تاثیر رنگ ها نه تنها بر دکوراسیون داخلی فضا بلکه بر احساسات کاربران فضا امری اثبات شده محسوب می شود درمورد استفاده از رنگ ها ترفندها و مبانی چرخه رنگ راهنمایی برای عملکرد بهتر در این حوزه است که مارا کمک می کند بدانیم چه رنگی و به چه میزان در دکور استفاده کنیم البته هیچ قانون مستندی برای این موضوع وجود ندارد و طیف وسیعی از انتخاب ها در این زمینه بسته به علاقه،کاربری وسبک دکوراسیون پیش روی ماست زیرا به صورت های متفاوت و شامل بی نهایت طرح رنگی می توان رنگ ها را با هم ترکیب و در کنار هم قرار داد به همین دلیل مهم است قوانین چرخه رنگ را برای تعادل بصری بیاموزیم و رنگ ها را اصولی برای تاثیر بر سلامت و زیبایی کنار هم قرار دهیم.
طبق اصول رنگ ها، رنگی که به نسبت بیشتری در دکوراسیون به کار می بریم رنگ اصلی نامیده می شود و رنگی که کمتر از رنگ اصلی به کار ربرده شده رنگ تابع می نامیم اما بعضی رنگ ها در دکور میبینیم که نه رنگ اصلی و نه جز رنگ های تابع حساب می شوند این رنگ ها رنگ های چاشنی هستند .
رنگ های چاشنی رنگ هایی هستند که به مقادیر کمی در دکور به کار می روند اما به دلیل تضادی که با رنگ اصلی ایجاد می کنند جلوه بصری را به نحوی متفاوت تغییر می دهند.
برای افزودن رنگ چاشنی به دکوراسیون باید در دسته بندی رنگ های متضاد به دنبال آن بگردید یعنی دردایره رنگ، رنگ های روبروی رنگ اصلی به کار رفته در دکوراسیون، برای مثال رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی و نارنجی به عنوان چاشنی، سبز به عنوان رنگ اصلی و قرمز به عنوان چاشنی کاربرد دارد.
در اتاقی که رنگ اصلی سفید است هر رنگی را می توانید به عنوان رنگ چاشنی به کار ببرید فقط فراموش نکنید از رنگ چاشنی در دکوری ها و اکسسوری ها استفاده کنید .
راه دیگر برای افزودن رنگ چاشنی استفاده از تنالیته های رنگی از یک طیف رنگ است که این کار تاکید بیشتری برای رنگ اصلی ایجاد می کند برای مثال رنگ زرد به عنوان رنگ اصلی و به کار بردن تناژ های نارنجی-قرمز به عنوان چاشنی، رنگ زرد را بیشتر جلوه گر می کند.
با انتخاب رنگ چاشنی و افزودن رنگ مناسب می توانید تعادل بصری و تاثیر زیادی بر دکوراسیون گذاشته و فضایی زیباتری داشته باشید.
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…