دکوراسیون مغازه پوشاک (قسمت اول)

دکوراسیون و طراحی فروشگاه لباس زنانه یکی از شاخه های پر کاربرد و با اهمیت در طراحی فضا های تجاری می باشد، در طراحی چنین فضا هایی، قسمت هایی مثل ویترین اصلی ودرب ورودی و قسمت ورودی مغازه مهم تر از سایر قسمت ها می باشد، چرا که منظر و دید اول مشتری و افراد در حال عبور در این بخش ها قرار دارد به همین دلیل معمولا در طراحی آن ها از دقت و خلاقیت بیشتری استفاده می گردد. ویترین مغازه می بایست معرف محصولات موجود در فروشگاه و در واقع هدف و ایده ی اصلی طراحی را شامل شود، تزیینات به کار رفته در فضای ویترین می توانند به شکل مستقیم به معرفی محصول بپردازند و یا با استفاده از یک مفهوم استعاری و غیر مستقیم به تبلیغ محصول مورد نظر بپردازند. برای مثال، نشان دادن ویترین فروشگاه با قرار دادن المان ها و شاخص های خیاطی مانند نخ و سوزن های دکوراتیو یا قیچی، به طور غیر مستقیم مفهوم مورد نظر را انتقال می دهد. در طراحی ویترین مغازه باید به این نکته توجه کرد که دکوراسیون فضای تجاری و محل نمایش محصولات محدود به باکس ها و استند های قرار گیری اجناس یا مانکن های لباس بر تن نیست! ویترین مغازه می تواند شبیه سازی ای از محیط  گرم خانه باشد، گاهی می توان با المان تزیینی کوچک و نصب بنر های طراحی شده فضا ای متفاوت را رقم زد. در این قسمت عکس هایی از طراحی های مختلف ویترین مغازه آورده ایم.

تحریریه دکوبوم

منبع: decoboom

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)
میرزائی

آخرین مطالب

طراحی و دکوراسیون داخلی با رنگ زرد

1 - اتاق جلسه، طراحی داخلی و مبلمان زرد، طراحی : Apostrophy’s در راستای بررسی…

4 روز پیش

استفاده از آب در طراحی داخلی

آب به‌عنوان نماد زندگی و آرامش، نقش مهمی در طراحی داخلی دارد. استفاده از عناصر…

6 روز پیش

طراحی داخلی دوار: ۲۷ پروژه نمونه

دایره‌ها به عنوان یک شکل هندسی اساسی، دارای کیفیتی گیرا و هماهنگ هستند. طراحی داخلی…

2 هفته پیش

طراحی داخلی آینده نگر

طراحی داخلی آینده نگر به عنوان یک رویکرد نوآورانه، فناوری‌های پیشرفته، متریال هوشمند و اصول…

3 هفته پیش

طراحی داخلی خوب چیست؟

وقتی صحبت از ایجاد فضاهایی می‌شود که تجسم راحتی، عملکرد و زیبایی هستند، بسیاری از…

3 هفته پیش

تکنیک های نورپردازی در طراحی داخلی تجاری

نورپردازی، قلب تپنده فضاهای تجاری است و نقش به‌سزایی در ایجاد فضایی دلنشین و کارآمد…

4 هفته پیش