بنفش معانی ویژه بسیاری دارد. رنگ بنفش با ثروت و دارایی همراه است. از این رو نشانگر تجمل و ثروت است خصوصا هنگامی که از تونالیته های غلیظ و مهیج آن استفاده شود. یاسی با روحانیت و دانایی همراه است، حالتی مبهم میان زمین و بهشت. این رنگ برانگیختن تفکر خلاق شناخته می شود. انسان هایی که به بنفش، رنگ ثروت، علاقه دارند معمولا شخصیت قوی ای دارند. آن ها ترجیح می دهند رهبر باشند تا این که جز عامه مردم باشند و معمولا شخصیت برجسته دارند.
بنفش غلیظ رنگ تجمل است. این رنگ انتخاب مناسبی برای اتاق های خواب یا اتاق های رسمی پذیرایی است و می تواند احساس توانگری، اشرافیت، شکوه و جلال ایجاد کند. بنفش تفکر خلاق را پرورش می دهد ومورد توجه افراد مبتکر قرار می گیرد. می تواند انتخاب مناسبی برای خانه اداری یا اتاق بازی باشد. تونالیته های کم رنگ بنفش مانند بنفش سنبلی موردعلاقه کسانی است که به روحانیت توجه دارند. این یک رنگ آسمانی و تهذیب کننده است و برای ایجاد خلاقیت و احساس آسایش در اتاق های خواب و نشیمن مناسب است.
تحریریه دکوبوم
منبع: کتاب همنشینی رنگ ها در خانه نوشته david willis ترجمه کوروش محمودی وسهیلا غفور
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…