طراحی خوب یک فروشگاه لوازم آرایش ،که بتواند تجربه ی یک خرید آرام و لذت بخش را برای مشتریان ایجاد کند دارای نکات خاصی است.لوازم آرایش باید به راحتی، به طور مستقیم و به وضوح در فروشگاه نمایش داده شود.با توجه به اینکه اکثریت مشتریان این فروشگاه افراد جوان هستند باید فضایی با طراحی شیک مدرن و جذاب ایجاد کرد.در هنگام طراحی یک فروشگاه لوازم آرایش از نکات زیر استفاده کنید:
۱-ویترین یک فروشگاه اساسا نشان دهنده ی سبک کل فروشگاه است و انتخاب فونت مناسب برای لوگو برند به نوعی نشان دهنده ی کیفیت محصول است.همچنین رنگ تابلو ورودی باید متناسب با بقیه فروشگاه باشد.همانطور که میدانید قبل از خرید لوازم آرایش،مشتریان تمایل به تست آن را دارند طراحی فضایی مناسب برای تست لوازم آرایش میتواند محیطی صمیمانه ایجاد کند و مشتریانان احساس راحتی و آرامش بیشتری کنند.
۲-رنگ اصلی یک فروشگاه لوازم آرایش برگرفته از رنگ لوگو آن برند است.که نشان دهنده تناسب درست در دکوراسیون است.به محض اینکه مشتریان رنگ اصلی را ببیند،متوجه آن برند میشوند.رنگ نقش اساسی در جذب مشتریان با سن خاص دارد.به طور کلی،سفید،آبی و زرد در فروشگاه های مدرن و فشن استفاده نمی شوند.علت آن این است که سفید رنگ پایه ای در دکوراسیون و زرد رنگ استفاده شده در فروشگاه پوشاک کودکان است.در حالی که اکثر فروشگاه ها رنگ مشکی،سفید، سفید براق،خاکستری و نقره ای را به خاطر شیک تر و مرسوم تر بودن ترجیح می دهند.
۳-در بیشتر موارد،تنها نور خاص و پیش زمینه کیفیت اصلی یک آرایش را نشان می دهند.برای مثال؛با استفاده از نور LED روشنایی لازم و مناسب ایجاد می شود.لوازم آرایش کوچک مانند مداد ابرو باید در کنار سایر لوازم نشان داده شوند،زیرا توجه مشتریان را بهتر جلب میکنند.در عین حال،قرار دادن لوازم زیاد در کنارهم و شلوغ کردن فضا،باعث ایجاد حس ناخوشایند در مشتری میشود.
۴- لوازم آرایش گران قیمت باید با تعداد کم نمایش داده شوند. ویترین نمایش آن ها باید شیک، مدرن، ظریف و آرامش بخش باشد. یک طراحی خاص در کنار لوازم آرایشی ساده میتواند باعث ارتباط خیلی بیشتر آن ها شود.
در جمع بندی کلی،سبک طراحی و جزئیات مبلمان ارتباط نزدیکی با فروش دارد.دکوبوم میتواند در طراحی فروشگاه تان شما را همراهی کند،با ما همراه باشید.
تحریریه دکوبوم
منبع:www.ujoydisplay.com
در دنیای رقابتآمیز فروشگاههای لوکس، تجربه خریدی فراموشنشدنی، کلید موفقیت است. طراحان همواره در تلاشاند…
صرفنظر از حوزه فعالیت، هر کسبوکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…
رنگها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روانشناسان هستند و بهطور چشمگیری بر بهرهوری،…
رشد روزافزون شرکتها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را بهشدت افزایش داده است. به همین…
در دنیای امروز که فضاهای کاری بهسرعت در حال کوچکتر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…
معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیباییشناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…