راهنمای چیدمان برای آپارتمان های باریک و راهرو شکل

دکوراسیون و چیدمان فضاهای باریک و طولانی راهرو مانند می تواند بسیار چالش انگیز باشد زیرا هیچ کس تمایل به زندگی در فضایی قطار مانند یا تماشای تلویزیون در راهرویی با فضای تنگ ندارد  به همین سبب ترفندهایی برای تعادل بصری و افزایش کارایی و زیبایی چنین فضاهایی در ادامه آورده شده با دکوبوم  همراه باشید….

استفاده از مبلمان مناسب

انتخاب مبلمان مناسب به این معنی نیست که شما همیشه باید شکل یا سبک مبلمان خود را همیشه با اتاق و فضای منزل مطابقت دهید و علاقه خود را قربانی محدودیت موجود نمایید  اما بهتر است در چنین فضاهای طولانی و یا باریک به طور خاص از مبلمانی استفاده کنید که با ویژگی های فضا و با محدودیت های اندازه، از نظر بصری متناسب باشد برای مثال مبلمان  ال شکل و کوچک تر یا مبلمانی که از نظر بصری به نظر سبک تر می رسند و در واقع دارای طول بیشتری نسبت به عرض هستند ایده بسیار خوبی برای چنین فضاهایی محسوب می شوند. پس لازم است قبل از خرید مبلمان درباره مبلمان موجود و راه های رفت و آمد  به خوبی تفکر نمایید.

استفاده از رنگ ها و الگوهای مناسب در انتها

اگر فضاهای اصلی در منزل شما بسیار باریک و طولانی است، بهتر است از رنگهای گرم و تیره استفاده کنید زیرا سبب می شود دیوار را نزدیکتر  احساس کنید و احساس طولانی بودن بصری کاهش یابد در واقع عوامل زیادی می تواند موثر باشد مثلا اگر رنگ آمیزی به این سبک ممکن نیست در انتها از تابلو ها و آثار هنری برای ایجاد خطای دید می توانید استفاده کنید.

ایجاد تعادل

هنگامی که شما در یک اتاق به اندازه کافی بزرگ نباشید، ممکن است وسوسه شوید که همه ی مبلمان را در یک طرف قرار دهید در واقع تعادل چیزی است که در چنین فضایی بیش از هر چیز به آن نیاز دارید به همین دلیل خانه را مانند ترازویی بببینید که بایستی تعادل در آن رعایت شود و تمام سنگینی نباید در یک طرف قرار گیرد .

توجه به جریان رفت و آمد ها

برای  کاربردی تر نمودن فضاهای باریک بایستی برای چیدمان به رفت و آمد ها و جریان های عبور از قسمتی به قسمت دیگر توجه نمود زیرا در غیر این صورت ممکن است میز یا مبل مانعی برای رفت و آمد محسوب شده که نه تنها مزاحمت ایجاد می کند زیبا نبوده و راحتی افراد را دچار مشکل می کند برای راحت تر شدن کار می توانید با گروه بندی مبلمان، جریان ترافیکی  با شکل S  در خانه ایجاد کنید  مبنای جریان را ورودی منزل و دسترسی به اتاق های دیگر قرار دهید که به طور همزمان تعادل ایجادکرده و موانع را از مسیر عبور خارج می کند. در واقع این روشی بسیار هوشمندانه برای اطمینان از استفاده بهینه از فضای  موجود است که در آن می توانید (مبل کوچک یا صندلی، میز و یک کنسول) را به راحتی به دکوراسیون بیافزایید .

از قفسه ها و المان های کاربردی دیواری بیشتر استفاده کنید

فراموش نکنید که نصب قفسه ها و کابخانه ها برای اقلام دکوری و یا وسایل کاربردی می تواند  فضای بیشتری برای مبلمان و راحتی ایجاد کند  حتی می توانید از قفسه های ددیواری بالای مبلمان در ارتفاعی مناسب بهره گیرید.

استفاده از روشنایی  و نور مناسب

یکی از مهمترین نکات برای فضاهای باریک و راهرو شکل استفاده از نور طبیعی در صورت دسترسی  و یا استفاده از نور و روشنایی های مناسب می باشد زیرا اگر به آن مورد توجه نکنید فضایی خفه و ترسناک ایجاد می شود  که تمایل افراد را برای ماندن و احساسات مثبت را در کاربر کاهش می دهد.

تحریریه دکوبوم

منبع: apartmenttherapy  – apartmenttherapy

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

1 روز پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

6 روز پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

1 هفته پیش

جدیدترین فناوری و روش های ایمن ‌سازی ویلا

امروزه، امنیت ویلای شما فراتر از قفل‌های محکم و همسایه‌های نگهبان است. آخرین پیشرفت‌ها، رویکردی…

2 هفته پیش

با جذاب ترین و خاص ترین ویلاهای ایران آشنا شوید

گردشگری در ایران، با دارابودن بافت غنی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد…

2 هفته پیش

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا + نمونه

حمام، فقط یک اتاق معمولی در خانه نیست. این فضا، بیشتر شبیه به فضایی خصوصی…

2 هفته پیش