چرا ترمووود فنلاند؟ ترمود فنلاندی با ترمووود ایرانی چه تفاوت هایی دارد؟

ترمووود فنلاندی,  نمونه ای از ترمووود چوب حرارت دیده است که به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی که دارد باعث ماندگاری و قوام بیشتر چوب می شود.

ترمووود فنلاند,  در ایران کارایی بسیار بالایی پیدا کرده است و چون در شرایط مختلف جوی کارآمد است در اکثر نقاط ایران می توان از آنها استفاده کرد به خصوص در نقاط  شمال کشور که بارندگی زیاد و رطوبت بالا است بسیار می تواند مفید  باشد.

ترمووود, در اصل چوب نما فراوری شده با حرارت است که با استفاده از گرما و آب ایجاد می شود بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی در آن که باعث افزایش طولانی مدت طول عمر آنها می شود.

ترمووود فنلاند,  از چوب ترمو ساخته می شود که برای حفظ تازگی از رنگ  ترمو در آن استفاده می کنند. فروش چوب به عنوان یکی از مصالح ساختمانی در سراسر دنیا وجود دارد و در صنعت ساختمان سازی بسیار از آن استفاده می شود.

ترمود فنلاند

مزیت های ترمووود فنلاندی :

ترمووود فنلاند , به دلیل مزیت هایی چون : عایق صوتی, عایق حرارتی, سختی و مقاومت زیادی که دارد بسیار طرفدار دارد از ترمووود ها در موارد ساختمان سازی, سرویس بهداشتی و راه پله ها, آلاچیق ها و …  استفاده می شود.

چوب ترمووود در بیست نوع طیف رنگی تولید می شود.که توسط کارخانه رنگ تکنوس که در کشور فنلاند است انجام میشود و قیمت هر متر مربع ترمووود فنلاند, به ابعاد آنها بستگی دارد و از ۱۰۹ هزارتومن تا ۳۰۰ هزار تومن متغییر است البته قیمت چوب ترمووود به مشخصات آن هم بستگی دارد که نوع چوب فنلاندی باشد یا خیر .

این تکنولوژی برای اولین بار فقط در فنلاند به وجود آمد و سپس در کشورهای دیگر از جمله در ایران رواج یافت. یک سری از شرکت های ایرانی برای داشتن چوب ترمووود با کیفیت اقدام به وارد کردن محصولات با کیفیت و با اخذ نمایندگی می کنند .

به دلیل مرغوب بودن درخت های کاج در فنلاند این کشور دارای بهترین ترمووود فنلاند می باشد. فروش چوب ترمووود در ابعاد مختلف و در مدل های مختلف وجود دارد و چون نمایی زیبا به ساختمان ها می بخشند معمولا برای استفاده در استخرها, نرده ها, و در کف یا نمای ساختمان به کار می روند. از مزایای ترمووود فنلاندی, رنگ روغن مرغوب به کار رفته در آن و ۳۰ سال  عمر آن است.

ترمود فنلاند

از دکوبوم, می توانید برای طراحی منزل خود, مخصوصا اتاق نشیمن که از فضاهای مهم و تاثیر گذار است استفاده کنید و با دکوراسیون مناسب و استفاده از رنگ های زیبا می توانید جلوه آن ها را دوبرابر کنید.

اگر خانه های بسیار کوچکی دارید, می توانید با دکوبوم همراه باشید و خانه های کوچک خود را با طراحی های خاص دکوبوم تفکیک بندی کنید و جلوه زیباتری را به خانه های خود ببخشید شما می توانید برای طراحی آشپزخانه, اتاق خواب ها, اتاق نشیمن, پنت هوس ها, از طراحی داخلی دکوبوم بهره مند شوید و فضایی دلنشین را تجربه کنید.

دکوبوم در طراحی های خود, از چوب ترمووود شده استفاده میکند که هم استحکام بالایی دارند و هم زیبایی خاصی دارند.

ترمووود ها, از درختان مختلفی تهیه می شوند. که بهترین نوع آن درخت کاج فنلاند است. به همین دلیل بسیاری از افراد اقدام به وارد کردن ترمووود از اروپا را می کنند تا محصولات با کیفیت تری را در اختیار مردم قرار بدهند.

از دلایل دیگر استقبال اکثر مردم از این چوب نما, این است که دارای خصوصیاتی مانند:

طول عمر ۲۰ سال به بالا, پایداری در برابر عوامل محیطی, مقاوم در برابر بسیاری از حشرات, فاقد مواد شیمیایی و تنوع بالای آن است.

ترمووود فنلاندی, جز چوب های نرم است, که با توجه به نوع برشی که به آن می دهند در موارد مختلف قابل استفاده است و در اکثر نقاط خانه های خود می توانید از آنها بهره ببرید.

سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که آیا ترمووود ایرانی هم وجود دارد؟

بله ترمووود ایرانی از خیلی سال است که وارد بازار کار شده است. اما به دلایل متخصص نبودن در تولیدات آن و نداشتن تجربه کافی و نبود نیروی متخصص در آن از کیفیت مطلوبی برخوردار نمی باشد از دلایلی که ترمووود ایرانی نسبت به ترمووود فنلاند کیفیت پایین تری دارد, این است که:

اولا,  مواد اولیه برای تهیه این چوب نما, از روسیه و کشورهای اطراف که کیفیت پایینی دارند وارد می شود.

ثانیا, دستگاها و ماشین آلات آن در اختیاران ایران نیست.

ثالثا, نداشتن تجربه و علم کافی در این زمینه می باشد.

برای مقاوم تر کردن ترمووود فنلاند در نمای ساختمانها, هم متخصصان راه کارهایی را در نظر گرفته اند به این صورت که,  آن ها را به دوصورت نصب می کنند ۱-نصب با زیر پایه فلزی ۲- نصب با زیرپایه سیمانی.

کلا به صورت ها و اشکال متفاوتی و با روش های مختلف می توان از این چوب نما چه ترمووود ایرانی باشد چه فنلاندی در نما و کف ساختمان خود به کار برد. که خیلی از مردم به دلیل پایین تر بودن قیمت هر متر مکعب ترمووود ایرانی آن ها را ترجیح می دهند و خود این بازار رقابتی را بین انواع چوب ترمووود در ایران ایجاد کرده است.

ترمود فنلاند

در ذیل شرکت های ایرانی که نمایندگی ترمووود فنلاند هستند, قرار دارند :

شرکت AMD :  تهران,ولنجک,بلوار دانشجو بعد از بلوار گلریزان, نبش گلستان ۲ و بوستان ۳, طبقه همکف

۰۲۱۲۵۹۱۷۷۴۷

۰۹۱۲۰۴۴۸۰۳۶

۰۹۱۲۰۴۴۸۰۳۹

شرکت رهاورد چوب   –   شرکت پارسیا ووود    –   شرکت پارند رستار

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

لازم به ذکر است این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و دکوبوم هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تحریریه دکوبوم

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    4282 بازدید

    داغ ترین مطالب هفته

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم