بازسازی و معماری داخلی فروشگاه و کافه چای

طراحی و معماری این فروشگاه چای در شنژن و توسط گروه معماری Onexn  طراحی و اجرا شده است. طبق خواسته کارفرما در طراحی این فروشگاه سعی شده روش های سنتی در هم شکسته و یک کافه چای آزمایشی ایجاد شود  با توجه به پروژه ، فضای موجود شامل یک فضای داخلی تقریباً ۹۰ متری و فضای تقریباً ۱۰۰ متری در قسمت باز و بیرونی است  طراحی فضای بیرونی در این پروژه بسیار چالش برانگیز بود ، با این حال ، این چالش  فضایی الهام بخش را با چشم انداز وسیع و دید کامل به کل مجموعه ایجاد کرد.

بازسازی و معماری داخلی کافه چای

بازسازی و معماری داخلی کافه چای

در این پروژه با ایجاد منظره سعی شده تا فضای داخلی با فضای بیرونی ترکیب گردد و فضای داخلی به نحوی عملکردی و فضای بیرون با تابعیت از فضای داخلی به عنوان یک فضای عمومی کار کند.

از دیگر اهداف طراحی ایجاد فضایی آرام، دلنشین و فارغ از استرس و شتابهای روزانه زندگی شهری است.

قبل از بازسازی ، در سایت اصلی از گیاهان برای جدا سازی محل عبور عابر پیاده و وسایل نقلیه استفاده شده بود. متأسفانه ، چنین فضای عمومی عابر پیاده را متوقف نمی کند و این در یک خیابان معمولی در چین اگرچه طرحی ایمن اما مواجه با کمبود نشاط و پویایی است پس طرح پیشنهادی طرحی  دارای مبلمان شهری  ،متناسب با استانداردها ،کاربردی ، متناسب با بودجه ، طبق جدول زمانی و با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند پویایی و جذابیت برای کاربران طراحی گردید.

بازسازی و معماری داخلی کافه چای

طراحی مبلمان به عنوان زمینه پشتیبان برای فعالیتها و کارکردهای مختلفی سبب می شود تا کاربران تعامل با فضا در پیکربندی ساده توسط چندین ساختار مستطیل اما در مقیاس های مختلف را تجربه کنند  تداخل سازه ها و خطوط با هم مجموعه ای از چشم انداز ها را سبب می شوند که کاربران به عنوان شخصیت اصلی و شکل دهنده این چشم انداز ها محسوب می شوند.

بازسازی و معماری داخلی کافه چای

الهام بخش طراحی نما از شاهکار Nighthawks ادوارد هاپر است.  این نقاشی تصویر یک کافه در تمام شب به تصویر می کشد که سه مشتری ، همه در افکار خود گم شده اند ، اما در عین حال از یکدیگر فاصله ندارند. به تصویر کشیدن شخصیت ها آنقدر دقیق و واضح است که اندیشه فلسفی را در مورد انزوا انسان به وجود می آورد ، بنابراین در این کافه سعی شده تا تجربه‌ای از دیدن و دیده شدن از طریق نما احساس شود.

Nighthawks ادوارد هاپر

نما و معماری داخلی کافه چای

نما و معماری داخلی کافه چای

طراحی داخلی  از فرایند ساده و خلوص نما حاصل شده و جدای از عملکرد مناسب، تمام جزئیات برای پوشش هدف اصلی برای ایجاد احساس راحتی در کاربران ایجاد شده است. از آنجا که از رنگ پایه موجود در فضا ، رنگ سفید برای ساخت سازه فضایی است ، از روکش چوب و رنگ خاکستری نیز استفاده شده است .

بازسازی و معماری داخلی کافه چای

بازسازی و معماری داخلی کافه چای

بازسازی و معماری داخلی کافه چای

تحریریه دکوبوم

منبع:retaildesignblog

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2653 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم