طراحی و معماری این فروشگاه چای در شنژن و توسط گروه معماری Onexn  طراحی و اجرا شده است. طبق خواسته کارفرما در طراحی این فروشگاه سعی شده روش های سنتی در هم شکسته و یک کافه چای آزمایشی ایجاد شود  با توجه به پروژه ، فضای موجود شامل یک فضای داخلی تقریباً ۹۰ متری و فضای تقریباً ۱۰۰ متری در قسمت باز و بیرونی است  طراحی فضای بیرونی در این پروژه بسیار چالش برانگیز بود ، با این حال ، این چالش  فضایی الهام بخش را با چشم انداز وسیع و دید کامل به کل مجموعه ایجاد کرد.

در این پروژه با ایجاد منظره سعی شده تا فضای داخلی با فضای بیرونی ترکیب گردد و فضای داخلی به نحوی عملکردی و فضای بیرون با تابعیت از فضای داخلی به عنوان یک فضای عمومی کار کند.

از دیگر اهداف طراحی ایجاد فضایی آرام، دلنشین و فارغ از استرس و شتابهای روزانه زندگی شهری است.

قبل از بازسازی ، در سایت اصلی از گیاهان برای جدا سازی محل عبور عابر پیاده و وسایل نقلیه استفاده شده بود. متأسفانه ، چنین فضای عمومی عابر پیاده را متوقف نمی کند و این در یک خیابان معمولی در چین اگرچه طرحی ایمن اما مواجه با کمبود نشاط و پویایی است پس طرح پیشنهادی طرحی  دارای مبلمان شهری  ،متناسب با استانداردها ،کاربردی ، متناسب با بودجه ، طبق جدول زمانی و با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند پویایی و جذابیت برای کاربران طراحی گردید.

طراحی مبلمان به عنوان زمینه پشتیبان برای فعالیتها و کارکردهای مختلفی سبب می شود تا کاربران تعامل با فضا در پیکربندی ساده توسط چندین ساختار مستطیل اما در مقیاس های مختلف را تجربه کنند  تداخل سازه ها و خطوط با هم مجموعه ای از چشم انداز ها را سبب می شوند که کاربران به عنوان شخصیت اصلی و شکل دهنده این چشم انداز ها محسوب می شوند.

الهام بخش طراحی نما از شاهکار Nighthawks ادوارد هاپر است.  این نقاشی تصویر یک کافه در تمام شب به تصویر می کشد که سه مشتری ، همه در افکار خود گم شده اند ، اما در عین حال از یکدیگر فاصله ندارند. به تصویر کشیدن شخصیت ها آنقدر دقیق و واضح است که اندیشه فلسفی را در مورد انزوا انسان به وجود می آورد ، بنابراین در این کافه سعی شده تا تجربه‌ای از دیدن و دیده شدن از طریق نما احساس شود.

طراحی داخلی  از فرایند ساده و خلوص نما حاصل شده و جدای از عملکرد مناسب، تمام جزئیات برای پوشش هدف اصلی برای ایجاد احساس راحتی در کاربران ایجاد شده است. از آنجا که از رنگ پایه موجود در فضا ، رنگ سفید برای ساخت سازه فضایی است ، از روکش چوب و رنگ خاکستری نیز استفاده شده است .

تحریریه دکوبوم

منبع:retaildesignblog

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

3 روز پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

1 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

1 هفته پیش

جدیدترین فناوری و روش های ایمن ‌سازی ویلا

امروزه، امنیت ویلای شما فراتر از قفل‌های محکم و همسایه‌های نگهبان است. آخرین پیشرفت‌ها، رویکردی…

2 هفته پیش

با جذاب ترین و خاص ترین ویلاهای ایران آشنا شوید

گردشگری در ایران، با دارابودن بافت غنی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد…

2 هفته پیش

اصول طراحی حمام و سرویس بهداشتی ویلا + نمونه

حمام، فقط یک اتاق معمولی در خانه نیست. این فضا، بیشتر شبیه به فضایی خصوصی…

3 هفته پیش