تلفیق مد و معماری-طراحی لباس با زبان ساختمان ها

طراحی لباس در همه جای جهان با تکیه بر اصولی تلفیقی از مفاهیم و باورهای کلاسیک و مدرنیته به پیش می‌رود و با رعایت قواعد موجود و با توجه به ارتباط نمادین المان‌ها ظاهری جذاب طراحی و دوخت البسه را به نمایش می‌گذارند.

ایده گرفتن‌ها و استفاده از نشانه‌ها و المان‌های معماری یکی از همین اصول است که در سالیان گذشته به شدت مورد توجه طراحان مد در ایران و به طور کلی در دنیا قرار گرفته است.

در کشورهای مختلف طراحان مد از سبک ها و ساختمان های شاخص در طراحی بهره گرفته و از ساختمان ها و بناهای معماری شاخص به عنوان کانسپت طراحی هایشان استفاده می کنند که این نمودی از طراحی خلاقانه و هنرمندانه طراح بوده و گاهی به سبک اصلی طراح تبدیل می گردد.نمونه هایی از تصاویر طراحی لباس هایی با تلفیق معماری در خارج از ایران در ادامه نمایش داده شده است….

 در ایران نیز به تازگی برند های مد و لباس مشهور سبک ها و ساختمان ای اصیل ایرانی را منبع الهامی برای طراحی های خود قرار داده اند و به نوعی فرهنگ غنی ایرانی را در لباس ها به تصویر کشیده اند برای مشاهده تصاویر با دکوبوم همراه باشید….

تحریریه دکوبوم

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

مشاهده نظرات

  • منظور از تلفیق مد لباس و معماری برگرداندن عکس طرح معماری روی لباس نیست در بیشتر لباسهائی با این مفهوم چنین کاری را میبینیم ، منظور از این تلفیق اینستکه یک جور هماهنگی و همنشینی خط ،طرح ، رنگ ، موتیف و غیره را دربین طرحهای لباس و طرحهای معماری خیلی راحت ببینیم و تشخص دهیم . بدین صورت است که معلوم میشود این تلفیق مربوط به چه برهه از زمان است (حتی درتاریخ ) .......یک جور شناسنامه .

  • واقعا آدم متحیر میشود از این حد از کم سوادی طراحی های ایرانی. وقتی صحبت از طراحی با کانسپت معماری میشود این به این معنی نیست که شکل و فرم کلی ساختمان روی لباس پیاده سازی بشود، این ساده ترین کار ممکن است!!! در حالیکه باید از فرم ها و اشکال موجود در بنا برداشت شود و حس کلی بنا رو منتقل کند. قرار هم نیست مثلا در یک مانتو تمام اشکال موجود در بنا وجود داشته باشد.

آخرین مطالب

معرفی ویلاهای لوکس و منحصر به ‌فرد در سراسر جهان

ویلاها سطح جدیدی از تعطیلات لوکس را ارائه می‌دهند. در تعطیلات، هیچ‌چیز بهتر از داشتن…

5 روز پیش

روش ‌های کاهش هزینه در طراحی و ساخت ویلا + نکات مهم

هنگام طراحی خانه، مشکل رایجی وجود دارد که در آن برآوردها ارائه می‌شود و پروژه…

1 هفته پیش

طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست

هدف اصلی طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی، انتشار کربن و…

2 هفته پیش

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

3 هفته پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

4 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

4 هفته پیش