پیشنهادهایی برای چیدمان بالکن و تراس در منزل

علاوه بر وجود پنجره های منزل ،بالکن، تراس و حیاط در منزل راهی است که مستقیما ارتباط بیرون و درون منزل را برقرار می کند و به همین سبب نقش بسیار موثری در منزل ایفا می کند و اگر به صورتی زیبا و استاندارد طراحی و چیدمان شود نماد حسن سلیقه سازنده و دکوراتور آن است.

برای طراحی متناسب بالکن و تراس می بایستی ارتفاع استاندارد برای نرده‌ های جلوی آنها  حداقل ۱۲۰ سانتی متر بوده و ساختار نرده‌ ها نباید به گونه ای باشد که کودک بتواند از آنها بالا برود و خود را روی نرده آویزان کند. یعنی نرده ‌ها باید به صورت یک تکه و بدون پله طراحی شوند.

برای انتخاب کفپوش ها بهتر است کف‌ پوش بالکن سنگ یا سرامیک باشد؛ تا به راحتی بتوان به وسیله یک دستمال نم دار یا تی، تمیز شود و یا در صورت بسته بودن فضا از موکت یا چمن های مصنوعی استفاده شود.

لازم به ذکر است بالکن، قسمتی از منزل است که باید از سه طرف بسته و از یک طرف باز باشد پس با پوشاندن جلوی بالکن با پرده، حصیر، شیشه و… خود را از نعمت هوای آزاد محروم نکنید.

برای چیدمان زیبا و دلنشین تر این فضا ها می توان از تزیین بالکن با گیاهان، گلدانهای رنگی دیواری و همینطور از چراغ های ایستاده یا پایه کوتاه برای نورپردازی استفاده نمایید.

اگر میخواهید فضای شما از دید همسایگان دور بماند، به جای استفاده از شیشه های مات از گلدان های آویز و فلاورباکس ها استفاده کنید.

سقف بالکن را با رنگهای زیبا و شاد رنگ آمیزی کنید، و با ریسه های ظریف به دور نرده ها نور پردازی زیبایی  ایجاد کنید. بهتر است از نور های معمولی زرد و سفید رنگ استفاده کنید ، این کار به زیبایی بالکن و حس آرامش شما کمک بیشتری می کند.

انواع میز و صندلی های همراه با تشکچه را برای قرار دادن در بالکن انتخاب کنید، سعی کنید از تشکچه هایی با پارچه های شاد و رنگی استفاده کرده و در صورت وجود فضای کافی  از کوسن های زیاد و رنگی برای روح بخشیدن به فضا بهره گیرید.

 

تحریریه دکوبوم

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

مشاهده نظرات

آخرین مطالب

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

4 روز پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

1 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

2 هفته پیش

جدیدترین فناوری و روش های ایمن ‌سازی ویلا

امروزه، امنیت ویلای شما فراتر از قفل‌های محکم و همسایه‌های نگهبان است. آخرین پیشرفت‌ها، رویکردی…

2 هفته پیش

با جذاب ترین و خاص ترین ویلاهای ایران آشنا شوید

گردشگری در ایران، با دارابودن بافت غنی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد…

3 هفته پیش

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا + نمونه

حمام، فقط یک اتاق معمولی در خانه نیست. این فضا، بیشتر شبیه به فضایی خصوصی…

3 هفته پیش