قبل از شروع برای تغییر دکور و خریدهای دکوراسیونی اولین نکته مهم، توجه به مراحل احساسی خرید و انتخاب است در واقع به جای سخت گیری و این که خود را در فشار احساس کنید فراموش نکنید تنها نیستید ، می توانید با کمی آگاهی و شوخ طبعی ، قدم بعدی برای هر خرید از جمله فرش را آغاز کنید! اگر در انتخاب برای خرید فرش به مشکل برخورد کرده اید ممکن است شما درگیر چالش هایی باشید که در ادامه مشاهده خواهید کرد پس با دکوبوم همراه باشید….
۱- به جای اتاق بر روی فرش تمرکز کرده اید!
وقتی تنها به فرش نگاه کنید ، نمی توانید پیش بینی کنید که این فرش چگونه واقعاً در یک فضا نقش ایفا خواهد کرد در واقع باید بدانید که فرش فقط یک بازیکن در بازی است ، بنابراین فشار کمتری برای پیدا کردن فرش احساس میکنید زیرا این حس در شما ایجاد می شود که مهم نیست که فرش آنقدر همه کاره و شگفت انگیز باشد ، چون به هر حال نمی تواند راهکاری برای دکوراسیون همه اتاق ها باشد ،دید واقع بینانه از خرید و انتظاری معقول انتخاب را آسانتر خواهد کرد درست است ، ما اغلب مجبوریم سالها با چیزهایی که دوستشان نداریم زندگی کنیم ، اما این بدان معنا نیست که کل دکوراسیون را با انتخابی اشتباه خراب میکنیم. ما فقط باید در هنگام انتخاب فرش بدون احساسات غیرمنطقی و آگاهانه جلو رویم!
۲- می خواهید یک لکسوس با قیمت ارزان داشته باشید!
یکی از دلایلی که ناامید می شوید این است که شما در جست و جوی فرشی بسیار خاص با کیفیت و ویژگی های منحصر به فرد اما در بودجه محدودی هستید بهتر است با خود صادق باشید! بیشتر فرشهای رویایی ما هزینه دارند بنابراین یا انتظارات خود را تغییر دهید ، یا بودجه خود را افزایش دهید.
۳- مطمئن نیستید که به چه نوع فرشی نیاز دارید!
به معنای واقعی کلمه ، میلیون ها انتخاب در مورد فرش وجود دارد ، و وقتی سرنخی ندارید که چه چیزی را جستجو کنید ، می تواند این انتخاب ها بسیار زیاد و گیج کننده باشد. گاهی اوقات مرز گذاری برای آنچه که باید جستجو کنید نیمی از نبرد است. بدیهی است که فرش در هر مکانی باعث نرمی می شود وعملکرد و جایگاه بصری یک منطقه را بهتر تعریف می کند. اما در طرح کلی طراحی یک اتاق ، باید از یک هدف زیبایی شناختی خاص نیز استفاده کرد . اگر نمی دانید چه نوع فرشی را جستجو کنید ، این سؤال را از خود بپرسید …
ویژگی های زیبایی شناسی اصلی که من برای رسیدن به دکوراسیون دلخواهم به این فرش نیاز دارم چه هستند؟
رنگ؟ الگو؟ بافت؟
یکی از خصوصیات فوق را انتخاب کنید و از آنجا شروع کنید! اگر گفتید “همه موارد فوق” ، باید بدانید جستجو بسیار سخت تر خواهد بود با محدود کردن، شما تمرکز واضح تری برای انتخاب دارید!
به رنگ خاصی نیاز دارید؟ اگر تصمیم می گیرید که رنگ مهمترین عامل است ، پس فرشهایی را که دوست دارید اما این هدف خاص را برآورده نمی کنند حذف کنید . اگر یک فرش با رنگ عالی پیدا کردید اما الگوی آن چیزی نیست که شما می خواهید ، اشکالی ندارد زیرا در محدوده رنگی انتخابی شما قرار دارد !
الگوی خاصی نیاز دارید؟ اگر تعداد زیادی پترن ریز در اتاق دارید ، احتمالاً یک فرش با الگوی جسورانه تر می خواهید تا تمرکز بصری را افزایش دهد. رنگ در این شرایط ثانویه است. چند انتخاب رنگی را در نظر بگیرید که الگویی را که انتخاب کرده اید داشته باشند و سپس بر اساس نیاز اتاق از روند انتخابی خود حذف کنید.
۴- نمی دانید از کجا خرید کنید!
بهتر است با جست و جویی ساده مراکز خرید فرش و یا مراکز آنلاین را پیدا کنید تا از جست و جوی پراکنده و خسته کننده بپرهیزید بهتر است نه تنها برای خرید فرش بلکه برای هر خریدی مرکز خرید را براساس بودجه و سبک مورد نظر خود پیدا کنید! برای خرید فرش ماشینی لزومی به دیدن فرش های دستباف ندارید پس از انتخاب ها و سایر چیزهایی که شما را آشفته می سازد دوری کنید!
۵- می ترسید که مرتکب اشتباهی شوید.
می دانم قالیچه ها گران قیمت هستندو به خصوص برای افرادی که دیر به دیر خرید میکنند یا برای اولین بار خرید میکنند احساس چنین تعهد بزرگی فشار زیادی وارد می کند اما نترسید این بزرگترین تصمیم زندگی شما نیست انتخاب یا خرید خانه نیست …تنها فرش است.
فراموش نکنید حتی در انتخاب همسر هم ۵۰٪ از ازدواجها به طلاق ختم می شوند و فراموئش نکنید با خارج شدن از این فشار احساسی بهتر تصمیم خواهید گرفت نیازها و سبک و اجزای دکوراسیون را در نظر بگیرید و به این موضوع فکر کنید به عنوان عضوی از دکوراسیون، فرش انتخابی برای خانه تنها کافی باشد !
شاید لازم باشد به جای تمرکز روی فرش در مورد برنامه کلی اتاق فکر کنید یا شاید شما فقط باید بودجه خود را با انتظارات خود هماهنگ کنید.
به هر دلیلی ، من شما را تشویق می کنم که اجازه ندهید که انتخاب شما را فلج کند. شک و شبهه را کنار بگذارید و یک خرید آگاهانه انجام دهید . شما سزاوار این هستید که فضایی را که دوست دارید داشته باشید!
تحریریه دکوبوم- غزاله عزالدین
منبع: thedecorfix
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…