طراحی دکوراسیون این فروشگاه عینک فروشی در سیاتل و توسط شرکت معماری Best Practice ، توسط آینه ها و یک محفظه با قاب فولادی به شکل یک خانه طراحی شده است.

        این فضا با متراژ ۹۳ متر مربع شامل دو طبقه و دارای قسمت های فروش و نمایش عینک، اتاق معاینه چشم، دفتر، سرویس بهداشتی و ذخیره سازی و انبار می باشد.

هنگام شروع پروژه مالک، یک متخصص اپتومیست، از معماران درخواست کرد که اطلاعات تخصصی مربوط به چشم را به طراحی خود بیافزاید که طراحی فضا با توجه به کارکرد چشم، بینایی و مخروط دید صورت گرفته است.

معماران برای دیوارها از رنگ سفید استفاده کرده و در قسمت عقبی فضای کوچک برای دید به بیرون به این دلیل که فروشگاه نزدیک به خیابان است در نظر گرفته اند و کلینیک چشم در قسمتی خارج از دید برای حفظ حریم خصوصی در قسمت پشتی قرار گرفته است.

از راهکارهای هوشمندانه طراح برای جلوگیری از احساس فشردگی در فضای باریک، قرار دادن مسیر اصلی در زاویه می باشد که شیوه ای متفاوت برای دور زدن در بوتیک ایجاد شده است.

محوطه ی خانه ای شکل از قاب ساخته شده از فولاد پودری آبی رنگ تشکیل شده که یک دیوار دارای مجموعه ای از آینه ها است، در حالی که در قسمت دیگر ردیفی از عینکها قرار گرفته اند. این قفسه ها دارای چراغ های یکپارچه ای هستند و مدل طراحی به تماشاگر اجازه می دهد تا عینک را به راحتی و با دسترسی آسان امتحان کرده و خودشان را از زوایای مختلف به طور همزمان در آینه ها مشاهده نمایند.

کلینیک چشم در انتهای فضا توسط مناطقی به رنگ های سیاه و سفید مجزا شده که نشان از دیدن نور و تاریکی توسط چشم است.

بازدیدکنندگان از سمت این محفظه خانه ای آبی با دیوار آینه ای روبرو می شوند که مشابه لنز چشم، نور و تمرکز روی شبکیه چشم عمل می کند.

پشت دیوار آینه ای، اتاق معاینه قرار گرفته که با کمدهای چوب بلوط سفید پوشیده شده و در واقع این فروشگاه ترکیبی از تجهیزات جدید با تنوع فضایی منحصر به فرد و کاربردی می باشد.

از مزایای منحصر به دیگر طراحی این فضا قابلیت جابجایی و تغییر مکان قاب های فولادی در صورت نقل مکان به فروشگاه دیگر است در واقع قاب های فولادی و کمدها همگی قابل جدا شدن هستند و می توانند به آسانی در مکان های مختلف، حتی با پیکربندی متفاوت، مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه با مشاهده پلان ها و سه بعدی  پروژه با دکوبوم همراه باشید….

تحریریه دکوبوم

منبع: dezeen

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

طراحی داخلی تجاری برای فروشگاه های لوکس

در دنیای رقابت‌آمیز فروشگاه‌های لوکس، تجربه خریدی فراموش‌نشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاش‌اند…

1 روز پیش

طراحی داخلی تجاری با تمرکز بر تجربه مشتری

صرف‌نظر از حوزه فعالیت، هر کسب‌وکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…

1 هفته پیش

روانشناسی رنگ ها در طراحی داخلی اداری

رنگ‌ها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روان‌شناسان هستند و به‌طور چشمگیری بر بهره‌وری،…

2 هفته پیش

طراحی داخلی اداری برای فضاهای کوچک

رشد روزافزون شرکت‌ها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را به‌شدت افزایش داده است. به همین…

2 هفته پیش

معماری داخلی فضاهای اداری کوچک با حداکثر بهره‌وری

در دنیای امروز که فضاهای کاری به‌سرعت در حال کوچک‌تر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…

3 هفته پیش

معماری داخلی فضاهای تجاری

معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیبایی‌شناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…

4 هفته پیش