هنگام انتخاب اجزای دکوراسیون داخلی از مبلمان ، فرش و یا حتی اکسسوری های موجود در دکوراسیون ، چند قانون ساده وجود داردکه برای ایجاد تعادل بصری می توانید از انها بهره گیرید رعایت قانون های دکوراسیون نه تنها محدود کننده نیستند بلکه یک راهنمای اصولی به خصوص برای افراد غیر حرفه ای محسوب می شوند تا از اشتباهات رایج دوری کنید و مانند طراحان و دکوراتورهای موفق، اصولی و با پیروی از قوانین فضا را چیدمان نمایید با دکوبوم با قانون ۲/۳ در دکوراسیون که همواره طراحان حرفه ای در چیدمان منزل به کار می برند همراه باشید…..
برای ایجاد تعادل کامل ، اطمینان حاصل کنید که تابلوی دیواری حداقل دو سوم مبل است. همینطور مبلمان دو سوم فرش در دکوراسیون در نظر گرفته شده در واقع قانون دو سوم قانونی مهم و راهنمایی اصولی برای ترکیب بندی مبلمان و اکسسوری ها و در کل اجزای دکوراسیون در کنار هم است زیرا اگر تابلو ها یا فرش در مقایسه با مقیاس مبلمان کوچکتر باشدگمشده و نامتعادل به نظر می رسد پس رعایت این قانون را فراموش نکنید و اگر برای مثال تابلوی دیواری شما کوچکتر است ، از دو یا چند مورد برای ایجاد گروه گسترده تری در رسیدن به نسبت حداقل ۲ به ۳ تلاش کنید این روش بسیار مهم است زیرا خلاف ان نیز صدق میکند و اگر هر یک از اجزا خیلی بزرگ انتخاب شوند یا از طول مبل بزرگتر باشند با عدم تعادل بصری ابعاد و نقش مبلمان را در خود غرق میکنند.
وقتی اندازه و نسبت ها در دکوراسیون درست انتخاب شود ، باید قانون دوم را در مورد مکانیابی اجسام دنبال کنید. به عنوان یک قانون کلی ، یک موقعیت خوب برای قرارگیری تابلوهای بالای مبل ۸ “تا ۱۰” اینچ یعنی ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر بالاتر از نقطه بالایی پشتی مبلمان است البته حتما به یاد داشته باشید که در حال ایجاد صحنه ای هماهنگ و ترکیب بندی مبل و تابلو در کنار هم هستید ، نه اینکه فقط یک تابلو را مجزا به دیوار آویزان کنید حتی برای تعادل بیشتر میتوانید ترکیب رنگ های استفاده شده در تابلوها را در مبلمان و اکسسوری ها به دکوراسیون اضافه کنید .
فراموش نکنید نکته بسیار مهم در چیدمان و دکوراسیون هر فضایی ایجاد تعادل و هماهنگی بین اجزا است که این هماهنگی ابعاد، سبک، رنگ ،نسبت ها و لایه بندی همه این موارد در کنار یکدیگر را شامل می شود که بایستی برای داشتن دکوراسیونی زیبا و اصولی مدنظر قرار دهید!
تحریریه دکوبوم
منبع: pinterest
نویسنده: غزاله عزالدین
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…
مشاهده نظرات
خیلی عالی و خوب بود
مررسی
خیلی علی بود عزیزم...