سوپرمارکت جایی است که عموم فکر میکنند نیاز به طراحی و دکوراسین داخلی ندارد اما هر فضایی میتواند به بهترین شکل با ایده های نو و خلاقانه طراحی شود. سوپرمارکت بخش حیاتی و پایدار زندگی روزمره افراد می باشد. همه ی افراد، برای رفع نیازشان از سوپرمارکت استفاده میکنند. این سوپرمارکت بخشی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای بلغارستان می باشد.
در ابتدای طراحی، به طرح بندی اولیه،طرح های کاربردی،پارکینگ،ساخت و ساز تا جزئیات دیگر مانند سقف،قفسه بندی،مبلمان و انفورماتیک و … می پردازیم.ساختمان با توجه به محیط اطراف و ابعاد زمین طراحی شده است.با بالا بردن ساختمان و فاصله دادن آن از زمین،توانستیم پارکینگ مناسبی زیر آن طراحی کنیم. نمای بیرونی این سوپرمارکت از شیشه های بزرگ و قاب های مشکی طراحی شده است.
همچنین در این فروشگاه از تکنولوژی های نوین نیز استفاده شده است. مانند، استفاده از گرما خارج شده از وسایل سرمایشی برای تولید آب گرم و نور لازم محیط. هر قسمت مهم در این فروشگاه، سقف، کفپوش، مبلمان، طرح های گرافیکی و…با توجه با نکات معماری طراحی شده است. پس زمینه سیاه و سفید اجازه می دهد که اجناس و کالاها خیلی بیشتر به چشم مشتری بی یایند. رنگ قرمز نشانه این شرکت است و به عنوان یک رنگ اصلی در طراحی داخلی این سوپرمارکت استفاده شده است.
تحریریه دکوبوم
منبع:retaildesignblog.net
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…
معماری داخلی ساختمان تجاری نقش اساسی در ایجاد فضایی کاربردی و جذاب دارد. فضاهای تجاری…