شاید بارها برای چیدمان اکسسوری ها در قفسه ها یا کتابخانه های منزل تلاش کردید اما ترکیب مناسبی برای قرارگیری اقلام در ان ها پیدا نکردید یا بعد از چیدمان احساس کرده اید چیزی سر جای خود قرار نگرفته و جایی دچار اشتباه شدید ! اگرچه به نظر میرسد که طراحان داخلی و دکوراتورها برخی امور را از روی سلیقه و یا دانش غریزی خود انجام می دهند اما باید بدانید حتی طراحان نیز برای ایجاد تناسب و تعادل در دکوراسیون از قوانینی اصولی پیروی میکنند پس اگر با چنین مشکلاتی روبرو شدید دلسرد نشوید و بدانید با پیروی از برخی قوانین میتوانید دکوراسیون را اصولی تر چیدمان کنید با دکوبوم همراه باشید…..
در گذشته درباره قانون عد سه صحبت کردیم برای تکمیل قانون عدد سه میتوانید در چیدمان اکسسوری در قفسه ها از قانون مثلث بصری استفاده کنید این قانون یک قانون ساده برای چیدمان اکسسوری در دکوراسیون داخلی منزل است که به شما کمک می کند وسایلتان به زیباترین شکل درقفسه و یا روی میز و… در کنار هم قراردهید.
برای شروع همانطور که از نام مثلث پیداست بایستی عناصر و اکسسوری های موجود را درکنار هم با در نظر گرفتن یک مثلث چیدمان کنید.
این عناصر می توانند اکسسوری های شبیه هم مانند گلدان یا شمع ها یا دقیقا از یک نوع در ابعاد مختلف باشند در این قانون فراموش نکنید اشیا هم ارتفاع را به هیچ عنوان کنارهم قرار ندهید زیرا اگر اشیا هم ارتفاع کنار یکدیگر قرار دهید چشم دچار یکنواختی شده و جذابیت بصری کاهش می یابد.
در واقع می توانید اکسسوری مورد نظر با ارتفاع بیشتر را راس مثلث در نظر گرفته و اکسسوری های دیگر را حول آن چیدمان نمایید این موضوع را در نظر بگیرید که از اکسسوری ها به تعداد فرد (۳-۵-۷) در کنار هم و با ارتفاع متفاوت بهره گیرید تا گردش بصری حفظ گردد.
اشیا افقی و عمودی درکنار یکدیگر قرار دهید اگر اختلاف ارتفاع از نظر شما محسوس است از اکسسوری های دیگر به عنوان پل اتصال دهنده استفاده کنید.
می توانید با جلو و عقب قرار دادن عناصر به شلف یا محل قرارگیری اکسسوری ها عمق بیافزایید از نکات دیگر که لازم است بدانید این است که همواره در انتخاب و تطبیق اکسسوری ها با هم به رنگ آن ها و ترکیب بندی آن ها در کنار هم فکر کنید!
این ترکیب را میتوانید در طبقات قفسه ها باهم و یا مجزا در هر طبقه تکرار کنید!
تحریریه دکوبوم- غزاله عزالدین
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…