طراحی دکوراسیون آرایشگاه و سالن زیبایی زنانه Hit

 در طراحی دکوراسیون آرایشگاه و سالن های زیبایی زنانه ، دکور مناسب در موفقیت و کارایی فضا نقش زیادی دارد همینطور استفاده از وسایل لوکس و مدرن در حین هماهنگی و تناسب با وسایل کاربردی و مبلمان تاثیر زیادی در ایجاد احساس خوب برای کاربران دارد و نوع و سبک طراحی داخلی تاثیر بسزایی در جذب و کشاندن افراد به داخل فضا دارند.

برای طراحی دکوراسیون در آرایشگاه های مردانه نیز  بایستی به محل قرارگیری آرایشگاه، سبک انتخابی دکوراسیون داخلی و ابعاد فضا توجه نموده و سپس طراحی متناسبی با توجه به ویژگی های آن انجام داد.

طبق شرح متن ارائه شده توسط معماران سالن آرایش و زیبایی Hit اولین لاین سالن زیبایی واقع در Porto Alegre، برزیل بود که با ایده ایجاد فضایی جوان و معاصر که نشان دهنده شخصیت و هویت شغلی  صاحبان آن باشد طراحی و اجرا گردید.

سال آرایشی در در طبقه سوم یک ساختمان تجاری واقع شده است و در فضایی به مساحت ۵۳ متر مربع ، با ۲۱ متر مربع تراس شکل گرفته است. پلان  سال آرایش و زیبایی  با برنامه ریزی فضایی متناسب شامل ایجاد ۵ ایستگاه کاری ، انبار ، سرویس بهداشتی و حوزه ی انتظار است  واستراتژی  طراحی پلانی باز و بدون پارتیشن اما با  تعیین محدودیت فضاها از طریق استفاده از رنگ ، گیاهان بوده است که فضا را به ۲ حوزه ی اصلی: ایستگاه های کاری و سایر عملکردهای باقی مانده تقسیم میکند.

به عنوان ویژگی اصلی فضا که در نگاه اول به چشم می آید ، قفسه های فلزی سفید مدولار حوزه های کاری را منظم و با ابعاد مشابه شکل داده اند و کمدهای چوبی متحرک با قابلیت جابجایی با تخته سه لا در پایین و باکس های MDF سفید در بالا  طراحی شده که در سراسر فضا تکرار شده است.  هر حوزه آرایشی داری آینه، کشو ،کمد متحرک، صندلی ارگونومیک  خاکستری برای راحتی کاربران  و نورپردازی مجزا است.

 

نور خوبی از تراس وارد کل فضا می شود و نداشتن پارتیشن سبب شده تمامی فضا روشنایی مطلوبی دریافت نماید اما با این وجود نورپردازی آرایشگاه با استفاده از انواع مختلف روشنایی به عنوان مکمل انجام شده که اصلی ترین آن نورپردازی توسط لامپ های LED لوله ای ۶۰ سانتی متری است که مستقیماً روی دیوار کنار آینه در هر ایستگاه های کاری به کار رفته در بالای روشویی ها ۱۲ سوکت با لامپ های کوچک قرار دارد که علاوه بر نور مناسب و زیبایی، باعث تقویت علامت گذاری بین حوزه ها و عملکردهای مختلف نیز می شود. بقیه سالن از طریق ریل های الکتریکی ، که همراستا با  سازه فلزی نصب شده اند روشن تر شده  و یک روشنایی مکمل با استفاده از پروفیل LED تعبیه شده در سقف ، روشنایی را تکمیل میکند.

به منظور تقویت هویت برند ، از لوگو  با LED نئون در نقطه کانونی اصلی سالن آرایش استفاده شده و در منطقه بیرونی نیز ، علامت گذاری از طریق نقاشی با استنسیل توسط خود مالکان برای تقویت شخصیت جوان و شهری H.it به کار رفته است.

تراس استراحت افراد را در زمان انتظار در هوای مطبوع و باز  و تهویه مناسب فضا را سبب می شود.

ترکیی رنگی به کار رفته در دکوراسیون فضا رنگ سفید، آجری و خاکستری و پالت متریال چوب و فلز سفید است که رنگ آجری به تم رنگ های خنثی موجود در فضا جلوه داده و با افزودن تناژ گرم جریان انرژی بیشتری ایجاد کرده است همین ترکیب رنگ در تراس نیز تکرار شده و وحدت خوبی بین فضای درونی و بیرونی سالن زیبایی ایجاد کرده است.

تحریریه دکوبوم

منبع: آرک دیلی

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست

هدف اصلی طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی، انتشار کربن و…

2 روز پیش

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

1 هفته پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

2 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

2 هفته پیش

جدیدترین فناوری و روش های ایمن ‌سازی ویلا

امروزه، امنیت ویلای شما فراتر از قفل‌های محکم و همسایه‌های نگهبان است. آخرین پیشرفت‌ها، رویکردی…

3 هفته پیش

با جذاب ترین و خاص ترین ویلاهای ایران آشنا شوید

گردشگری در ایران، با دارابودن بافت غنی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد…

3 هفته پیش