لوکا ساکتی (luca sacchetti)
لوکا ساکتی معمار و طراحی است که در سال ۱۹۵۲ در میلان متولد شد و مدرک معماری خود را در سال ۱۹۴۵ از دانشگاه پلی تکنیک میلان دریافت کرد. او در عرصه هایی چون برنامه ریزی شهری، معماری و طراحی داخلی فعالیت داشته است. فعالیت او در زمینه های طراحی داخلی در سراسر جهان به ویژه در ایتالیا توسط تولید کنندگان پیشرو وصاحب نام مورد توجه قرار گرفت وتولید شده و به بازار ارائه شد.
لوکا که به عنوان معمار موفقی در ایتالیا شناخته شده است همواره خلق آرامش را یکی از عمده اهدافش در معماری و طراحی بیان می کند. او طرحی در سال ۲۰۴۴ ارائه کرد که به پرطرف دارترین طرح وی در ایتالیا و فرانسه تبدیل شد. او طرح خود را مجموعه ای رویایی برای آرامش تعریف می کند و رنگ را یرای تاکید این تعریف مهم ترین عامل طراحی اش می داند، ست مبلمانی که با ترکیب روشن و تیره از رنگ آبی طراحی شده است. او در توضیح متریال این مبلمان می گوید نوع پارچه و فیبر مصنوعی در این روکش به کار رفته است که به راحتی با یک اسفنج مرطوب شسته می شود.
در راستای طراحی او از میز؛ وی به میزی برای کار و به نوعی اداری فکر کرد و سپس تصمیم گرفت در طراحی خود پارامترهایی چون متحرک بودن سطح روی میز و نوع اتصالات را مورد توجه قرار دهد. اتصالاتی که از نظر فنی بسیار مهم است اما اگر زیبا طراحی شود نه تنها نیاز به مخفی کردنش نیست بلکه می توان آن ها را به عنوان عناصر الحاقی زیبا در میز در معرض نمایش گذاشت.
تولید نور مصنوعی توسط ابزاری جذاب همواره از مهم ترین عناصر طراحی داخلی در چیدمان بوده است و خارج شدن از یک مدل خاص و ساده در این زمینه چیزی است که سال های اخیر بیشتر از قبل مورد توجه معماران و طراحان قرار گرفته است. استفاده از متریال های مختلف، استفاده از رنگ های متنوع واستفاده از اشکال متفاوت باعث جذب شدن این ابزار نور می شود. لوکا در طراحی لوسترها، از ترکیب فلز و شیشه های رنگی استفاده کرده است. فرم و رنگ هر دو عامل مهمی در نوع انتشار نور هستند. گاهی فرم های خطی نور را به گونه ای منتشر می کنند که فضا وسیع تر به نظر برسد و گاهی برای انتشار نور نیاز به فرم های متمزکز تر داریم تا بر اشیا یا فضای خاصی تاکید کنیم.
طراحی های دیگر لوکا ساکتی
تحریریه دکو بوم
منبع: فصلنامه طراح
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…