نام علمی: TULIP PULCHELLA

گل لاله از تیره سوسنیان است که در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ گونه دارد. ۱۹ گونه از گونه‌های لاله در ایران گزارش شده‌است. از لحاظ گیاه‌شناسی لاله به دو گروه بزرگ پرورشی و خودرو تقسیم می‌شود. لاله‌های پرورشی دارای گل‌های بزرگ، جام گل بزرگ‌تر و تنوع رنگی بیشتری نسبت به گل‌های خودرو هستند.

دما: گل لاله نسبت به سرما مقاوم است. دمای ایده‌آل برای ریشه ‌دهی ۹ درجه و برای رشد ۱۸-۱۵ درجه سانتیگراد است. پیازهای فورسه شده نباید در محیط خیلی گرم نگهداری شوند، گرما باعث عدم تشکیل گل می‌شود. بهتر است در یک مکان خنک نگهداری شوند.

رطوبت: معمولا نیازی به رطوبت هوا ندارد.

نور: این گیاه به مکانی آفتابی نیازمند است. در طی دورهٔ ریشه‌دهی، تاریکی کامل و از زمان ظاهر شدن جوانهٔ گل، نور زیاد لازم‌است. پس از باز شدن گل‌ها می‌توان در داخل منزل در هر محلی قرار داد.

خاک: گیاه به خاک حاصلخیز با زهکش خوب در حدود ۵۰ درصد ماسه و غنی از گیاخاک نیازمند است.

آبیاری و تغذیه: در محیط داخل آبیاری متوسط کافی است. اگر می خواهید پیاز‌ها را برای سال آینده دوباره استفاده کنید لازم است در زمان رویش در بهار با استفاده از کود عمومی تغذیه صورت گیرد.

تکثیر: گل لاله از دو طریق کاشت بذر که تا به گل نشستن آن در حدود ۵ سال زمان لازم است و در آوردن پیاز بوته اصلی از خاک و جدا کردن پیازچه‌های نوچه اطراف پیاز مادری تکثیر و ازدیاد می‌شوند. برای ایجاد ارقام جدید و تازهٔ لاله از روش کاشت بذر استفاده می‌شود. در نواحی خیلی سرد و مرطوب پیازهای لاله باید از خاک بیرون آورده شده و جهت کاشت دوباره در پاییز در انبار نگهداری شوند. زمان مناسب برای کاشت پیاز لاله در اواسط پاییز است. محل کاشت باید در معرض نور و با آبیاری خوب باشد. زیر درختان برگریز که نصف روز سایه‌است، به خوبی رشد می‌کند. خاک مناسب برای کاشت خاک‌های شنی و رسی به همراه کمپوست است، کمپوست باعث نرم شدن خاک می‌شود.

فاصلهٔ کاشت پیاز از سطح خاک به اندازهٔ دو برابر قطر پیاز و فاصلهٔ پیاز‌ها از یکدیگر به اندازهٔ سه برابر قطر پیاز است. از نظر زیبایی، کاشت پیاز‌ها با شکل‌ها و رنگ‌های متفاوت، در کنار یکدیگر توصیه نمی‌شود و بهتر است پیازهای هم نوع و هم ‌رنگ در کنار یکدیگر کاشته شوند. کشت آبی (کاشت در آب) که معمولا برای کاشت گل سنبل و گل زعفران استفاده می‌شود، در کاشت برخی از انواع کوتاه قد لاله نیز بکار می‌رود. در کشت آبی پیاز در داخل اسفنج طوری قرار می‌گیرد که تنها قسمت انتهایی پیاز در داخل آب باشد.

تحریریه دکوبوم

امتیاز دهید post
تحریریه دکوبوم

مشاهده نظرات

اشتراک گذاری
نویسنده
تحریریه دکوبوم
برچسب : خانه تکانی برای سال جدیدخانه تکانی برای سال نوخانه تکانی برای عیدخانه تکانی برای عید نوروزخانه تکانی برای نوروزخانه تکانی برای نوروز 95خانه تکانی سال جدیدخانه تکانی سال نوخانه تکانی سریع برای سال جدیدخانه تکانی سریع برای سال نوخانه تکانی سریع برای عید نوروزخانه تکانی عید نوروزخانه تکانی منزل برای سال جدیدخانه تکانی منزل برای سال نوخانه تکانی منزل برای عیدخانه تکانی منزل برای نوروزخانه تکانی منزل در سال جدیدخانه تکانی منزل در نوروز 95خانه تکانی نشیمن برای عید نوروزخانه تکانی نوروزخانه تکانی نوروز95راه های خانه تکانی برای سال جدیدراه های خانه تکانی برای عیدراه های خانه تکانی برای عید نوروزراه های خانه تکانی برای نوروزراه های خانه تکانی برای نوروز95شیوه های خانه تکانی برای سال جدیدشیوه های خانه تکانی برای عیدشیوه های خانه تکانی برای عید نوروزشیوه های خانه تکانی برای نوروزشیوه های خانه تکانی برای نوروز95نونگهداری از گیاهان آپارتمانیگیاهان آپارتمانی بهاریگیاهان در دکوراسیون خانهگیاهان در دکوراسیون منزلگیاهان در طراحی داخلیگیاهان در فضای داخلی

آخرین مطالب

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

3 روز پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

1 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

1 هفته پیش

جدیدترین فناوری و روش های ایمن ‌سازی ویلا

امروزه، امنیت ویلای شما فراتر از قفل‌های محکم و همسایه‌های نگهبان است. آخرین پیشرفت‌ها، رویکردی…

2 هفته پیش

با جذاب ترین و خاص ترین ویلاهای ایران آشنا شوید

گردشگری در ایران، با دارابودن بافت غنی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد…

2 هفته پیش

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا + نمونه

حمام، فقط یک اتاق معمولی در خانه نیست. این فضا، بیشتر شبیه به فضایی خصوصی…

3 هفته پیش