دکوراسیون اداری

نکاتی برای دکوراسیون داخلی اداری استارت آپ‌ ها

طراحی داخلی در محیط کاری یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر بهره‌وری کارکنان به حساب می‌آید که متاسفانه در ایران خیلی به آن توجه نمی‌شود. این نکته به خصوص برای استارت‌آپ‌ها که خود را گونه‌ای مدرن از سازمان می‌دانند اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در ادامه با دکوبوم همراه باشید تا با سه توصیه برای بهبود دکوراسیون داخلی اداری استارت‌آپ‌ها آشنا شوید.

تعداد زیادی از کسب‌و‌کار‌های موفق در زیرزمین و پارکینگ شروع شده‌اند و بعد از کسب سرمایه و در مرحله‌ی رشد به محیط‌های اداری بزرگ‌تر رسیده‌اند. با این حال روحیه‌ی استارتاپی خود را حفظ کرده‌اند و محیط کاری جدید خود را نیز صمیمانه طراحی می‌کنند.  

نتایج یک تحقیق توسط انجمن طراحان داخلی آمریکا نشان می‌دهد که طراحی اداری یکی از سه عامل موثر بر کارایی و رضایت شغلی به حساب می‌آید. همچنین ۳۱ درصد افرادی که از شغل خود رضایت داشتند در محیط کاری خوبی کار می‌کردند و ۵۰ درصد افرادی که به دنبال یک شغل جدید بودند کار ایده‌آل خود را همراه با محیط اداری مناسب می‌دانستند. این تحقیق بازگو کننده‌ی آن است که تا چه حد محیط کاری برای کارکنان اهمیت دارد.

در ادامه با ۳ نکته ی مهم برای بهتر کردن طراحی داخلی محیط کاری آشنا خواهید شد. بنابراین می‌توان با درست کردن محیط، امید به تمرکز بر مسائل اساسی‌تر در حین کار را داشت.

۱.طراحی فضای اداری با همکاری تمام کارمندان

زمانی که به دنبال دکوراسیون داخلی اداری استارتاپ خود هستید از تمامی کارکنان و همکاران خود استفاده کنید و ایده‌ها و نظرات آن‌ها را جویا شوید. در بیشتر مواقع این افراد به دلیل درگیری دایمی با کار، دانستن دقیق فرآیند‌های کاری و نیاز‌های فعلی و آتی خود پیشنهادات خیلی خوبی ارائه می‌دهند. بنابراین در جلسات brain storm یا نظرسنجی می‌توان از حضور تمام کارمندان بهره برد.

طراحی فضای کاری نباید تنها ایده‌ی یک نفر باشد. فضای کار جایی است که تمامی افراد با فرهنگ خودشان در کنار هم برای رسیدن به یک هدف مشخص کار می‌کنند. تشویق به کار و ایجاد روحیه‌ی نشاط آور از اهداف اصلی طراحی فضای اداری است.

۲. نیازمندی‌های آتی استارت آپ

در سال ۱۹۹۸ مجموعه استارت‌آپ‌های آمریکایی نزدیک به ۶۳ درصد سود سالیانه دست پیدا کردند و در سال ۲۰۱۴ نرخ رشد مرکب سالانه‌ی استارت‌آپ‌های آمریکایی نزدیک به ۸۵ درصد بود. این آمار نشان می‌دهد که استارت‌آپ‌ها معمولا فرآیند رشد بسیار چشم‌گیری دارند و در این فرآیند مسلما نیاز به نیروی انسانی هم یک امر مهم تلقی خواهد شد. بنابراین علاوه بر نیازهای فعلی در طراحی محیط اداری باید به نیا‌ز‌های آینده هم نگاه کرد.

استارت‌آپ جالبی در آمریکا به وجود آمده که ایده‌ی مبلمان به عنوان سرویس، FaaS، را به دنیای محصولات اداری وارد کرده است. هدف Swivelfly کاهش هزینه‌های مبلمان و تجهیزات اداری استارت‌آپ‌ها است. شرکت‌ها در سال چندین بار هزینه‌های مبلمان و طراحی داخلی پرداخت می‌کنند، این گروه با شناسایی این نیاز با راه‌اندازی سرویس خود، مبلمان را به استارت‌آپ‌ها اجاره می‌دهد. بنابراین استارت‌آپ‌ها می‌توانند هزینه‌های خود را در مقاطع زمانی مختلف مدیریت کنند.

۳. طراحی  داخلی فضای اداری باید در راستای اهداف کلی استارت‌آپ باشد

هدف نهایی دکوراسیون داخلی اداری رسیدن به کارایی در محیط کاری است اما نباید از ویژگی‌های دیگر محیط که بازگو کننده‌ی فرهنگ، عادات، رسوم و داستان برند شماست به سادگی گذشت. با این کار نیرو‌های جدید به سرعت با محیط جدید آشنا می‌شوند و فرآیند آموزش آن‌ها احتمالا کمتر طول بکشد.      

در بسیاری از استارت‌آپ‌های موفق اتاق‌های کاری را نام‌گذاری می‌کنند. نام‌هایی چون شخصیت‌های محبوب فیلم و بازی یا شیرینی و غذاهای مختلف هر کدام از این اسامی می‌توانند نوع نگاه شما به کار و فرهنگ کاری خود را بیان کنند.

انعطاف‌پذیری

فرآیند رشد یک استارت‌آپ تنها محدود به فروش و افزایش مشتری‌ نیست، طی این فرآیند هر شرکت از نظر ابعاد نیز افزایشی را تجربه می‌کند و باید نیرو‌های انسانی بیشتری را به خود جذب کند. همچنین استارت‌آپ‌ها باید پذیرای تغییرات مداوم برای رسیدن به بهره‌وری بالاتری باشند.

فضای داخلی باید طوری باشد که نوآوری را در فرد تشویق کند تا مسائل جدید و پیچیده را حل کند. به علاوه فضای کاری باید چالش‌های بیشتری را برای فرد رقم بزند تا روش‌های کاری خود را متفاوت‌تر انجام دهد. در خیلی از استارت‌آپ‌ها اتاق‌ها حذف و مدیریت در کنار دیگر کارمندان به کار مشغول می‌شود.

تحریریه دکوبوم

منبع: زومیت

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

مشاهده نظرات

آخرین مطالب

راهنمای معماری داخلی ساختمان تجاری

معماری داخلی ساختمان تجاری نقش اساسی در ایجاد فضایی کاربردی و جذاب دارد. فضاهای تجاری…

3 هفته پیش

معماری داخلی ساختمان اداری که الهام بخش بهره وری است

تاکید بر کیفیت به جای کمیت کار، سبب افزایش آزادی و انعطاف‌پذیری در محیط‌های اداری…

4 هفته پیش

عناصر معماری داخلی دفتر کار که باعث افزایش راحتی و بهره‌وری می‌شود

معماری داخلی دفتر کار اگر به شکل حرفه‌ای انجام شود، مزایای متعددی مانند تقویت همکاری…

4 هفته پیش

صندلی با ایده ای خلاقانه

صندلی که در این بخش مشاهده می کنید در 6 رنگ موجود می باشد. این…

1 ماه پیش

ایده هایی برای استفاده از صندلی های رنگارنگ برای میز نهار خوری

اتاق ناهار خوری برای ما فضای جذابی است زیرا اعضای خانواده هر روز در ساعات…

1 ماه پیش

ایده ای خلاقانه برای میز و صندلی ناهارخوری

در طراحی این میز و صندلی عملکرد و زیبایی به خوبی با یکدیگر تلفیق شده…

1 ماه پیش