ابعاد فضا نقش زیادی در طراحی و دکوراسیون داخلی دارد در واقع کوچکی و متراژ کم هر اتاقی سبب می شود تا چیدمان و طراحی با چالش هایی مواجه شود و یا امکان جای دادن همه حوزه های ضروری وجود نداشته باشد در چنین مکان هایی استفاده بهینه از امکانات موجود و طراحی متناسب با مبلمان چندمنظوره و سفارشی در اولویت قرار گرفته و می تواند برکارایی و زیبایی فضا بیافزاید.
درباره فضاهای بزرگ به نظر می رسد چنین چالش هایی کمتر باشد اما بر خلاف تصور، خانه های بزرگ برای داشتن عملکرد بهتر نیازمند ترفندهایی هستند زیرا با توجه نکردن به این موضوعات فضا از تعادل خارج میگردد برای طراحی مناسب فضاهای بزرگ سه قانون اصلی و تاثیرگذار وجود دارد با این قوانین کاربردی و مهم با دکوبوم همراه باشید….
اول- حوزه بندی و جداسازی
فضای بزرگی که در اختیار دارید بایستی برای دکوراسیون و عملکرد بهتر به حوزه های کوچکتر تفکیک شود حوزه بندی در دکوراسیون سبب مجزاسازی فعالیت ها می شود و تداخل فعالیت ها و کاربری ها را کمتر می کند همینطور به فضاهای خالی نظم می دهد برای اینکار از فرش، پارتیشن ها، کاناپه ها و یا مبلمان استفاده کنید.
دوم- متحدسازی همه اتاق ها
در فضاهای بزرگ سعی کنید از رنگ های مختلف و بی ربط استفاده نکنید زیرا فضا را شلوغ و ناهماهنگ نشان می دهد کلیت فضا را با هماهنگی و هارمونی بین رنگ ها و متریال ها تعادل ببخشید. یکنواختی فضا از اصول مهم در دکوراسیون متراژهای بالاتر به شمار می آید. استفاده از رنگ های خنثی نیز می تواند ایده خوبی برای متحدسازی باشد.
سوم- حدف فضاهای پرت
اجازه ندهید در فضا قسمتی پرت و بدون استفاده باقی بماند زیرا جلوه کلی فضا را خراب کرده و گرمی دکوراسیون را کم می کند برای پر کردن فضای خالی از اکسسوری ها، گیاهان سبز و یا نصب طبقات روی دیوارها استفاده کنید.
تحریریه دکوبوم
منبع: مجله منزل
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…