راهنمای دکوبوم برای دکوراسیونی به سبک معاصر

در حالی که گاهی تصور می شود که فضای داخلی “مدرن” سرد و مینیمالیستی است ، اما در خانه های امروزی ، فضای داخلی مدرن راحت و خوشایند است بدون اینکه بهم ریخته و تاریک باشد. سبک معاصر امروزی برای دفاتر و فروشگاه ها ، آپارتمان های زیر شیروانی و خانه های سنتی نیز به یک اندازه مناسب است.

سبک معاصر چیست؟

اساساً ، سبک معاصر دکوراسیونی با سادگی ، ظرافت ، استفاده عمدی از بافت و خطوط شارپ تعریف می شود و فضای داخلی بیشتر از همه چیز فضا را به نمایش می گذارد . با تمرکز بر رنگ ، فضا و شکل ، فضای داخلی معاصر براق و تازه است. برای دستیابی به ظاهر یک خانه معاصر ، رعایت برخی قوانین اساسی مهم است در ادامه با دکوبوم همراه باشید….

استفاده از رنگ

رنگهای خنثی ، سیاه و سفید رنگ های اصلی در فضای داخلی به سبک معاصر است. رنگ سیاه اغلب برای ایجاد زمین و تعریف یک اتاق به سبک معاصر استفاده می شود. پالت تلفیقی با رنگ های روشن و جسورانه ای در برابر خنثی ها نقش ایفا می کنند در واقع در دکوراسیون  دیوارهایی که با یک رنگ خنثی رنگ آمیزی شده اند ، شما یک زمینه عالی برای لوازم جانبی با رنگ های پررنگ دارید و اگر دیواری رنگ پررنگ دارد ، باید از  رنگ های خنثی در هر جای دیگر استفاده شود.

خط و فضا

بارزترین و متمایزترین عنصر طراحی داخلی به سبک معاصر خط است . خطوط عمودی یا افقی مستقیم یا اشکال منحنی ، خطوط مشهود و محکم در هر خانه ای به سبک معاصر مشهود است. این خطوط در جزئیات معماری ، استفاده از بلوک های رنگی پررنگ ، سقف های بلند ، پنجره ها و اشکال هندسی در تابلوهای دیواری و مجسمه سازی دیده می شود.

فراموش نکنید فضای خالی روی دیوارها ، بین قطعات مبلمان و بالاتر در مناطق فوقانی ، به همان اندازه مناطق پر از اشیا در دکوراسیون مهم است  در فضای داخلی معاصر ، کمتر بیشتر است. هر قطعه به عنوان هویتی منحصر به فرد برجسته می شود.

از عناصر ساختاری بهره ببرید آجرهای شکسته بافت و ثبات ایجاد می کنند و لوله های اکسپوزدر فضای داخلی به سبک معاصر کاملاً قابل قبول هستند. برای جلب توجه بصری ، این جزئیات ساختاری را با رنگهای متضاد  رنگ آمیزی کنید ، یا برای کاهش اهمیت آنها ، آنها را با دیوارها تلفیق کنید.

مبلمان به سبک معاصر

قطعات مبلمان باید بیانیه ای جسورانه ارائه دهند اما در عین حال ساده  و بدون انحنا باشند. اشکال هندسی صاف و شارپ ضروری است . میتوانید  ازمبلمان روکش دار اغلب از رنگ های سیاه ، سفید یا سایر رنگ های خنثی با الیاف طبیعی موجود در پشم ، پنبه ، پارچه ، ابریشم برای جذابیت بافت استفاده کنید.

کفپوش

کف در یک خانه به سبک معاصر باید خالی و صاف باشد و از چوب ، کاشی یا وینیل استفاده شود. اگر برای کنترل صدا یا گرما باید از فرش استفاده کنید فرشهای با طرح ساده یا هندسی  با رنگ و بافت را اضافه کنید.

ملاحظات نورپردازی و هنر

. هم در بازسازی منازل و هم در ساخت و سازهای جدید ، نصب نورپردازی با نور غیر مستقیم را در نظر بگیرید. رنگ و عناصر فلزی را برای وسایل روشنایی تلفیق کنید.

از نورهای موضعی می توانید برای نمایش نقاشی ، پوستر یا تابلوهای چاپی استفاده کنید. این نور کمک می کند تا چشم به سمت قطعاتی که می خواهید روی آنها تمرکز کنید ، متمرکز شود همینطور می توانید مجسمه ها یا تابلوهای قاب دار به سبک معاصر را با قرار دادن روی ستون یا پایه ، در سطح دید چشم قرار دهید.

قاب هایی با رنگ های براق یا مشکی مات ، چوب طبیعی یا فلزات برای کارهای هنری بسیار مناسب هستند. اگر باید چندین قطعه را کنار هم قرار دهید ، آنها را نزدیک هم آویزان کنید تا احساس یک قطعه بزرگ را ایجاد کنند. اتاق هایی به سبک معاصر را با مجموعه ها ی زیاد بهم نزنید. در فضای داخلی معاصر ، فضای باز اغلب به اندازه قطعاتی که در فضا قرار می دهید دارای اهمیت است.

سایر عناصر طراحی

استفاده سخاوتمندانه از فلز ، سنگ و شیشه مات یا شفاف در اتاقی که به سبک معاصر تزئین شده به خوبی کار می کند. برای نرم کردن و گرم شدن فضا ، از پارچه هایی با بافت بسیار زیاد و به رنگ ساده برای پرده ، بالشتک ها یا فرش استفاده کنید.

در این سبک از چاپهای رنگارنگ و پرزرق و برق بهتر است اجتناب شود  چاپ های دو رنگ به خوبی کار می کنند. به یک بالشطرح گورخری روی یک صندلی چرمی مشکی ، یک بالشتک بزرگ با طرح پلنگی که روی زمین ساده انداخته شده یا یک فرش راه راه برجسته و دارای بافت بسیار سنگین برای انداختن مبلمان براق و یکدست فکر کنید.

در اتاق های معاصر ، گیاهان و گل ها باید در ظروف ساده بزرگ و چشمگیر باشند. شکوفه های بزرگ با برگ ها بهتر از تزئینات کوچک عمل می کنند. اگر فضا اجازه می دهد ، چراغ های متمرکز به سمت بالا را در اطراف یک گیاه بزرگ روی زمین قرار دهید.

ظروف غذاخوری را نیز معاصر نگه دارید. اشکال هندسی ، رنگهای پررنگ با ظروف نقره ای ، دستمال سفره ها ، نیز می تواند ایده های خوبی باشد.

 

تحریریه دکوبوم-غزاله عزالدین

منبع: thespruce

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست

هدف اصلی طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی، انتشار کربن و…

18 ساعت پیش

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

6 روز پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

2 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

2 هفته پیش

جدیدترین فناوری و روش های ایمن ‌سازی ویلا

امروزه، امنیت ویلای شما فراتر از قفل‌های محکم و همسایه‌های نگهبان است. آخرین پیشرفت‌ها، رویکردی…

3 هفته پیش

با جذاب ترین و خاص ترین ویلاهای ایران آشنا شوید

گردشگری در ایران، با دارابودن بافت غنی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد…

3 هفته پیش