طبق توضیحات تیم معماران Masquespacio ، طراحی داخلی فروشگاه برند مشهور منگو در بارسلونا اسپانیا در فضایی به مساحت ۱۵۰ متر مربع وبه منظور توسعه هویت فضایی فروشگاههای جدید Mango Teen با همکاری تیم داخلی خود انجام شد.
پیش از این، تیم Mango مجموعهای از ایده ها را برای آزمایش چندین پارامتر برای طراحی فروشگاه های جدید خود بررسی کرده بودند که در میان آنها، استفاده از رنگ به عنوان یکی از مهمترین ایتم ها در فروشگاه های موقت آنها برجسته شد. از سوی دیگر در جلسه توجیهی مشخص شد که فروشگاه باید از جذابیت تجربی و تعاملی بالایی برخوردار باشد.
دسترسی سریع
با تجزیه و تحلیل مشتریان منگو تین که دختران و پسران با گروه سنی بین ۱۱ تا ۱۳ سال را مورد هدف قرار میداد ، این طرح به دنبال نقطه ارتباطی با سبک زندگی آنها شکل گرفت.
بهترین چیز در مورد نوجوان بودن این است که در دنیایی پر از رویاها زندگی می کنید، دنیایی پر از چیزهایی که باید کشف کرد و دقیقا سنی است که رویاهای بزرگ در سر دارید بدون اینکه محدودیت ها را در نظر بگیرید. در پس این رویاها چیزهای عجیبی در حال رخ دادن هستند که خارج از چارچوب ها شکل میگیرند و واقعی نیستند.
بدین ترتیب فروشگاه جدید Mango Teen به عنوان دنیایی از رویاهای کودکانه با چشم اندازهای متفاوت و عناصر نامنسجم متفاوت، درست مانند زمانی که در حال رویاپردازی هستیم، طراحی شد با این تفاوت که در این مکان، رویاها از طریق عناصر طراحی با ذهن بازی می کند و کاربر را به تعامل با اشیایی که آنها را احاطه کرده اند، تشویق می کنند.
در طراحی داخلی فروشگاه بلافاصله در ورودی با تونل نور پس زمینه مواجه می شویم که بازدیدکننده به رویای سورئال و آینده ای می برد که در آن عناصر متعارف گذشته با عناصری برای نسل های جدید آینده جایگزین شده اند و به آنها فرصت می دهد تا تخیل خود را جریان داده و از فضا استفاده کنند.
با توجه به اهداف و ایده های به کار رفته در فضا، ویترین و قفسهها طوری طراحی شده اند که فرمهای معمولی را به چالش کشیده و در تضاد قرار دهدو یک بازی از خطوط مستقیم و ارگانیک ایجاد کند که به دور از جنسیت و به نحوی خنثی عمل کند.
در طراحی فروشگاه ایده ی تبدیل مفهوم معمولی به سورئال، ۲ نوع کاربرد رنگ را در فضا تعریف کرده که در یک طرف رنگی مات و معمولی و در طرف دیگر یک رنگ براق قرار دارد که ترکیبی غیرعادی و جالب توجه برای نوجوانان ایجاد می کند.
اتاقهای پرو دارای یک دنیای متاورس هستند که با جلوهای نوری منحصر به فرد واقعیت بصری را به نوعی جالب تحریف میکند در عین حال فضا را نیز روشن می سازند در واقع فروشگاه جدید Mango Teen طوری طراحی شده تا نوجوانان را به خریدی فراموش نشدنی، پر از تجربیات سازگار با سبک زندگی آنها تبدیل می کند.
اگر به طراحی داخلی فروشگاه با رنگهای شاد علاقه دارید این نمونه طراحی داخلی مغازه روسری فروشی را از دست ندهید:
تحریریه دکوبوم
منبع: آرک دیلی
معماری داخلی ساختمان تجاری نقش اساسی در ایجاد فضایی کاربردی و جذاب دارد. فضاهای تجاری…
تاکید بر کیفیت به جای کمیت کار، سبب افزایش آزادی و انعطافپذیری در محیطهای اداری…
معماری داخلی دفتر کار اگر به شکل حرفهای انجام شود، مزایای متعددی مانند تقویت همکاری…
اتاق ناهار خوری برای ما فضای جذابی است زیرا اعضای خانواده هر روز در ساعات…
در طراحی این میز و صندلی عملکرد و زیبایی به خوبی با یکدیگر تلفیق شده…