایم.
تحریریه دکوبوم
منبع: decoboom
دکوراسیون نشیمن به سبک مدرن به طراحی فضاهایی اطلاق میشود که در آن سادگی، کاربردی…
طراحی داخلی آپارتمان ۳۰ متری مینیمال، چالشی هیجانانگیز برای بهینهسازی فضا و استفاده حداکثری از…
معماری و دکوراسیون داخلی ویلا نهتنها بر زیبایی و عملکرد ساختمان تاثیر میگذارد، بلکه نقش…
طراحی داخلی پنت هاوس دوبلکس تلفیقی از هنر، خلاقیت و قابلیت است که فضایی مجلل…
تحریریه معماری آرل سلام بر همراهان همیشگی دکوبوم و خوانندگان ویژه ی بخش طراحی جزئی.…
طراحی داخلی و دکوراسیونپنت هاوس کمی با طراحی واحدهای آپارتمانی معمولی تفاوت دارد و این…