رنگ و نور، “اساسی ترین” در دکوراسیون داخلی

قدرت نور در تمام شکل هایش ابزار موثری برای تغییر کیفیت هر رنگ و فضای خاص در طراحی و دکوراسیون داخلی است. اکثر اوقات نور چندان مورد توجه قرار نمیگیرد. اما این عنصر عملاً قدرت آن را دارد که تاثیر رنگ را کاملا از بین ببرد یا به بهبود آن کمک کند. وقتی که رنگ و پارچه را انتخاب می کنید، آنها را در نور طبیعی روز در زمان های مختلف روز و زیر منابع نوری مصنوعی مختلفی که می خواهید در اتاق به کار ببرید بررسی کنید. این کار را قبل از آن که در مورد رنگ دقیق مورد استفاده خود تصمیم بگیرید انجام دهید زیرا برخی رنگ ها مثل بنفش یاسی یا آجری با کمترین تغییر در نور طبیعی یا مصنوعی کاملاً تغییر می کنند.

نور درخشان و طبیعی روز بهترین نور برای کار کردن است و نور هالوژن نیز بسیار به مشخصات نور طبیعی نزدیک است.حباب های تنگستن نیز ته رنگی از زرد و نارنجی دارند که بر رنگ آمیزی اتاق ها و اسباب تاثیر می گذارد. لامپ های فلورسنت هم رگه ای از نور سرد و تند آبی دارند. حتی نور طبیعی نیز در طول روز تغییر می کند. درست بعد از سحر این نور به صورتی می زن؛ اواسط روز این نور بیشتر زرد است؛ در حالی که هنگام غروب به رنگ قرمز می گراید. تفاوت فصل ها و تفاوت های جغرافیایی نیز نور طبیعی را تحت تاثیر قرار می دهد.

سقف سفید حدود ده تا پانزده درصد از نور را باز می تاباند و از هر رنگ دیگری بهتر است. بنابراین مهم استکه هنگام اضافه کردن رنگ به دکوراسیون اتاق، سقف و کف ها را نیز در نظر بگیریم.

به طور معمول در طراحی دکور، به کف یک رنگ خنثی می زنند تا چشم به سمت آن کشیده نشود. به همین ترتیب سقف با مایه های کم رنگ نیز به طور بصری ارتفاع و فضای اتاق را افزایش می دهد و به چشم اجازه می دهد که روی دیوارها رنگ و سایر عناصر دکوراسیون متمرکز شود.

در این راستا تفاوت فصل ها نیز از اهمیت برخوردار است. همان طور که مناظر مختلف در آفتاب تابستان و آسمان پاییز کاملا متفاوت هستند، اتاق ها نیز با هم تفاوت دارند بنابراین چشم دارای خصوصیت ذاتی مقایسه است. حتی اگر یک ظرف سیب سرخ هم تحت نور خاصی کمی آبی به نظر برسد. چشم با رنگ دادن دوباره به سایر رنگ های اطراف آن این تفاوت را جبران می کند. به طوری که به شکل یک طیف جدید و اندکی تغییر یافته در آید و موزون باشد.قبل از انتخاب رنگ اتاق فکر کنید که چگونه و در چه زمان از این اتاق استفاده می کنید.یک اتاق نشیمن با نور خوب طبیعی را به راحتی می توان به رنگ سبز درآورد اما در اتاق های شمالی، هر نور طبیعی باید تا حد امکان با انتخاب ته مایه های کم رنگی از کرم یا زرد افزایش یابد. در اتاقی که پنجره کم دارد و نور مصنوعی است. رنگی را انتخاب کنید که در زیر نور لامپ خوب به نظر می رسد. حباب های تنگستن موجب می شوند رنگ زرد کم رنگ در شب بسیار کم رنگ شود در حالی که رنگ آجری تحت نور تنگستن به نارنجی می گراید و رنگ های سبز ملایم به رنگ زرد سبز تبدیل می شوند و بنفش نیز به رنگ قهوه ای کدر بدل می شود. رنگ های زرد سبز و کرم فضاهای گرفته را درخشان و روشن می کنند. رنگ قرمز تیره تحت نور تنگستن اندکی نارنجی به نظر می آید در حالی که تحت نور فلور سنت قرمز به رنگ بسیار پرجاذبه ای تبدیل می شود همین رنگ تحت نور زرد خیابان به قهوه ای متمایل می شود.

رنگ و نور، اساسی ترین در دکوراسیون داخلی

رنگ و نور، اساسی ترین در دکوراسیون داخلی

رنگ و نور، اساسی ترین در دکوراسیون داخلی

رنگ و نور، اساسی ترین در دکوراسیون داخلی

رنگ و نور، اساسی ترین در دکوراسیون داخلی

رنگ و نور، اساسی ترین در دکوراسیون داخلی

رنگ و نور، اساسی ترین در دکوراسیون داخلی

رنگ و نور، اساسی ترین در دکوراسیون داخلی

رنگ و نور، اساسی ترین در دکوراسیون داخلی

تحریریه دکوبوم

منبع: رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی ( جوانا کاپستیک/مریل لوید)

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    4695 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم