طراحی داخلی فروشگاه بسته بندی و وسایل پخت شیرینی

استودیوی Flexicube یک فضای نمایشگاهی برای بسته بندی شیرینی و  وسایل پخت کیک و شیرینی است که این نمایشگاه به صورت فروشگاهی  محصولات بسته بندی با کیفیت بالا ، محصولات مهمانی و لوازم جانبی از دنیای شیرینی ،کیک و آشپزی حرفه ای را ارائه می دهد.


این نمایشگاه با توجه به مشتریان و با نام تجاری منحصر به فرد خود توسط معماران طراحی شده است.


شوروم محصولات این خرده فروشی برای سفارشی کردن به نحوی منحصر به فرد و با هدف گذاری معین طراحی شده است. به منظور درک و برنامه ریزی عملکردهای خرده فروشی با توجه به مخاطب و مشتریان اختصاصی ، مطالعه ای همه جانبه برای بخش های  مختلف بازار و پوشش دهی همه لایه های تجاری و خصوصی صورت گرفته است.

             

برنامه خرده فروشی:

ایده اصلی در طراحی این شوروم و فروشگاه وسایل و بسته بندی شیرینی ایجاد تعامل  بین مشتریان و محصولات  است. اولین تاکید فضا این است که مشتری را به سمت “لمس و بازی” با محصولات دعوت نماید و مشتری را تا زمان یافتن بسته بندی و محصول دلخواه در فروشگاه نگه دارد برای این منظور ، سکوهای بلند در مرکز فضا ایجاد شده است که دارای یک سطح برجسته برای جداسازی و مونتاژ بسته بندی ها ایجاد کرده است.

مفهوم طراحی:

مفهوم  اصلی طراحی انتقال احساس  بودن در فضای آشنای خانه و برگردان عملکرد خانه به این فضا است معماران در طراحی از متریال هایی استفاده کردند که به مشتریان احساس راحتی دهد و در عین حال دعوت کننده نیز باشد. طراحی با رنگهای “گرم و دعوت کننده” ، بازی های بصری ویژه برای برجسته سازی و با استفاده از نورپردازی ویژه برای تأکید بر فضای گرم خانه دیزاین شده است.
احساس خانه نیز توسط سنگ مرمر و چوب ترکیبی تکمیل گردیده و کانتر محصولات جزیره آشپزخانه منزل را شبیه سازی می کند و البته برای گسترش فضای خانه ، مشتری ها می توانند در باغ سبز جلویی شوروم استراحت کنند.

ویترین و نمایش بسته بندی و محصولات :

پس از تحقیق در مورد کلیه بسته بندی های شرکت ، هر ویترین در فروشگاه متناسب با جزییات ، بر اساس ماهیت سازنده و  دیدگاه های بصری با بسته بندی طراحی شده است ، به گونه ای که نام تجاری ویترین در واقع با همان زبانی که بسته بندی ارائه شده ، برنامه ریزی و شکل گرفته است.

نورپردازی:

با مطالعه عمیق از رفتار بازتاب نور بر روی بسته بندی های مختلف پلاستیکی ، هر یک از وسایل روشنایی در سالن با دقت انتخاب و در ارتفاعات دقیقی قرار داده شده اند  تا به برجسته و توانمندسازی هر محصول و بسته بندی موجود در سالن کمک نمایند.

تحریریه دکوبوم

منبع: archilovers

امتیاز دهید post
غزاله عزالدین

آخرین مطالب

طراحی داخلی تجاری با تمرکز بر تجربه مشتری

صرف‌نظر از حوزه فعالیت، هر کسب‌وکاری آرزو دارد روی مشتریانش تاثیر مثبتی بگذارد. چرا که…

23 ساعت پیش

روانشناسی رنگ ها در طراحی داخلی اداری

رنگ‌ها، ابزار قدرتمندی در دست هنرمندان، طراحان و روان‌شناسان هستند و به‌طور چشمگیری بر بهره‌وری،…

6 روز پیش

طراحی داخلی اداری برای فضاهای کوچک

رشد روزافزون شرکت‌ها، تقاضا برای فضاهای اداری کوچک را به‌شدت افزایش داده است. به همین…

6 روز پیش

معماری داخلی فضاهای اداری کوچک با حداکثر بهره‌وری

در دنیای امروز که فضاهای کاری به‌سرعت در حال کوچک‌تر شدن هستند، معماری داخلی فضاهای…

2 هفته پیش

معماری داخلی فضاهای تجاری

معماری داخلی فضاهای تجاری، تلفیقی هوشمندانه از زیبایی‌شناسی، روانشناسی و عملکرد است که باهدف ایجاد…

3 هفته پیش

راهنمای معماری داخلی ساختمان تجاری

معماری داخلی ساختمان تجاری نقش اساسی در ایجاد فضایی کاربردی و جذاب دارد. فضاهای تجاری…

2 ماه پیش