طراحی دکوراسیون مغازه یا دکوراسیون فروشگاه از عوامل بسیار مهمی برای جذب مشتریان است در واقع نحوه طراحی ارتباط مستقیمی با نوع، تعداد و ابعاد محصولات و متراژ مغازه دارد. در مغازه های کوچک می بایست از تمامی فضاها به صورت بهینه استفاده شود و علاوه بر راحتی فروشندگان، راحتی مشتریان نیز مورد توجه قرار گیرد.
در طراحی دکوراسیون مغازه برای تاثیرگذاری به طراحی متناسب دو قسمت دکوراسیون فضای داخلی و ویترین نیاز است که طراحی ویترین مغازه اولین مرحله جهت جلب توجه مشتری می باشد و بعد از ورود مشتری به داخل مغازه دکوراسیون است که باعث می شود علاوه بر زیبایی، مشتریان بتوانند به راحتی از محصولات دیدن کنند.
طراحی داخلی این فروشگاه منحصر به فرد به صورت تونلی توسط گروه معماری Tacklebox طراحی شده است که در آن با بافتی با اشکال هندسی با تورفتگی و بیرون آمدگی هایی موقعیت قرار گیری و نمایش محصولات فروشگاه نظیر صابون، شمع و عطر را در سطوح دیوار تونل مهیا ساخته است. این تونل با قوس ایجاد شده از بیرون و ویترین فروشگاه نیز جلب نظر کرده و کاربران را به داخل فضا جذب می کند.
این توانل دارای ۴۲ فوت (۱۳ متر) طول و در فضای ۵۱ متر مربعی در محله Nolita را در منهتن اجرا شده است.
ساختار کلی فضا با رنگ سفید، همراه با کفپوش چوبی، دیوارهای سفید و درب آبی روشن در قسمت عقبی تونل جلوه ای بی نظیر و با روشنایی و نورپردازی مناسب فضایی صمیمی و دنج و روشن ایجاد کرده است.
یک سینک مستطیلی سنگ مرمر با رگه های آبی در مرکز تونل قرار دارد و ترکیب آن با نور آبی روشن و همینطور درب پشتی هارمونی و ظرافت خاصی را در دکوراسیون فروشگاه به ارمغان آورده است. در فضای داخلی سرویس بهداشتی نیز از همان بلوک سنگ مرمر استفاده شده است.
طراحی داخلی این فروشگاه کوچک با وجود محدویت فضا توانسته فضایی زیبا و در عین حال عملکردی ایجاد نماید و محصولات را در تلفیق با دکوراسیون داخلی هوشمندانه در ویترین ها بگنجاند استفاده از متریال ها و ظرافت از دیگر ویژگی های این فروشگاه محسوب می شود.
تحریریه دکوبوم
منبع: dezeen
هیچ نظرات