برای طراحی باغ ویلا ۱,۰۰۰ متری ابتدا باید یک برنامه‌ریزی دقیق از زمین انجام دهید و با توجه به خواسته‌ها و نیازهای کارفرما، مراحل ساخت را پیش ببرید. در نظر گرفتن فضاهای کاربردی مختلف برای ساکنین، جزء اولویت‌ها قرار دارد.

نوع طراحی فضای سبز نیز می‌تواند در ایجاد عناصر زیبایی شناسانه و القای احساس شادابی، تاثیر زیادی بگذارد. از دیگر عوامل موثر در طراحی ویلای مدرن می‌توان به بودجه و شرایط اقلیمی اشاره کرد.

مشاوره طراحی ویلا در شرکت معماری آرل

اگر قصد طراحی ویلا، بازسازی، اجرا  یا تغییر دکوراسیون آن را دارید شرکت معماری آرل با سال ها سابقه در زمینه طراحی انواع پروژه های مسکونی، خانه و ویلا از ابتدای مسیر، مشاوره تا ساخت همراه شما خواهد بود.

شرکت معماری آرل

قبل از تصمیم گیری و شروع روند طراحی ویلا، مشاوره طراحی آرل می تواند اطلاعات کافی از نیاز های شما به عنوان مالک یا کارفرمای پروژه در اختیار تیم معماران قرار می دهد همینطور  با مشاوره  آرل و ارائه نمونه پروژه ها  شناخت روشن تری از امکانات و محدودیت های پروژه و طرح دلخواهتان  دریافت می کنید. در مشاوره طراحی ویلا می توانید سبک طراحی مدنظر  و ایده های خود را مطرح کنید و از دانش تخصصی و ایده های خلاقانه طراحان آرل بهره مند شوید.

مشاوره طراحی ویلا راهنمای خوبی برای انتخاب سبک و نوع طراحی با توجه به بودجه شما، ارائه راهکارها برای محدودیت های پروژه و  تلفیق طراحی عملکردی و اصولی و در عین حال زیبا خواهد بود.

خدمات طراحی ویلا شرکت آرل

  • مشاوره جهت تعریف و شناخت موضوع و نیازهای پروژه
  • در خواست اطلاعات در مورد نیازهای کارفرما، سایت و ….
  • بررسی ضوابط طراحی و اجرا در منطقه
  • تجزیه تحلیل نمونه پروژه های مرتبط اجرا شده و ارائه به کارفرما برای شناخت سبک مدنظر
  • بررسی نیاز های خاص کارفرما مانند: شومینه، استخر، کوشک و تراس و …
  • کسب مجوزها و دستور نقشه
  • اعلام هزینه و تایید کارفرما
  • بازدید پروژه در صورت نیاز و با توجه به پیشرفت کار طراحی
  • طراحی اولیه با توجه به ویو ها، جهت وزش باد، تابش  و شرایط اقلیمی منطقه
  • ارائه اتودهای اولیه جانمایی فضا و اتود های حجمی  برای تایید کارفرما
  • نقشه های فاز یک
  • نقشه های سازه، برق، مکانیک و نقشه های فاز ۲
  • معماری داخلی ویلا و طراحی سه بعدی در صورت نیاز کارفرما
  • طراحی لنداسکیپ
  • ورود به فاز های اجرایی در صورت تمایل کارفرما

برای طراحی ویلا و استفاده از مشاوره تخصصی گروه معماران آرل میتوانید از طریق شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید:

تلفن  :  ۶-۲۲۹۰۱۹۰۵-۰۲۱

هدف از طراحی باغ ویلا ۱۰۰۰ متری

از اولین مراحل در طراحی باغ ویلا ۱۰۰۰ متری تعیین هدف استفاده از ویلا است. آیا می‌خواهید ویلای خود را برای اقامت خانوادگی طراحی کنید یا برای اجاره و کسب درآمد اقدام به ساخت ویلا می‌کنید؟ در صورتی که هدف اصلی، اقامت خود شما است، آیا این اقامت برای مدت طولانی خواهد بود یا برای تعطیلات؟ چند نفر در این ویلا اقامت خواهند داشت و فضاهای مورد نیاز آن‌ها چیست؟ آیا فضاهای مورد نظر در یک طبقه قابل طراحی هستند یا نیاز به طبقات بیشتر در پلان وجود دارد؟ فضاهای تفریحی، ورزشی، خدماتی و جانبی مورد نیاز شما کدامند؟

صدها سوال دیگر وجود دارند که با پاسخ به آن‌ها، تمام جوانب مورد نیاز ارزیابی خواهند شد و طرح نهایی متناسب با سلیقه و بودجه شما از طرف طراح، ارائه خواهد شد.

نکاتی کلیدی برای طراحی باغ ویلا ۱,۰۰۰ متری

پیش از هر چیز، باید از زمین پروژه نقشه‌برداری دقیق انجام داد و عواملی مانند مساحت، عوارض و پستی و بلندی‌های زمین را بررسی کرد. با توجه به تعداد ساکنین و نیازهای کارفرما، فضاهای موردنیاز تعیین و طراحی می‌شوند و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. فضاهای اصلی، خدماتی، جانبی، تفریحی و ورزشی همگی طبق درخواست کارفرما از قبل برنامه‌ریزی و مشخص می‌شوند.

با توجه به اینکه محوطه ویلا باغ‌ها معمولا وسعت زیادی دارند، باید تمامی عناصر و فضاهای محوطه به‌گونه‌ای طراحی شوند که به راحتی قابل دسترسی باشند. متریالی که برای بخش‌های مختلف باغ و نمای ویلا انتخاب می‌شود، باید با اقلیم منطقه سازگاری داشته باشد و بر اساس شرایط جوی منطقه، مقاومت لازم در برابر گرما، سرما و رطوبت بهینه شود.

نمونه‌هایی از طراحی باغ ویلا ۱۰۰۰ متری

برای درک بهتر این موضوع چند نمونه از طراحی ویلا مدرن را با المان‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد ارائه می‌دهیم. نکات کلیدی هر یک از این بناها متفاوت هستند و با توجه به ویژگی‌های جوی منطقه طرح‌ریزی ‌شده‌اند.

ویلای میرتیل

این ویلا نمونه‌ای زیبا از یک طراحی کاربردی به حساب می‌آید. خطوط ساده و سطوح بدون تزئین به آن ظاهری یکدست و مدرن می‌دهند که برای محله‌های لوکس عالی به نظر می‌رسد. نمای شمالی ویلا رو به خیابان است و حیاط خلوت در تمام طول سال از آفتاب کامل برخوردار می‌شود.

این ویلا دارای یک اتاق نشیمن بزرگ و فضای بیرونی گسترده است. ویلای میرتیل یک مکانی عالی برای کسانی است که به سبک مدرن با فضاهایی کاربردی اهمیت می‌دهند.

طراحی بیرونی، ایده ناپدید شدن در طبیعتی است که ویلا را احاطه کرده است. شکل ساختمان ویلا به‌گونه‌ای است که از نمای خیابان بسته به نظر می‌رسد و از سمت حیاط خلوت کاملا از شیشه برخوردار است. تمام فضاهای نشیمن در یک سطح طراحی شده‌اند. تنها سوئیت مستر که از نمای بیرونی مشخص و دارای یک پاسیو داخلی است، در طبقه اول قرار دارد.

ایده اصلی

ایده اصلی معمار برای طراحی ویلا این بود که فضایی در داخل بنا ایجاد کند که دارای یک دستگی باشد و در عین حال حریم خصوصی اتاق خواب اصلی را نیز حفظ کند. برای دستیابی به این هدف، معمار به دنبال حجم‌های داخلی زیبا بود که علاوه بر جنبه کاربردی، امکان بازی با نور نیز ایجاد کند.

این تداخل نور و حجم به ایجاد ارتباط بین مناطق مختلف خانه کمک کرده است و در عین حال حریم خصوصی لازم را برای اتاق خواب پدید می‌آورد. نتیجه طراحی و اجرای نهایی، خانه‌ای است که هم زیبا و هم کاربردی است و هم نیازهای صاحب‌خانه و هم معمار را برآورده می‌کند.

ویلای نمادین دبی

ایده اصلی این پروژه زیبا، ایجاد محیطی لوکس، مدرن و روشن بود که فضاهای تفکیک شده در آن دنج و آرام باشند. اتاق‌ها در تمام طول روز بسیار مطبوع و پر نور هستند. با غروب خورشید نیز هر نقطه از ویلا فضایی رمانتیک به خود می‌گیرد.

در طراحی ویلا نمادین دبی، سقف سازه نقش مهمی ایفا می‌کند؛ زیرا امکان بازی نور روی دیوارها و کف را ایجاد می‌کند. راه‌پله مارپیچ اصلی در مرکز همه چیز قرار دارد. به همین دلیل است که طراحی آن ساده و جذاب است و کاملا با آتریوم سالن استراحت و آشپزخانه اوپن مشرف به استخر، هماهنگ است.

رنگ‌های اصلی که به طور خاص برای این پروژه انتخاب شده‌اند، سفید، بژ و خاکستری روشن هستند. این رنگ‌ها چشم را بسیار تسکین می‌دهند و کاملا با ویژگی‌های مدرن و لوکس داخلی هماهنگی دارند.

آسوشیتس آس

این سایت در حومه شهر واقع شده است و توسط زمین‌های کشاورزی احاطه شده است. ویلا در گوشه جنوب غربی سایت قرار دارد. در ضلع شرقی ویلا، یک زمین چمن دیده می‌شود و نیمه شمالی سایت به باغ میوه اختصاص یافته است.

پالت رنگی برای هر فضا انتخاب شده است تا افراد در آن‌ها احساس آرامش کنند. در طراحی باغ ویلا ۱۰۰۰ متری از خانه‌های سنتی هندی الهام گرفته شده است. این ویلا با در نظر گرفتن مفاهیم بناهای سنتی ساخته شده که در آنها حیاط مرکزی، فضایی است که اکثر فعالیت‌های خانه در آن انجام می‌شود.

از آنجایی که خانه در گوشه جنوب غربی قرار دارد، به ما این امکان را می‌دهد که در ضلع شرقی و شمالی بازشوهای اصلی را داشته باشیم. با در نظر گرفتن سادگی و مینیمالیسم، رنگ بیرونی خانه سفید انتخاب شده است.

کاسا دا کوئینتا دا مارینها

در این ویلا، مواد و رنگ‌های به کار گرفته شده برای دستیابی به هماهنگی کامل با محیط اطراف انتخاب شده‌اند. دسترسی به گاراژ زیرزمینی با هدف به حداقل رساندن تاثیر بصری طراحی شده است.

بنابراین معماران تصمیم گرفتند یک بالابر، برای ناپدید کردن اتومبیل نصب کنند. آسانسور خودرو به یک راه حل جایگزین برای سطح شیب‌دار تبدیل می‌شود که زیبایی و عملکرد را ترکیب می‌کند و در عین حال، تمام فضای بیرون را به باغ‌ها یا حیاط‌ها اختصاص می‌دهد.

درب آسانسور با همان موادی پوشیده شده است که در اطراف آن قرار دارد، بنابراین به ایجاد یک تصویر کاملا نامرئی کمک می‌کند.

نصب سیستم نظارت تصویری و محیط حفاظت مجازی با فتوسل باعث شده است که فضای اطراف آسانسور خودرو از نرده‌های نامناسب عاری باشد. به لطف آسانسور خودرو، صاحب ویلا می‌تواند ماشین کلاسیک خود را با خیال راحت در گاراژ زیرزمینی پارک کند.

ویلای آر

یک نمونه دیگر برای طراحی باغ ویلا ۱۰۰۰ متری این ویلا سه طبقه است. طبقه همکف شامل سالن پذیرایی و قسمت‌های نشیمن است. طبقه اول چهار اتاق خواب و زیرزمین دارد که زیرزمین از سالن ورزشی، آبگرم و اتاق سینما تشکیل شده است.

این ویلا به ساکنانش اجازه می‌دهد به وسیله فضای باز و دنج باغ آن از آب و هوای منطقه لذت ببرند. ویلایی با امکانات منحصر به فرد که اعضای خانواده می‌توانند در حالی که کنار یکدیگر هستند، حریم خصوصی خود را نیز داشته باشند.

تداوم داخلی و خارجی روکش سنگی دیوارها در طبقه همکف و زیرزمین فضایی یکدست ایجاد کرده است. این دیوارها با سنگ تتوآن، سنگ مراکشی به رنگ خاکستری، پوشیده شده‌اند. استخر شنا در این ویلا زیر تراس سرپوشیده واقع شده و تا جای ممکن نزدیک به اتاق نشیمن در نظر گرفته شده است. این جزئیات به این معنی هستند که به محض باز شدن پنجره‌های بزرگ، دیگر نمی‌توان مرز بین داخل و خارج را تشخیص داد.

ویلای دوقلو

یکی دیگر از نمونه‌های طراحی ویلای مدرن ویلای دوقلوی مشا است. یکی از چالش‌های بزرگ برای طراحان، الهام گرفتن از مفاهیم معماری بومی در ساخت و ایجاد بنا است. در این پروژه، طراحان به دنبال اعمال سلیقه معماری بومی ایرانی در فضای مدرن هستند. مورد دیگر این است که معماران باید برای طراحی دو ویلا در یک سایت آماده می‌شدند. با طراحی حیاط مشترک و پله‌های محصور که با نمای کلی سایت ترکیب شده‌اند، مراحل مختلف ساخت در سطوح مختلف ایجاد شدند.

طراحان در پروژه باید انواع فضاهای باز، نیمه باز، خصوصی و عمومی را در نظر می‌گرفتند. این توجه ویژه به سایت باعث همزیستی، هم‌نشینی و همسایگی دو ویلا شد. در سمت چپ و راست، دو ویلا قرار دارند و حیاط و راه‌پله مشترکی در مرکز سایت، آن‌ها را به هم متصل می‌کنند.

ویلای بلک

در طراحی این ویلا نقش درختان و فضای سبز بسیار پررنگ است. از آنجایی که ساختمان‌های مجاور همگی دارای ویژگی‌های معماری معاصر هستند، این ویلا نیز به سبک مدرن طراحی شد. طراحان قصد داشتند این ویلای ۱۰۰۰ متری با محله ترکیب شود و در عین حال منحصر به فرد باشد.

در طراحی ویلا از حجم برای ایجاد ظاهری امروزی استفاده شده است. از آنجا که رنگ‌های تیره و غیر معمول در این بنا مورد استفاده قرار گرفته‌اند، می‌توان گفت که این طراحی نشات گرفته از طراحی معماری سنتی ایرلندی است. وجه متمایز فضای داخلی و خارجی نمای ویلا به شدت حائز اهمیت است. محیط بیرونی برگرفته از الگوی فضای عشایری روستایی است و نمای داخلی محیطی ظریف و نسبتا مینیمال را ارائه می‌دهد.

طبقه همکف شامل اتاق نشینمن، آشپزخانه و ناهارخوری می‌شود. این طبقه کاملا مشرف به فضای بیرونی ویلا است. بنابراین طراحی محیط بیرونی بنا حائز اهمیت است و علاوه بر زیبایی، کارایی نیز دارد. سقف‌های بیرون‌زده این بنا برای ساکنان ویلا نمادی از یک محیط محافظت شده و آرامش بخش را تداعی می‌کنند.

ویلای کلرادو

هدف از طراحی این ویلا بازتاب سلیقه مدرن، سبک زندگی پویا و تمایل به تعامل با جامعه محلی بوده است. در این ملک، دو آلاچیق عمود بر هم سراسر شیشه‌ای تعبیه شده‌اند که کاملا مشرف به فضای بیرونی محوطه قرار دارند. سقف شیروانی بنا با قاب فولادی به بدنه ویلا اتصال پیدا کرده است.

در فضای داخلی، با استفاده از چوب‌های بلوط بافت‌دار، ریتم و مدرنیته ترکیب بی‌نظیری در نمای بنا ایجاد شده است و حس پرسپکتیو را که به سمت باغ هدایت می‌شود، تقویت می‌کند.

مطالب مرتبط:

جمع‌بندی

در طراحی باغ ویلا ۱۰۰۰ متری دست طراح برای اختصاص فضاهای مورد نیاز ساکنین باز است. نکته مهم، در نظر گرفتن هدف کارفرما از ساخت ویلا است. باغ ویلا باید طوری طراحی شود که علاوه بر رعایت عناصر زیبایی‌ شناسانه، امکانات رفاهی مناسب را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. ایجاد پیوستگی بین فضای خارجی و داخلی از جمله وظایف طراح به شمار می‌آیند.

منابع:

۴.۴/۵ - (۱۶ امتیاز)
تحریریه دکوبوم
اشتراک گذاری
نویسنده
تحریریه دکوبوم

آخرین مطالب

معرفی ویلاهای لوکس و منحصر به ‌فرد در سراسر جهان

ویلاها سطح جدیدی از تعطیلات لوکس را ارائه می‌دهند. در تعطیلات، هیچ‌چیز بهتر از داشتن…

5 روز پیش

روش ‌های کاهش هزینه در طراحی و ساخت ویلا + نکات مهم

هنگام طراحی خانه، مشکل رایجی وجود دارد که در آن برآوردها ارائه می‌شود و پروژه…

1 هفته پیش

طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست

هدف اصلی طراحی ویلا با احترام به حفظ محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی، انتشار کربن و…

2 هفته پیش

معرفی ویلاهای افراد مشهور در جهان

یکی از مواردی که افراد مشهور به آن شناخته می‌شوند، خانه‌های شگفت‌انگیز آن‌هاست. بسیاری از…

3 هفته پیش

طراحی ویلا در مناطق جنگلی + اصول و نمونه های جذاب

برای طراحی ویلا در مناطق جنگلی باید همیشه شرایط آب‌وهوایی منطقه را درنظر بگیرید. این…

4 هفته پیش

طراحی ویلای هوشمند + نمونه و ایده‌های جذاب

در طراحی ویلای هوشمند، تمرکز بر ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود محیط برای هر کسی…

4 هفته پیش