دکوراسیون و طراحی فروشگاه لباس زنانه یکی از شاخه های پر کاربرد و با اهمیت در طراحی فضا های تجاری می باشد، در طراحی چنین فضا هایی، قسمت هایی مثل ویترین اصلی ودرب ورودی و قسمت ورودی مغازه مهم تر از سایر قسمت ها می باشد، چرا که منظر و دید اول مشتری و افراد در حال عبور در این بخش ها قرار دارد به همین دلیل معمولا در طراحی آن ها از دقت و خلاقیت بیشتری استفاده می گردد. ویترین مغازه می بایست معرف محصولات موجود در فروشگاه و در واقع هدف و ایده ی اصلی طراحی را شامل شود، تزیینات به کار رفته در فضای ویترین می توانند به شکل مستقیم به معرفی محصول بپردازند و یا با استفاده از یک مفهوم استعاری و غیر مستقیم به تبلیغ محصول مورد نظر بپردازند. برای مثال، نشان دادن ویترین فروشگاه با قرار دادن المان ها و شاخص های خیاطی مانند نخ و سوزن های دکوراتیو یا قیچی، به طور غیر مستقیم مفهوم مورد نظر را انتقال می دهد. در طراحی ویترین مغازه باید به این نکته توجه کرد که دکوراسیون فضای تجاری و محل نمایش محصولات محدود به باکس ها و استند های قرار گیری اجناس یا مانکن های لباس بر تن نیست! ویترین مغازه می تواند شبیه سازی ای از محیط گرم خانه باشد، گاهی می توان با المان تزیینی کوچک و نصب بنر های طراحی شده فضا ای متفاوت را رقم زد. در این قسمت عکس هایی از طراحی های مختلف ویترین مغازه آورده ایم.
تحریریه دکوبوم
منبع: decoboom
یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته میشوند، خانههای شگفتانگیز آنهاست. بسیاری از…
برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آبوهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…
در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگیهایی است که باعث میشود محیط برای هر کسی…
امروزه، امنیت ویلای شما فراتر از قفلهای محکم و همسایههای نگهبان است. آخرین پیشرفتها، رویکردی…
گردشگری در ایران، با دارابودن بافت غنی از تاریخ، فرهنگ و زیباییهای طبیعی، تجربهای منحصربهفرد…
حمام، فقط یک اتاق معمولی در خانه نیست. این فضا، بیشتر شبیه به فضایی خصوصی…