برای دکوراسیون و طراحی موفق یک رستوران بایستی بتوانید بر احساس شکل گرفته از فضا بر مشتری تاثیرگذار باشید در واقع این تاثیرات در طراحی داخلی رستوران و کافه ها هم در فضای بیرونی، ویترین بسیار مهم می باشند همچنین در فضای داخلی عواملی چون بهره گیری از رنگ, فرم های خاص و نورپردازی, استفاده از تابلوهای تاثیرگذار که پیامی روشن و واضح را ایجاد کنند نیز از اولویت ها محسوب می شوند.

استفاده از میزها و صندلی های ارگونومیک و چیدمان صحیح و با فاصله برای راحتی بیشتر مشتریان از مواردی است که بایستی در طراحی لحاظ شود تا کاربران از ماندن و صرف غذا در رستوران لذت برده و تمایل به بازگشت دوباره به این فضا داشته باشند.

نکته مهم و اثرگذار دیگر در طراحی رستوران ظاهر و سبک طراحی دکوراسیون می باشد که مسلماً مکان دارای نقش تعیین کننده ای برای سبک معماری می باشد و به طرق متفاوتی می تواند بر افراد تاثیرگذار باشد ایجاد فضایی دنج و گرم و همینطور با رعایت حریم شخصی افراد حاصل از چیدمان مناسب و عدم اختلال در دسترسی ها، رفت و آمد نیز بسیار موثر می باشد.

در سال های گذشته، معماری و طراحی رستوران ها، هتل ها و فضاهای عمومی چین، جذاب تر، هنری تر و نوآورانه تر شده است. پروژه ی جدید معماران گروه پاناروما ( PANORAMA ) با طراحی این رستوران کاربران را به یک مکان جادویی دعوت کرده و با ارائه غذاهای آسیایی و با چشم انداز انتزاعی و دکوراسیونی زیبا شاهکاری زیبا خلق نموده است. استفاده از سنگ مرمر، بافت های تازه در کناررنگ های سرد، چشم انداز وسیع و فضایی شیکی را مجسم نموده و توسط پانل های سقفی چوبی شخصیت هنری و منحصر به فردی را به همراه زیبایی با سازه های برنجی و آثار معاصر هنرمندان محلی در فضا گنجانده است.

طراحی داخلی این رستوران شامل دو قسمت و با جداسازی قسمت داخلی و خارجی به صورت نمادین می باشد به نحوی که درب های محوری و شیشه ای یکسره، مرز بین محیط داخلی و خارجی را از بین می برد و این  پانل های شیشه ای با فریم های برنجی و به صورت گردان طوری طراحی شده اند که اجازه ورود هوای تازه را ممکن ساخته و بدین ترتیب چشم انداز  ۳۶۰ درجه وسیعی را سبب شده اند.

آویز های شناور از سقف آزاد به شکل پرندگان معلق که از سرامیک سفید ساخته شده اند تم زیبا و منحصر به فردی را در فضا ایجاد کرده و  پانل های سقفی و دیوارهای چوبی با شکاف های آن ورود نور روز را امکان پذیر ساخته اما از افزایش گرما به کل فضا جلوگیری می کند.

دکوراسیون مناسب و الگوی چیدمان باز صندلی ها، فضایی راحت و انعطاف پذیر برای رویدادهای خاص را فراهم می کند و از نکات جالب توجه می توان به تغییر فضای منطقه صبحانه و غذاخوری با متریال های متفاوت چوب و برنج اشاره نمود  در ادامه با دکوبوم با مشاهده تصاویر بیشتر و پلان ها همراه باشید…

تحریریه دکوبوم

منبع:  interiorzine ، archdaily

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست

هدف اصلی طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی، انتشار کربن و…

5 روز پیش

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

1 هفته پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

2 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

2 هفته پیش

جدیدترین فناوری و روش های ایمن ‌سازی ویلا

امروزه، امنیت ویلای شما فراتر از قفل‌های محکم و همسایه‌های نگهبان است. آخرین پیشرفت‌ها، رویکردی…

3 هفته پیش

با جذاب ترین و خاص ترین ویلاهای ایران آشنا شوید

گردشگری در ایران، با دارابودن بافت غنی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد…

3 هفته پیش