دراین پروژه تجاری که به منظور فروش عینک طراحی و اجرا شده است از ترکیب عناصر مختلف و مضامین و متریال های متضاد استفاده شده است که این ترکیب با روشنایی های سفارشی و مفاهیم  نقش بسته در ذهن معمار سبب شده تا این فروشگاه مانند گالری فضایی لوکس و هنرمندانه از طریق استفاده از دکوراسیونی مینیمال و  در عین حال جسورانه پیدا کند.

این پروژه تمام ویژگی های اساسی و کاربردی را در فضایی با متراژ حدودا ۹۳ متر مربع جای داده و به خوبی در زمین سازماندهی شده است در واقع تیم طراحان Renesa Studio در این پروژه سعی نمودند تا فضا را به چهار منطقه کاربردی تقسیم نمایند یکی برای نمایش و فروش، حوزه ای برای تست عینک و حوزه ای برای کنترل دید و معاینه و در نهایت یک قسمت برای خدمات و تجهیزات فنی به فضا اضافه شده است.

طراحی هوشمندانه در دکوراسیون فضا سبب شده تا فضای کافی برای نمایش عینک ها وجود داشته به نحوی که بدون بی نظمی فضا به خوبی ساماندهی شود و از فضای داخلی حداکثر استفاده شود.

معمار در فضا سعی نموده تا با توجه به مراحل ورود افراد و  نمایش عینک ها و همینطور پروسه تست تا خرید عینک از طریق طراحی با و المان ها و متریال های به کار رفته مانند برنج و ایجاد بافت و تکسچر سنگ ها فضا را منحصر به فرد سازد.

این فضا با چشم انداز معماری بسیار متفاوتی با مفاهیم حرکت و فریم های فضایی منحصر به فرد و با یکپارچه سازی اطلاعات و حساسیت و توجه به چشم و بینایی دکوراسیون شده است.

در دکوراسیون داخلی از آرک هایی به عنوان ویترین برای نمایش عینک ها و آینه هایی با همین الگو استفاده شده که مشابه این آرک ها در در نمای بیرونی و ویترین فروشگاه به صورت در و پنجره به کار رفته که علاوه بر زیبایی سبب می شوند تا محصولات و عینک ها از داخل فروشگاه به خوبی قابل رویت باشند و هماهنگی خوبی بین فضای درون و بیرون ایجاد شود در ادامه با دکوبوم با مشاهده تصاویر بیشتر همراه باشید…

تحریریه دکوبوم

منبع: retaildesignblog

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

دکوراسیون داخلی اداری کروماتیک برای افزایش نظم و انگیزه: ۹ نمونه

رنگ‌های کروماتیک که درصد اشباع بالایی دارند، انرژی اداره را افزایش می‌دهند و به جداسازی…

21 ساعت پیش

معرفی ویلاهای لوکس و منحصر به ‌فرد در سراسر جهان

ویلاها سطح جدیدی از تعطیلات لوکس را ارائه می‌دهند. در تعطیلات، هیچ‌چیز بهتر از داشتن…

6 روز پیش

روش ‌های کاهش هزینه در طراحی و ساخت ویلا + نکات مهم

هنگام طراحی خانه، مشکل رایجی وجود دارد که در آن برآوردها ارائه می‌شود و پروژه…

2 هفته پیش

طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست

هدف اصلی طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی، انتشار کربن و…

2 هفته پیش

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

3 هفته پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

4 هفته پیش