ویترین بیرونی مغازه یکی از مهم ترین بخش های طراحی فروشگاه محسوب می شود، چرا که این فضا اولین سکانس معرفی محصول و برند مورد نظر است، اگر برداشت اولیه ی افراد در حال عبور از این قسمت از فروشگاه مثبت باشد، ویترین مغازه تبدیل به یک آهن ربای بزرگ مغناطیسی می شود! در طراحی ویترین اصلی فروشگاه چند نکته ی مهم وجود دارد، یکی از نکات مهم طراحی،" مفهوم" است، ویترین یک مغازه باید به شکلی گویا و قابل فهم، مفهوم و شعار اصلی فروشگاه را به نمایش بگذارد، برای نشان دادن این مفهوم و هدف اصلی همیشه نیازی نیست به طور مستقیم، محصول مورد نظر را در ویترین مغازه قرار دهیم، گاهی با اشکال مترادف و مشابه محصول نیز می توان به شکلی زیرکانه به معرفی و تبلیغ پرداخت. برای مثال اگر می خواهید ویترین مغازه ی شما معرف فروشگاه لباس بانوان باشد، با ایجاد اشکال منحنی و ظریف و استفاده از رنگ های روشن و ملایم به طراحی ویترین بپردازید، در این صورت، ظرافت را با کمک اشکال هندسی به شیوه ای غیر مستقیم نمایش داده اید. یکی دیگر از نکات مهم طراحی ویترین فروشگاه، دید مناسب به فضای داخلی مغازه است، همان طور که در طراحی فروشگاه برند های معروف مشاهده کرده اید در برخی از این طراحی ها ویترین، ساده و تمام شیشه کار شده و از استند های کوتاه برای قرارگیری پوستر استفاده شده است. طراحی ویترین می بایست فضای داخلی را تا حدی به نمایش بگذارد و تمام سطح خارجی فروشگاه پوشیده از طرح ها و مانکن های مختلف نشود. در این قسمت نمونه هایی از طراحی فضای خارجی فروشگاه آورده شده است.
تحریریه دکوبوم
منبع: decoboom
دایرهها به عنوان یک شکل هندسی اساسی، دارای کیفیتی گیرا و هماهنگ هستند. طراحی داخلی…
طراحی داخلی آینده نگر به عنوان یک رویکرد نوآورانه، فناوریهای پیشرفته، متریال هوشمند و اصول…
وقتی صحبت از ایجاد فضاهایی میشود که تجسم راحتی، عملکرد و زیبایی هستند، بسیاری از…
نورپردازی، قلب تپنده فضاهای تجاری است و نقش بهسزایی در ایجاد فضایی دلنشین و کارآمد…
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…