صفحه ایده ها یا moodboard یک کلاژ فیزیکی یا دیجیتالی ایده است که معمولا در زمینه هایی مانند طراحی داخلی، مد و طراحی گرافیک مورد استفاده قرار می گیرد.
شروع فرایند طراحی با جمع آوری ایده ها می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد از این رو بسیاری از طراحان داخلی در پروسه طراحی و دکوراسیون داخلی از آن استفاده می کنند مرحله درست کردن این صفحه بایستی، قبل از شروع ،خرید یا تعویض هر چیزی صورت گیرد برای شروع تنها به یک صفحه یا مقوای سفید یا تخته نیاز دارید می توانید در زمان های مختلف نمونه تکه های پارچه و بافت های گوناگون یا ایده های الهام بخش و مورد علاقه خود را از وبسایت ها یا مجله ها و یا فروشگا ه ها جمع آوری کنید هر عنصر بصری که به نوعی برایتان الهام بخش بوده اضافه کنید سبک های دکوراسیونی مورد علاقه ، رنگها و فونتها و چیدمان های مورد علاقه یا متناسب با فضا را روی تخته بچسبانید یا به صورت دیجیتالی کنار هم قرار دهید.
این مجموعه پیش از خرید وسایل و مبلمان می تواند کمکی برای مجسم ساختن فضا برایتان محسوب شود به نحوی که گزینه های موجود و جلوه های آن ها را کنار هم مشاهده کنید حتی می توانید از رنگ هایی که بیشتر تمایل به استفاده دارید در نمونه ای با ابعاد بزرگتر و رنگ های دیگر را کوچکتر برای نزدیک شدن به واقعیت و تجسم بهتر کمک بگیرید اما به یاد داشته باشید این صفحه جادویی تنها برای بررسی هم نسینی رنگ ها و بافت ها در کنار هم نیست بلکه به اندازه و مقیاس کاربردی رنگ ها و پترن ها و یا بافت ها نیز دقت کنید همینطور در پشت صفحه ایده هایتان ادرس فروشگاه ها و یا لیست خرید مورد نیازتان به همراه قیمت ها را یادداشت کنید این تابلو مانند راهنمایی کم کم شما راه به مقصد نزدیک می کند و در نهایت بعد از تصمیم گیری و نتیجه گیری از منابع موجود و مطمئن شدن از هارمونی و تناسب اقدام به خرید و یا ایجاد تغییرات نمایید.
نوع چیدمان این تابلو به هدف اصلی شما و خلاقیت و سبک شخصی شما بستگی دارد پس نگران نباشید و مانند دفتری شخصی صادقانه و با سبک خود اجزای آن را کنار هم قرار دهید.
بعضی moodboard ها فقط شامل رنگ ها و پترن ها و بافت پارچه هستند و برخی دیگر اکسسوری و مبلمان را نیز شامل می شوند حتی بعضی دکوراتور ها شکل قرارگیری تصاویر مبلمان الهام بخش خود را با پلان تطبیق می دهند و به شکل چیدمان فضا در صفحه قرار می دهند اما گذشته از نحوه قرارگیری، دیجیتالی یا فیزیکی بودن، آنچه مهم است نوع استفاده و رسیدن به درک درستی برای نتیجه گیری و انتخاب می باشد می توانید به یک صفحه اکتفا نکنید و دو سبک متفاوت را برای انتخاب نهایی در دو صفحه مجزا قرار دهید و به انواع مختلفی از این صفحه کاربردی کمک بگیرید .
تحریریه دکوبوم
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…