طراحی دکوراسیون یکی از ضروریترین عناصر برای ایجاد یک فضای اداری کارآمد، الهامبخش و سازنده است. طبق یک مطالعه که توسط موسسه National Business Furniture تحت عنوان «رضایت در محل کار» انجام شده، میزان رضایت کارکنان در محل کار تا حد زیادی تحت تاثیر طراحی دکوراسیون و راحتی محیط است. وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار میشود، اگرچه ظاهر مهم است، اما هرگز نباید از راحتی و دعوتکننده بودن آن برای کارکنان و اربابرجوع غافل شد. این مسئله به افزایش بهرهوری شرکت کمک شایانی میکند.
دسترسی سریع
مشاوره رایگان در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار
طراحی دکوراسیون یک دفتر کاری، فراتر از خرید مبلمان جدید است. یک دفتر کار با طراحی داخلی حرفهای میتواند سطح بهرهوری و انگیزه کارکنان را بهبود بخشد و در عین حال، تصویر مناسبی از کسب و کار شما به نمایش بگذارد.
چنآنچه قصد طراحی یک فضای اداری یا دفتر کار را دارید یا میخواهید در زمینه طراحی ساختمان نیاز به مشاوره دارید، میتوانید در مرحله اول از کارشناسان مجرب شرکت آرل مشاوره رایگان دریافت کنید. مشاوران این مجموعه میتوانند با در نظر گرفتن نیازهای شما و بررسی محدودیتها و پتانسیل موجود در فضا، ایدههایی خلاقانه و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.
آرل به شما کمک خواهد کرد تا سبکی متناسب با نیازهای تجارت و کسب و کار خود را انتخاب کنید. بهرهگیری از دانش روز در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون، آرل را به شرکتی خوشنام در این حوزه تبدیل کرده است. کارشناسان آرل با توجه به بودجه شما، ایدههای خلاقانه و منطبق با ترندهای روز دنیا را به شما پیشنهاد میکنند.
برای طراحی دکوراسیون دفاتر کار و محیطهای اداری و استفاده از مشاوره تخصصی گروه معماران آرل میتوانید از طریق شماره تماسهای زیر با ما در ارتباط باشید:
مهمترین مولفه ها در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار
جدا از طراحی ساختمان اداری، دکوراسیون آن نیز اهمیت زیادی دارد. در این جا میخواهیم چند مورد از مهمترین اصول در طراحی محیطهای اداری را مرور کنیم. رعایت این موارد میتواند یک دفتر کار را به محیطی پویا، خلاق و آرامشبخش برای کارکنان و ارباب جوع تبدیل کند.
۱. داشتن فضاهای باز و خصوصی
گفته شده است که محیطهای کاری فاقد نور طبیعی و هوای تازه همراه با ازدحام بیش از حد و مبلمان بیکیفیت میتوانند بهشدت بر بهرهوری کارمندان تاثیر بگذارند. تمرکز بر سلامت و تندرستی در فضای کاری اداری باعث محبوبیت دفاتر با پلان باز شده است.
بسیاری از مطالعات نشان دادهاند که داشتن یک دفتر طرح باز به افزایش همکاری بین کارمندان کمک میکند و میتواند احساس انزوا و افسردگی را کاهش دهد. برای کسانی که تلاش میکنند تمرکز خود را حفظ کنند و به راحتی ممکن است حواسشان پرت شود، در بسیاری از محلهای کار عایقهای صوتی نصب میکنند. این کار نهتنها به ایجاد حریم خصوصی کمک میکند، بلکه به کارکنان اجازه میدهد راحتتر روی پروژههای خود تمرکز کنند.
پیشنهاد میکنیم به فکر طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار منعطف باشید تا کارکنان بتوانند در محل کار حرکت کنند و انعطافپذیری بیشتری در محیط وجود داشته باشد. دفاتر منعطف برای هر محل کار مهم هستند و این کمک میکند که بسیاری از کارمندان بهجای اینکه تمام روز در یک مکان بنشینند، احساس طراوت و پویایی پیدا کنند. داشتن یک پلان باز آمیخته با برخی مناطق خصوصی، به فراهم کردن فضایی برای انواع مختلف کارها، موقعیتها و طرز فکرها کمک میکند.
۲. مبلمان اداری راحت را انتخاب کنید
مطالعات نشان دادهاند زیاد نشستن، ضرر بسیار زیادی برای سلامتی افراد دارد. بیتحرک ماندن در محیط کار برای چندین ساعت، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را بسیار افزایش میدهد.
همانطور که میتوان تصور کرد، کارمندان سالم و راضی از شرایط کار خود، راندمان کاری بهتری خواهند داشت. این بدان معنا است که سرمایهگذاری در مبلمان راحت و باکیفیت، برای هر فضای اداری ارزشمند است.
۳. چیدمان
چیدمان اتاق شامل چیدمانهای مختلفی از مبلمان، آثار هنری و عناصر دیگر است. در چیدمان دایرهای، مبلمان به صورت گرد دور یک میز چیده میشوند. برخی از دفاتر دارای ردیفهایی از مبلمان هستند که به دیوار تکیه داده میشوند. برخی دیگر دارای صندلیها و میزهایی هستند که به صورت پراکنده و رو به جهات مختلف قرار دارند.
ابتدا روی جنبههای عملی چیدمان تمرکز کنید. مردم نمیخواهند روی صندلیهایی بنشینند که خیلی نزدیک به درب ورودی یا سرویس بهداشتی هستند. با این حال، شما صندلیهایی را نمیخواهید که خیلی دور از درب ورودی باشند. در لابی، مبلمان را طوری بچینید که رو به مکانهای پرتردد مانند درب یا میز تحریر باشد. نقاط و نمادهای مهم از نظر شرکت را طوری در چیدمان بگنجانید که از سوی اربابرجوع قابل مشاهده باشند.
۴. فضا
فضا مهمترین کیفیت هر ساختار و چیدمانی است و دفاتر تجاری نیز از این قاعده مستثنا نیستند. جلوی ساختمان، بیشترین ترافیک را دارد؛ بنابراین چیدمان لابی جلویی به بیشترین فضا و توجه نیاز دارد. حتی یک اتاق استراحت، به فضای کافی نیاز دارد. در غیر این صورت، افراد هنگام ورود یا خروج از اتاق با یکدیگر برخورد میکنند و وسایل را میکوبند.
ابتدا مقدار فضایی را که افراد برای جابهجایی نیاز دارند، در نظر بگیرید. تعداد افرادی را که میتوانند در یک زمان در اتاق قرار بگیرد را تخمین بزنید و راهروهایی برای آنها ایجاد کنید تا بتوانند بدون برخورد با افراد یا اشیا دیگر، در بین مبلمان قدم بزنند. برای ایجاد طراحی اتاق بزرگتر، فضای اضافی و مبلمان کمتری را اضافه کنید.
۵. وجود نور طبیعی و گیاهان سرسبز
کمبود نور طبیعی باعث میشود کارکنان احساس تنبلی و استرس کنند و در نتیجه، سطح بهرهوری پایینی داشته باشند. این امر به این دلیل است که نور طبیعی خورشید، ویتامین D را فراهم میکند که میتواند تاثیر زیادی بر خلقوخوی افراد داشته باشد و به کنترل ساعت بدن کمک کند.
ارائه نور طبیعی مزایای دیگری نیز دارد که عبارتاند از:
- کاهش افسردگی
- افزایش احساس شادی
- عدم حس در تنگنا قرار گرفتن توسط کارمندان
هر کسب و کاری نیاز به نورپردازی مناسب دارد. اما این عنصر در هر دفتر یا ساختمانی به درستی اعمال نمیشود. نوع اتاق و فعالیتهایی را که در آنجا رخ میدهند، در نظر بگیرید. سپس، مناسبترین نوع روشنایی را انتخاب کنید.
در یک دفتر معمولی که افراد به طور مداوم در حال مطالعه هستند، نورپردازی عمومی توصیه میشود. در بسیاری از لابیها، نور محیط عمدتاً برای اهداف تزئینی استفاده میشود. بازدیدکنندگان نور سایهدار و سطح پایین را به روشناییهای پرقدرت ترجیح میدهند.
۶. تکنیکهای تجسمی
دفتر کار، تنها مکانی برای کار کردن نیست، بلکه زیبایی آن نیز اهمیت دارد که چند عنصر بصری مانند رنگ، انحنا، الگو، بافت و فرم را شامل شود. فضاهای خالی دیوار را با افزودن پسزمینه آثار هنری بپوشانید. یک زمین خالی را با فرش تزیین کنید.
کنتراست یکی دیگر از المانهای مهم در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار است. بافتهای نرم و سخت مختلف مانند مبلمان مخملی و میز گرانیتی را باهم ترکیب کنید. دو یا چند رنگ را برای تغییر در طراحی اتاق انتخاب کنید.
ایراد دفاتر کاری کسلکننده، یکنواختی در طراحی است. با اضافه کردن تضاد رنگی، حرکت بیشتری در سراسر اتاق ایجاد میشود. یک رنگ کسلکننده را با رنگی زندهتر ترکیب کنید تا از یکنواختی اتاق جلوگیری شود.
یک کسب و کار موفق فقط دارای شهرت خوب و سود بالا نیست. داشتن طرحها و چیدمانهای خوب دفتر که از لابی شروع میشود و در کل ساختمان ادامه مییابد، به همان اندازه مهم است. برای تحت تاثیر قرار دادن اربابرجوع با عناصر اولیه یک محل کار تمیز و منظم شروع کنید.
۱۴ روند برتر طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار ۲۰۲۳
با توجه به آنچه گفته شد، بد نیست نگاهی به ایدهها و ترندهای برتر در زمینه طراحی دکوراسیون دفاتر کار در سال ۲۰۲۳ داشته باشیم. هرکدام از این روندها میتوانند برای طراحی دکوراسیون دفتر کار شما الهامبخش باشند.
۱. شرح داستان برند با طراحی
هر کسبوکار یا برندی، داستانی دارد و کسبوکارهای برتر شروع به استفاده از فضای اداری خود برای بیان آن داستان بهگونهای میکنند که به طور یکسان برای کارمندان و مشتریان بازگو شود. به داستان برند خود فکر کنید. در مورد موضوعی فراگیر که ارزشها، ماموریت و اهداف شما را منعکس کند، فکر کنید و سپس زیبایی بصری که میتواند به بهترین شکل آن موضوع را زنده کند، تجسم ببخشید.
به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت در حوزه محیط زیست را اداره میکنید، ممکن است طرحی را انتخاب کنید که از مواد بازیافتی یا سایر عناصر پایدار استفاده کند. یا اگر یک استارتاپ در حوزه فناوری هستید، ممکن است طراحی شیک و مدرنی را انتخاب کنید که منطبق با آخرین فناوریهای دیجیتال باشد.
داستان برند شما همچنین میتواند با عناصر سادهای مانند دیوارپوشها، آثار هنری، سبک مبلمان، انتخاب رنگ، نورپردازی و موارد دیگر بیان شود. با ایجاد یک موضوع منسجم در سراسر دفتر که هویت برند شما را منعکس کند، نهتنها برای کارمندان جذابیت ایجاد میشود بلکه پیام بصری قدرتمندی نیز به مشتریان ارسال میکنید.
۲. طرحبندیهای انعطافپذیر، پویا و چند منظوره
اتاقکها و دفاتر خصوصی در حال تبدیل شدن به دوران گذشته هستند. فضاهای اداری مدرن چیدمان پویاتر و انعطافپذیرتری دارند که بر همکاری و خلاقیت تمرکز میکند. در این نوع طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار میزها و صندلیها را میتوان به راحتی جابهجا کرد. عنصر تطبیقپذیری در اتاقهای جلسه نیز به عنوان یک ویژگی کلیدی در طراحی رعایت میشود.
بسیاری از دفاتر نیز در حال آزمایش محیطهای اداری باز هستند و از یک چیدمان غلاف مانند با میزهای بزرگ و فضاهای چند منظوره پیروی میکنند. در عین حال، امکان اتاقهای جلسه بستهتر را با استفاده از مناطق خصوصی کوچک فراهم میکنند. هدف، ایجاد محیطی است که به افراد اجازه میدهد آزادانه در حرکت باشند، ایدههای خود را به اشتراک بگذارند و با دیگران همکاری نزدیک داشته باشند و در عین حال، حس حریم خصوصی را در صورت نیاز، از طریق فضاهای جداگانه تجربه کنند.
این نوع طراحی اداری با مفهوم پلان باز برای تقویت ارتباطات و خلاقیت، ایدهآل است و در عین حال، حرکت در دفتر، برگزاری جلسات بداهه یا انجام پروژههای لحظه آخری را آسانتر میکند. برای ایجاد این مکان، مبلمان اداری و انبار باید برای راحتی و با در نظر گرفتن تحرک بیشتر طراحی شوند.
۳. طراحی فعال محل کار
در کنار فضاهای منعطف و مشارکتی که برای طوفان فکری خلاقانه (Brain Storm) و انجام کار مساعدتر هستند، طراحی فضای کاری فعال نیز به طور فزایندهای محبوب شده است. این به این معنی است که عناصری مانند میزهای ایستاده، ایستگاههای کاری تردمیل و حتی توپهای ورزشی را برای زمانی که کارمندان شما نیاز به استراحت از نشستن در طول روز دارند، در محیط اداری قرار دهید.
مطالعات نشان دادهاند که ورزش در روز کاری منجر به افزایش ۷۲ درصدی مدیریت زمان و حجم کاری میشود که در روزهایی که کارمندان کار میکنند، تکمیل میشود. همچنین افرادی که در طول روز کاری، ورزش میکنند، سطح انرژی بیشتری دارند. با گنجاندن عناصر فعال در طراحی دفتر، میتوانید کارمندان را قادر کنید در طول روز، سالم و متمرکز بمانند.
۴. فضاهای متنوع روانشناختی
علوم روانشناسی نقش بزرگی در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار ایفا میکنند. زیرا شرکتها از مزایای داشتن فضاهای متنوع متناسب با روحیات مختلف آگاهتر میشوند. این امر به دفاتر طراحی شده بر اساس نیازهای افراد با انواع مختلف بیماریهای عصبی مانند ADHD، اوتیسم، نارساخوانی و غیره اشاره دارد.
مواردی مانند نور، انتخاب رنگ، عایق صدا، سطوح سر و صدا و مبلمان، همگی میتوانند در فراگیر بودن یک دفتر برای افرادی که دارای بیماریهای عصبی هستند، نقش داشته باشند. اکنون بسیاری از شرکتها اطمینان از دسترسی به دفاترشان برای همه افراد شاغل در آن را در اولویت قرار دادهاند. علاوه بر این، فضاهای متنوع برای روحیات مختلف برای کارکنان عصبی نیز راحتتر و جذابتر هستند و به آنها اجازه میدهند بدون حواسپرتی، بهتر روی کار خود تمرکز کنند.
۵. تمرکز بر پایداری
برای مدت طولانی، تعریف دفتر “سبز” به صرفهجویی در مصرف انرژی و استفاده از مواد بازیافتی محدود شده بود، اما این نوع نگاه بهسرعت در حال تغییر است. همانطور که شرکتها از تاثیر دفاترشان بر محیطزیست آگاهتر میشوند، ما شاهد شکل گرفتن تغییرات در معنای پایدار بودن در یک محیط اداری هستیم.
از نظر طراحی، این به معنای ایجاد یک محیط اداری است که برای کارمندان راحت و برای اربابرجوع خوشامد باشد. همچنین از ابتکارات زیستمحیطی مانند کاهش انتشار کربن، بهبود کیفیت هوا در داخل دفتر، استفاده از تکنیکهای ساختمان سبز و اجرای برنامههای بازیافت حمایت کند.
نمونههایی از این تغییر سبک مدرن در گرایشهای طراحی اداری شامل گنجاندن نور طبیعی بیشتر در فضا، استفاده از مبلمان مدولار ساخته شده از مواد بازیافتی و نصب وسایل کم مصرف مانند روشنایی LED با سنسور حرکت، شیرآلات کم مصرف، پنل های خورشیدی و … میشوند.
۶. استفاده از فناوری برای ایجاد دفاتر هوشمند
ظهور پیشرفتهای تکنولوژیکی و استفاده از فناوری نیز یکی از ترندهای طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار است. دفاتر هوشمند با جدیدترین فناوری طراحی و مجهز میشوند و دارای ویژگیهایی مانند تابلوهای دیجیتال، نمایشگرهای لمسی، نورپردازی مبتنی بر حسگر، سیستمهای کنترل آب و هوا و غیره هستند. این فناوریهای هوشمند، همکاری و بهرهوری را برای کارمندان در طول روز آسانتر میکنند. همچنین به سازمانها کمک میکنند که دادههایی درباره نحوه استفاده از دفاترشان جمعآوری کنند. سپس میتوان از این اطلاعات برای تصمیمگیری در مورد همهچیز از بهبود تسهیلات گرفته تا برنامهریزی فضا استفاده کرد. در نهایت به شرکتها کمک کرد تا در عصر دیجیتال امروزی با یکدیگر رقابت کنند.
۷. مبلمان ارگونومیک و فعال
علاوه بر ترکیب عناصر طراحی فعال در دفتر کار، تمرکز بر مبلمان نیز ضروری است. مبلمان ارگونومیک و فعال میتواند به کارکنان کمک کند در حین کار متمرکز، راحت و سالم بمانند. رعایت این امر منجر به افزایش بهرهوری و کاهش غیبت کارمندان میشود.
مبلمان ارگونومیک متناسب با فرم بدن طراحی شده است و به سلامت فیزیکی کارکنان کمک میکند. در حالی که مبلمان فعال کارکنان را تشویق میکند که در اطراف حرکت کنند و بیشتر خون در بدنشان جریان یابد.
برخی از نمونههای مبلمان ارگونومیک و فعال عبارتاند از :
- میزهای ایستاده
- ایستگاههای کاری نشسته
- توپهای ورزشی به عنوان صندلی
- تشکهای یوگا
- صندلیهای راحت و حتی میزهای پدالی که به شما امکان میدهند در حین کار بلند شوید و حرکت کنید.
به طور کلی، مبلمان یک عامل کلیدی در احساس راحتی کارکنان در فضای کاری است. هرچه اثاثیه شما بیشتر دعوتکننده و حمایتکننده باشد، کارمندان شما بهرهوری بیشتری خواهند داشت.
۸. ایجاد فضایی شبیه به خانه
از آنجایی که بیماری همهگیر کرونا باعث شد بیشتر مردم به کار در خانه خود عادت کنند، ترند ایجاد یک محیط کاری که احساسی شبیه به خانه را القا کند، همچنان رو به رشد خواهد بود. هدف این است که کارمندان به همان اندازه که در خانه احساس راحتی دارند، در دفتر کار نیز حسی مشابه داشته باشند.
در یک محیط اداری با فضایی شبیه به خانه، فضا برای کارمندان خوشامد و دعوتکننده خواهد بود. به این ترتیب، آنها تمایل پیدا میکنند که زمان بیشتری را در محیط کار بگذرانند. برای طراحی چنین محیطهایی میتوان از عواملی مانند نور ملایم در فضاهای مشترک، مبلمان راحت، آثار هنری منحصربهفرد در اطراف دفتر، گوشههای دنج و کفپوش چوبی بهره گرفت.
۹. تمرکز بر سلامتی
سلامتی در حال تبدیل شدن به یک حوزه اصلی تمرکز در طراحی دفتر است. زیرا بسیاری از شرکتها ارزش داشتن محیط کاری بدون استرس را درک میکنند. مکانهای کاری متمرکز بر سلامتی ممکن است مزایایی مانند کلاسهای ورزشی در محل، اتاقهای تمرکز حواس، گزینههای غذای سالم، دسترسی به خدمات مربیگری سلامت و موارد دیگر را ارائه دهند.
سایر اقدامات میتواند شامل ارائه برنامه کاری انعطافپذیر، ارائه فعالیتهای کاهشدهنده استرس مانند مدیتیشن و یوگا و تشویق کارکنان به اولویت دادن به سلامت خود با استراحتهای منظم در طول روز باشد.
۱۰. نور طبیعی بیشتر
۷۸ درصد از کارمندان میگویند که نور طبیعی باعث بهبود رفاه آنها میشود و ۷۰ درصد معتقد هستند که عملکرد کاری آنها را بهبود میبخشد. در نتیجه، شرکتهای بیشتری در حال تغییر ساختار طرحبندی دفتر خود هستند تا از اثرات مثبت نور طبیعی استفاده کنند.
در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار میتوانید چه با نزدیکتر کردن میزها به پنجرهها و چه با اضافه کردن نورگیرهای بیشتر، استفاده حداکثری از نور طبیعی را در اولویت قرار دهید.
اگر بهرهگیری از نور طبیعی امکانپذیر نیست، میتوان از گزینههای دیگری مانند استفاده از نورهای مصنوعی مشابه با نور طبیعی، رنگها و بافتهایی که نور را پخش میکنند و کاشت درختان و درختچهها در خارج از پنجرهها به عنوان فیلترهای طبیعی استفاده کرد.
۱۱. ارتباط با طبیعت از طریق طرح های بیوفیلیک
همانطور که مردم زمان بیشتری را در داخل خانه میگذرانند، نیاز روزافزونی برای ارتباط بیشتر با طبیعت شکل میگیرد. بنا بر همین نیاز، طراحی بیوفیلیک ظهور پیدا کرده است. در این نوع طراحی، تلاش بر این است که عناصر طبیعی به فضاهای داخلی راه پیدا کنند.
برخی از روشهای رایج برای ترکیب عناصر طبیعی در دفتر شامل استفاده از گیاهان و درختان زنده، گیاهان داخلی، دیوارهای زنده، دیوارهای سبز و بامهای سبز میشوند. ایدههای دیگری نیز وجود دارند که عبارتاند از:
- استفاده از مواد طبیعی مانند چوب یا سنگ
- قرار دادن آثار هنری منعکس کننده زیباییهای طبیعت (مانند مناظر طبیعی یا حیوانات)
- استفاده از آبنماها در سرتاسر فضا
به طور کلی، طراحی بیوفیلیک با تقلید از دنیای طبیعی میتواند به ایجاد احساس آرامش و راحتی در دفتر کار کمک کند و بهرهوری و رفاه کارکنان را افزایش دهد.
۱۲. اهمیت روزافزون آکوستیک
سطوح تولیدکننده نویز میتوانند به میزان زیادی کارمندان را دچار حواسپرتی کنند و روی بهرهوری آنها تاثیر منفی بگذارند. برای جلوگیری از این امر، شرکتها باید تمهیداتی را برای کاهش نویز بکار بگیرند یا در صورت لزوم، فناوری پوشش صدا (آکوستیک) را به محیط کار اضافه کنند.
برخی از راهحلهای محبوب شامل استفاده از پنلهای آکوستیک و کاشیهای سقفی جاذب صدا برای کاهش پژواک، افزودن مواد سازگار با آکوستیک مانند فرش یا کفپوش چوبپنبهای و همچنین نصب محصولاتی است که به طور خاص با در نظر گرفتن آکوستیک طراحی شدهاند (مانند پوششهای دیوار، مبلمان و …).
در حالی که ممکن است این مسئله چندان بااهمیت و ضروری به نظر نرسد، اما تمرکز روی آکوستیک کردن فضا میتواند به طور قابلتوجهی بر رفاه کارکنان و راندمان شرکت موثر واقع شود.
۱۳. ترکیب قدیم با جدید، مدرن با سنتی
همانطور که شرکتها به دنبال ترکیب عناصر مدرنتر در دفاتر خود هستند، روند رو به رشدی به سمت ترکیب عناصر طراحی قدیمی و جدید در حال شکل گرفتن است.
این ترند میتواند شامل در کنار هم قرار دادن الگوها و فرمهای سنتی با مدرن مانند کفپوشهای قدیمی با جدید، ترکیب مبلمان قدیمی در یک فضای مدرن یا حتی اضافه کردن رنگهای خاکی بیشتر به یک دفتر کار شیک باشد.
به علاوه، در این جا توجه بیشتر به کفپوش نیز اهمیت زیادی دارد. با مخلوط کردن چوب سخت مهندسی شده با LVT، طراحان میتوانند تضاد بصری جالبی ایجاد کنند و در عین حال، رنگها را در یک فضا خنثی کنند یا عناصر طراحی اطراف را تکمیل کنند.
۱۴. بافتها و پرداختهای منحصر به فرد
در نهایت، آخرین روندی که احتمالا در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار ظاهر میشود، اولویتبندی بافتها و وسایل منحصر به فرد است. وقتی صحبت از صفت «منحصر به فرد» میشود، اغلب به معنای جسورانه و غیرمنتظره است که میتوان با استفاده از بافتها و مواد مختلف در مبلمان یا دیگر وسایل به آن دست پیدا کرد.
طراحی داخلی کسلکننده، دیگر چندان جایگاهی ندارد. شرکتها به فضاهای باز نیاز دارند که خلاقانه و چشمنواز باشند و تصویر کلی برند را به شیوهای مثبت منعکس کنند. منحصر به فرد بودن بافتها، وسایل و کفپوشها میتواند به این امر کمک کند.
نمونه هایی از طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار
جمعبندی
فضاهای اداری امروزی در حال تبدیل شدن به چیزی بیشتر از مکانهایی برای کار کردن هستند. آنها در حال تبدیل شدن به مراکز خلاقیت، بهرهوری و رفاه هستند و به همین دلیل، باید این اهداف را هنگام طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار در نظر گرفت.
برای این منظور، برنامهریزی فضای اداری با در نظر گرفتن عواملی مانند مفهوم طراحی، پلان طبقه، در دسترس بودن فضا، بودجه و … ضروری است. تلاش برای طراحی یک فضای کاری، بدون در نظر گرفتن این عوامل مهم، احتمالا منجر به ایجاد دفتری کسلکننده و فاقد جذابیت برای کارکنان و اربابرجوع میشود. برای دستیابی به طرح های مدرن، خلاقانه و زیبا برای محیط کاری خود با کارشناسان آرل در ارتباط باشید.
منابع:
هیچ نظرات