طراحی داخلی این فضا به صورت دو منظوره واقع در مرکز اودسا، اوکراین ترکیبی از یک کافه است که برای صبحانه و ناهار خدمت رسانی می کند و همچنین در قسمت خروجی حوزه ای برای خرید محصولات نانوایی در حین بیرون رفتن از فروشگاه به فضا افزوده شده که این قسمت طراحی داخلی این کافه را منحصر به فرد و متفاوت ساخته است.

معماران پروژه Lera Brumina و Artem Trigubchak با ایجاد یک فضای جذاب، سعی نمودند تا از پالت رنگ های متضاد و بافت برای تقویت بصری و پویایی فضا بهره گیرند.

درباره طراحی داخلی فضا از نظر بصری و رنگ ها می توان گفت حیطه بندی فضا به سه بخش تقسیم شده و ناحیه ای آبی رنگ در مرکزیت فضا در قسمتی با تناژ رنگی صورتی قرار دارد و ناحیه سوم با رنگ خاکستری و برای نوشیدن و پذیرایی از کاربران کافه می باشد.

قسمت نانوایی با مساحت ۸۵ متر دارای سقف های بلند و پنجره های بزرگ است. که برای تأکید بر میزان نور از کاشی های براق استفاده شده است و به دلیل بلندی ارتفاع سقف از روشنایی سفارشی بهره گرفته شده است. مبلمان و جزئیات به کار برده شده در فضا نیز به صورت اختصاصی و ویژه برای این پروژه طراحی شده اند.

امروزه فضاهای چندمنظوره به دلیل اینکه نیاز های افراد بیشتری را پوشش می دهند و نیز به دلیل پویایی بیشتر حاصل از رفت و آمد ها جذابیت بیشتری در بین عموم پیدا کرده اند و سبب می شوند با صرفه جویی در زمان صرف شده توسط افراد به صورت همزمان چند نیاز را در فرصت محدودتری پاسخگو باشند البته لازم به ذکر است استفاده از فضای چند منظوره تنها در مواقعی موثر واقع می شود که موضوعات مرتبط را پوشش دهد در غیر این صورت منجر به آشفتگی و عدم امنیت و هماهنگی ذهنی افراد می شود برای مثال این موضوع در این کافه پخت نان و شیرینی به موضوعیت کافه مرتبط بوده و حتی می تواند سبب تقویت ارزش ها و امکانات کافه گردد به همین سبب آن را منحصر به فرد ساخته و کاربران می توانند در کافه از نان و شیرینی ها استفاده کرده و لذت ببرند.

رنگ های به کار رفته در فضا و آرک های پشت مبلمان صورتی لطافت خاصی در فضا ایجاد کرده و ترکیب دکوراسیونی چشم نواز و متعادلی ایجاد کرده است.

تحریریه دکوبوم

منبع: retaildesignblog

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

روش ‌های کاهش هزینه در طراحی و ساخت ویلا + نکات مهم

هنگام طراحی خانه، مشکل رایجی وجود دارد که در آن برآوردها ارائه می‌شود و پروژه…

1 روز پیش

طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست

هدف اصلی طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی، انتشار کربن و…

6 روز پیش

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

2 هفته پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

2 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

3 هفته پیش

جدیدترین فناوری و روش های ایمن ‌سازی ویلا

امروزه، امنیت ویلای شما فراتر از قفل‌های محکم و همسایه‌های نگهبان است. آخرین پیشرفت‌ها، رویکردی…

3 هفته پیش