دکوراسیون و طراحی فروشگاه لباس زنانه یکی از شاخه های پر کاربرد و با اهمیت در طراحی فضا های تجاری می باشد، در طراحی چنین فضا هایی، قسمت هایی مثل ویترین اصلی ودرب ورودی و قسمت ورودی مغازه مهم تر از سایر قسمت ها می باشد، چرا که منظر و دید اول مشتری و افراد در حال عبور در این بخش ها قرار دارد به همین دلیل معمولا در طراحی آن ها از دقت و خلاقیت بیشتری استفاده می گردد. ویترین مغازه می بایست معرف محصولات موجود در فروشگاه و در واقع هدف و ایده ی اصلی طراحی را شامل شود، تزیینات به کار رفته در فضای ویترین می توانند به شکل مستقیم به معرفی محصول بپردازند و یا با استفاده از یک مفهوم استعاری و غیر مستقیم به تبلیغ محصول مورد نظر بپردازند. برای مثال، نشان دادن ویترین فروشگاه با قرار دادن المان ها و شاخص های خیاطی مانند نخ و سوزن های دکوراتیو یا قیچی، به طور غیر مستقیم مفهوم مورد نظر را انتقال می دهد. در طراحی ویترین مغازه باید به این نکته توجه کرد که دکوراسیون فضای تجاری و محل نمایش محصولات محدود به باکس ها و استند های قرار گیری اجناس یا مانکن های لباس بر تن نیست! ویترین مغازه می تواند شبیه سازی ای از محیط گرم خانه باشد، گاهی می توان با المان تزیینی کوچک و نصب بنر های طراحی شده فضا ای متفاوت را رقم زد. در این قسمت عکس هایی از طراحی های مختلف ویترین مغازه آورده ایم.
تحریریه دکوبوم
منبع: decoboom
نشیمنهای امروزی، قلب خانه به شمار میروند و بیشترین استفاده را در مقایسه با دیگر…
در دنیای پرشتاب امروز، بسیاری از افراد به دنبال فضایی آرام، منظم و ساده برای…
طراحی رستوران کاتالانی ترکیبی از سنت و مدرنیته است که از فرهنگ غنی منطقه کاتالونیا…
طراحی داخلی آپارتمان کوچک نیازمند خلاقیت و استفاده بهینه از فضا است. انتخاب رنگهای روشن،…
دکوراسیون داخلی اتاق خواب کلاسیک، نظر برخی از افراد را جلب می نماید. برخی دکوراسیون…
دکوراسیون داخلی اتاق خواب یکی از مهمترین بخش های دکوراسیون خانه است. اگر شما از…