رایج ترین سبک های هنری در دکوراسیون خانه

چه در دکوراسیون نشیمن و چه دیوار  قسمت های مختلف خانه یک گالری باشکوه ایجاد کنید و یا تنها با چند اثر چاپ شده آن را دیزاین کنید به هر حال آثار هنری به دکوراسیون خانه عمق و شخصیت می بخشد و شخصیت صاحب خانه را نیز نشان می دهد.

وقتی هنر و دکوراسیون یکی می شود!

  مطالعه اخیر براساس برررسی رایج ترین سبک های هنری را که در خانه های سراسر ایالات متحده و انگلستان دربیش از ۱۰۰۰ خانه در مورد ترجیحات و سلیقه های هنریصاحبین خانه ها نتیجه گیری شده و این مطالعه ارزش اثر هنری را با در نظر گرفتن میزان هزینه برای آثار هنری و اینکه آیا ارزش هنری ادراک شده یک خانه را افزایش داده است ، مورد بررسی قرار گرفته است .

جالب است بدانید نتایج نشان داد که میانگین کل مبلغی که برای تمام آثار هنری در خانه هزینه می شود ، ۱۱۵۵ دلار است .

عکس ها   

طبق این پژوهش  ۶۲ درصد از صاحبان خانه قطعات عکاسی را انتخاب کردند . به بیان ساده تر ، عکاسی به فرایند یا شیوه ایجاد عکس اشاره دارد-تصویری که توسط اثر نور بر روی یک ماده حساس به نور ایجاد می شود. چه این یک عکس حرفه ای باشد یا خیر ، این سبک هنری مطمئناً شخصی ترین دسته  انتخابی برای افراد است.

مناظر طبیعی

عکاسی منظره به طور معمول حضور طبیعت را از فضاهای وسیع گرفته تا جزئیات صمیمی ثبت می کند. بهترین عکس های چشم انداز نشان اتصال خود عکاس به طبیعت و جوهره جذب از جهان اطراف اوست  در میان شرکت کنندگان در نظرسنجی تقریباً نیمی  از پاسخ دهندگان ترجیح می دادند دردکوراسیون خانه  خود به مناظر طبیعی خیره شوند.

نقاشی های انتزاعی

۳۶ درصد از پاسخ دهندگان از هنر انتزاعی حمایت می کردند ، هنری که سعی نمی کند تصویری دقیق از یک واقعیت بصری را نشان دهد ، بلکه از اشکال ، رنگ ها ، اشکال و نشانه های اشاره برای رسیدن به جلوه چشمگیر خود استفاده می کند.

تاثیر هنر نقاشی در دکوراسیون منزل

پوسترها

پوسترها سومین انتخاب هنری محبوب برای دکوراسیون خانه بودند و ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان را به خود اختصاص میدادند . آیا می خواهید از زحمت و هزینه اضافی فریم بندی چاپ پوستر خود بگذرید؟ روشهای ساده و بی نظیری برای آویختن پوسترهای بدون چارچوب وجود دارد.

پرتره ها

۲۴ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی پرتره ها را  برای دکوراسیون خانه انتخاب کردند چه پرتره های اشخاص مورد علاقه شما و چه مجموعه ای از چهره های ناشناس  ، مطمئناً پرتره ها شخصیت زیادی به فضای شما می افزاید!

در ایران احتمالا این درصد ها میتواند با توجه به سبک دکوراسیون ایرانی متفاوت باشد در حالت کلی اگرچه انتخاب آثار هنری تا حد زیادی به سلیقه افراد مرتبط است اما موضوع مورد توجه این است که به عنوان مکمل دکوراسیون آن ها را متناسب با سبک و رنگ های موجود در دکور انتخاب کنید!

اگر بودجه زیادی دارید و خانه ای بزرگ و مجلل پر از اشیای آنتیک دارید نقاشی های ارجینال و یا عکس های عکاسان میتواند با افزودن هنر به دکوراسیون منزل روح بخشد اگر خانه کوچکی با سبک مدرن دارید با بودجه بالاتر با سبک های هنری انتزاعی  و اگر بودجه محدود دارید اثار چاپی یا پوسترها را انتخاب کنید  اگر انتخاب اثر هنری برای اتاق کودک است برای ایجاد تنوع میتوانید از نقاشی های کودک و در ترکیب با تابلوها و پوستر ها با هزینه کمتر استفاده کنید!

فراموش نکنید بهترین انتخاب برای روح بخشی به  دکوراسیون فضا افزودن اثار هنری به فضاست ! ایا تابحال فکر کرده اید که چه نوع اثر هنری را برای دکوراسیون خانه بیشتر میپسندید؟ قیمت ها و یا سبک دکوراسیون به خواسته شما چقدر جهت داده اند؟ چه تابلو و اثار هنری در نشیمن و اتاق های دارید؟ با دکوبوم نظر خود را به اشتراک بگذارید.

تحریریه دکوبوم

منبع: apartmenttherapy

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2401 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم