طراحی و دکوراسیون محور نشیمن

فضای نشیمن، پرکاربرد ترین فضای خانه است. وقتی بحث از بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی نشیمن می شود شما می توانید راحتی و مزیت های نشیمن خود را به حداکثر برسانید. نشیمن، مرکزیت خانه برای سرگرمی و استراحت و فضای عملکردی برای مذاکره می باشد. بهترین راه برای تثبیت فضای نشیمن، استفاده از نقطه تمرکز و ایجاد محور برای فضاست. گاهی اوقات شومینه یا قسمت هایی از خانه محور مرکزی اند، اگر نشیمن شما محور و نقطه مرکزی ندارد، خودتان می توانید آن را ایجاد کنید.

مبل و میز مقابل آن

فضای نشیمن خود را با استفاده از مبل، قسمت بندی کنید. مبل خود را در مرکز نشیمن و مقابل دیوار اصلی قرار دهید. از یک مبل رنگی روشن و میزی شیشه ای به همراه اجسام دکوراتیوی مثل مجسمه سنگی یا یک گلدان استفاده کنید. استفاده ی مناسب از مبل و میز هماهنگ با آن، به  فضای داخلی نشیمن شما عمق می دهد.

شومینه و طاقچه ی بالای آن

 از یک شومینه به عنوان محور اصلی فضای نشیمن استفاده کنید. از چوب های زیبا و یک شومینه مشکی رنگ استفاده کنید تا فضای شما متحول شود و احساس راحتی و دعوت شدن، به افراد منتقل شود.

فضای نشیمن مرکزی

یک نشیمن رسمی برای میهمانان ایجاد کنید و آن را به عنوان محور خانه ی خود قرار دهید. از چهار صندلی به همراه میز چای استفاده کنید، در اطراف آن ها وسایل دکوری ظریف به کار ببرید. برای ایجاد فضایی گرم و راحت، یک مبل بزرگ چرمی را در محیط نشیمن قرار دهید.

مبل های چند بخشی

استفاده ازاینگونه مبل ها نه تنها فضا را زیبا تر می کنند بلکه نشیمنی راحت و دنج برای شما و میهمانانتان فراهم می کنند. این مبل ها می بایست از نظر رنگی با کلیت فضا هماهنگ شوند، پس بهتر است از رنگ های خنثی استفاده کنید و آن ها را به همراه کوسن هایی هماهنگ، در نشیمن قرار دهید.

قفسه کتاب

کتابخانه یا قفسه در نشیمن می تواند مرکز توجه دکوراسیون داخلی قرار گیرد. این پیشنهاد، ایده ی خوبی برای کسانی است که شومینه ندارند و به وسیله ی کتابخانه ای با تزیینات مورد علاقه شان، ذوق هنری خود را به فضا تزریق می کنند.

تحریریه دکوبوم

منبع: freshome

امتیاز دهید post
میرزائی

آخرین مطالب

طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست

هدف اصلی طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی، انتشار کربن و…

12 ساعت پیش

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

5 روز پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

1 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

2 هفته پیش

جدیدترین فناوری و روش های ایمن ‌سازی ویلا

امروزه، امنیت ویلای شما فراتر از قفل‌های محکم و همسایه‌های نگهبان است. آخرین پیشرفت‌ها، رویکردی…

2 هفته پیش

با جذاب ترین و خاص ترین ویلاهای ایران آشنا شوید

گردشگری در ایران، با دارابودن بافت غنی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد…

3 هفته پیش