این فروشگاه عینک طراحی شده در استانبول، تنها یک فروشگاه نیست، بلکه محلی چند منظوره است که  می تواند مکانی برای ملاقات و ارتباطات افراد، گالری هنری، یک کافی شاپ یا محلی برای اجرای موسیقی باشد مهمتر از همه، فضایی مبتنی بر تجارب انسانی و برای تعاملات انسانی است.

در جوامع امروزی به ویژه در کلانشهرهای شلوغ مانند استانبول، زندگی با گرفتاری های بیشتر و با روندی سریع و سخت همراه است. صرف زمان زیاد برای ارتباطات و انجام همه کارهای ضروری تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل است که افراد همیشه در حال انجام همزمان چندین کار و در حال سعی برای برقراری ارتباط با محیط اطراف هستند.

مکانی برای داشتن پتانسیل های گفته شده بایستی فوق العاده، چشم نواز و متمایز باشد که به کاربران اجازه تجربیات مختلف را دهد که در واقع در رویکرد طراحی این فضا سعی شده محیطی انسان دوستانه، تعاملی، کاربر پسند ایجاد شود که البته دارای تناسبات و  مقیاس انسانی مناسب باشد.

طراحان این پروژه استفاده از متریال ها و ایده های ساده و آشنا را روش طراحی خود قرار داده و به عنوان رویکرد معمول خود در پروژه ها از آن یاد کرده اند که با ایده های ساده و در عین حال بسیار قوی کل فضا را در چارچوب مورد نظر شکل داده است یکی از این ایده ها استفاده از قاب و پانل های  فلزی چند منظوره برای نیازهای مختلف مانند نمایش دادن عینک و آثار هنری می باشد.

ایده دیگر استفاده از بلوک های چوب پنبه ای به عنوان عنصری سبک، آشناو ساده می باشد که در تعداد ۵۵۰ بلوک که ۹۵ عدد از آن ها داری لامپ های روشنایی می باشد به سقف فروشگاه آویز شده است .

میز کار با طراحی متفاوت با شکل بدنه ماشین در تلفیق با  میز و نیمکت های چوب پنبه ای در هارمونی با بلوک های سقف،وجود پارتیشن ها و قفسه ها محیطی منحصر به فرد با دیزاینی متفاوت ایجاد کرده است.

      

تحریریه دکوبوم

منبع:retaildesignblog

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

روش ‌های کاهش هزینه در طراحی و ساخت ویلا + نکات مهم

هنگام طراحی خانه، مشکل رایجی وجود دارد که در آن برآوردها ارائه می‌شود و پروژه…

13 ساعت پیش

طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست

هدف اصلی طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی، انتشار کربن و…

6 روز پیش

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

2 هفته پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

2 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

2 هفته پیش

جدیدترین فناوری و روش های ایمن ‌سازی ویلا

امروزه، امنیت ویلای شما فراتر از قفل‌های محکم و همسایه‌های نگهبان است. آخرین پیشرفت‌ها، رویکردی…

3 هفته پیش