چه مبلی برای چه سبکی مناسب است؟ راهنمای خرید مبل انواع دکوراسیون ها

با توجه به قیمت نسبتا بالای مبلمان در میان سایر وسایل خانه، بهتر است که خرید این کالا را با داشتن اطلاعات کافی انجام داد. اطلاعاتی که در رابطه با کیفیت، جنس کلاف و پارچه و… هستند، شاید مهم‌ترین نکات در خرید مبل به نظر برسند، اما نکاتی مانند متناسب بودن سبک مبلمان خریداری شده با سبک زندگی شما نیز مهم هستند بایستی به آن‌ها توجه کنید. با این مقدمه، در این مطلب به این امر پرداخته‌ایم که چه مبلی برای چه سبکی مناسب است؟ با ما همراه باشید.

چه مبلی برای چه سبک دکوراسیونی مناسب است؟

برای پاسخ به سوال بالا بهتر است که ابتدا با انواع سبک‌های مبلمان در ایران آشنا شویم. اگر سری به فروشگاه های اینترنتی مبلمان و دکوراسیون در ایران زده باشید، احتمالا متوجه خواهید شد که می‌توان مبلمان را به سه دسته مبل راحتی، کلاسیک و سلطنتی یا همان مبل‌های استیل دسته بندی کرد. دسته بندی که کلی بوده و سایر مدل‌ها و سبک‌های مبلمان نظیر مبل‌های ال یا شزلون هم در زیرمجموعه همین دسته‌ها قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی اجمالی هر یک از این مدل مبل ها پرداخته و با معرفی آن‌ها خواهیم گفت که هر یک برای چه فضایی مناسب هستند.

مبل راحتی

مبل راحتی در بین انواع مبل‌ها نام آشناترین و معمول‌ترین سبک مبلمان بوده و علاوه بر ایران در کشورهای اروپایی نیز اغلب از آن استفاده می‌شود. علت این امر نیز مشخص است؛ راحت بودن این نوع مبلمان. چرا که بدون شک یکی از این اهداف اصلی در خرید مبل، دست یافتن به راحتی و آرامش بیشتر است، و این مورد را با خرید مبل راحتی با کیفیت میتوان تضمین کرد. مبلمان راحتی برای سبک‌های امروزی نظیر سبک دکوراسیون مدرن یا مینیمال کاملا مناسب بوده و به همین دلیل نیز در بسیاری از خانه‌های امروزی شاهد استفاده از مبل راحتی هستیم.

مبل سلطنتی

قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که مبل سلطنتی همان استیل بوده و در واقع این سبک مبل با دو نام شناخته می‌شود. مبل‌های استیل را از نظر طراحی می‌توان در نقطه مقابل مبل راحتی قرار داد. چرا که مبل‌های راحتی از نظر طراحی کاملا ساده هستند، اما در مقابل، مبل استیل دارای منبت کاری ها و نقش و نگارهای فراوانی می‌باشد. مبل‌های استیل از سبک‌های مورد علاقه بسیاری از ایرانیان به حساب می‌آید و به همین خاطر ممکن است آن را در بسیاری از خانه‌های دوستان و آشنایان خود دیده باشید. حتی بسیاری از افراد در کنار مبل راحتی یک دست مبل استیل نیز خریداری می‌کنند. مبل‌های استیل حالت تشریفاتی داشته و معمولا برای فضاهای رسمی خریداری می‌شوند و برای سبک‌های سنتی و دکوراسیون ایرانی مناسب هستند.

مبل کلاسیک

مبل‌های کلاسیک را می‌توان از نظر طراحی و شکل ظاهری مابین دو مبل راحتی و سلطنتی قرار داد. چرا که این سبک مبل همانند مبل‌های سلطنتی دارای منبت کاری و نقش و نگار است، اما میزان این منبت کاری نسبت به مبلمان سلطنتی کمتر است. از طرفی نیز راحتی مبل‌های کلاسیک به مبل‌های راحتی نزدیک تر است. قیمت مبل کلاسیک نیز مابین مبل‌های راحتی و سلطنتی بوده و معمولا در شرایط کلی از مبل‌های راحتی گران تر و از مبل استیل ارزان تر است. این سبک مبلمان نیز همانند مبلمان استیل برای دکوراسیون ایرانی و سنتی مناسب بوده و البته می‌توان از آن در دکوراسیون امروزی نیز استفاده کرد.

سایر سبک های مبلمان

شاید مدل‌های مبلمان دیگری نیز مانند مبلمان ال و یا مبل های شزلون نیز دیده باشید، که بایستی بگوییم این نوع مبلمان هم در دسته بندی‌های فوق قرار داده می‌شوند. برای مثال مبل شزلون با توجه به نوع طراحی خود در دسته مبل های کلاسیک و یا استیل قرار می‌گیرد و یا مبل‌های ال شکل نیز معمولا در دسته بندی مبل‌های راحتی قرار داده می‌شود.

نظر شما در مورد انواع این مدل ها و استفاده از آن‌ها در سبک‌های دکوراسیون مختلف چیست؟ منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

برگرفته از: فروشگاه اینترنتی مبل و دکوراسیون توکامارت | www.tookamart.com

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

لازم به ذکر است این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و دکوبوم هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تحریریه دکوبوم

۲/۵ - (۱ امتیاز)
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

معرفی ویلاهای لوکس و منحصر به ‌فرد در سراسر جهان

ویلاها سطح جدیدی از تعطیلات لوکس را ارائه می‌دهند. در تعطیلات، هیچ‌چیز بهتر از داشتن…

3 روز پیش

روش ‌های کاهش هزینه در طراحی و ساخت ویلا + نکات مهم

هنگام طراحی خانه، مشکل رایجی وجود دارد که در آن برآوردها ارائه می‌شود و پروژه…

1 هفته پیش

طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست

هدف اصلی طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی، انتشار کربن و…

2 هفته پیش

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

3 هفته پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

3 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

4 هفته پیش