برقراری ارتباط عاطفی با دکوراسیون خانه

غیرقابل انکار است که ما با  دکوراسیون خانه های خود ارتباط عاطفی داریم. برای اکثر ما ، آنها راحت ، ایمن و مملو از خاطرات هستند که باعث ایجاد احساسی گرم و راحت می شوند. اغلب برای رسیدن به خانه و استراحت عجله می کنیم ، افرادی را که دوست داریم در آنجا می بینیم و اطراف خود را با المان هایی احاطه کرده ایم که می گویند: “ما اینجا بودن را دوست داریم ، دوست داریم همان چیزی باشیم که هستیم!”

خانه ها پناهگاه ما در طوفان های زندگی هستند و برای احساس خوشبختی نیازی اساسی محسوب می شوند اما جالب است بدانید تا حد زیادی  جز موارد غیر قابل کنترل می توانید برای طراحی احساسات در خانه تصمیم بگیرید!

  

بازار طراحی داخلی

 امروزه بازار طراحی داخلی و دکوراسیون خانه  بسیار داغ است وبلاگ ها ، رسانه های اجتماعی و برند های نوظهور  همه در حال رشد هستند عصر طلایی دکوراسیون خانه است و خلق فضاهای زیبا واقعاً هیجان انگیز است. اما راز پایه و اساس ساختن خانه های شاد در دو مورد نهفته است با وبسایت دکوبوم همراه باشید….

۱-خاطرات

اولین مورد این است که فضاهایی دعوت کننده طراحی کنید که سبک زندگی شما را شاد کند. ارتباط عاطفی ما با خانه مان از خاطراتی شکل میگیرد که در ان جریان دارد.

اگر می خواهید خاطرات خوبی ایجاد کنید خانه خود را با سرگرمی و معاشرت  از اعماق قلب خود طراحی کنید. خاطراتی  که در اطراف میز ناهار خوری ایجاد می شود و از کباب آخر هفته گرفته تا ابیاری روزانه گلدان های خانه. طراحی آن فضا باعث می شود آن لحظات بخشی از زندگی شما باشند.

ایجاد روابط خانوادگی بین والدین و فرزندان نیز به ایجاد زمان و مکان در دکوراسیون خانه برای با هم بودن کمک میکند خانه ای مملو از سیستم های تفریحی جداگانه متناسب  برای هر شخص خاطرات شاد حال و هوای احساسی ما را در خانه هایمان  بهتر میکند.

۲- مبلمان و دکوراسیون خانه

مورد دوم درباره “آنچه” ما خانه هایمان را با آن پر می کنیم است .

بین یک قفسه کتاب  که از فروشگاهی با استرس و از اجبار خریدید  یا قفسه ای موجود در بازار عتیقه جات که با شریک زندگی خود به آنجا رفته اید ، تفاوت زیادی وجود دارد.  هر دو کتاب های شما را در خود جای می دهند اما قفسه دوم ، شما را به آن روز دوست داشتنی و سرگرم کننده با شخصی که دوستش دارید می برد.

با خرید وسایل و مبلمان احساس یک لحظه را ضبط می کنیم و آن را به یک احساس در خانه خود تبدیل می کنیم. 

ما نمی توانیم یک “خانه شاد” از یک فروشگاه بخریم ، اما می توانیم خانه ای را طراحی و بسازیم که به ایجاد خاطرات شاد و به اشتراک داستان زندگی ما در آن کمک می کند.

بعضی اوقات خانه ها می توانند احساسات بدی را  ایجاد کنند ، خانه ای که تجربه خرابی رابطه یا از دست دادن یکی از عزیزان را داشته باشد می تواند احساس غم و اندوه به همراه داشته باشد. ممکن است آن را را پنهان می کنیم و قلب های شکسته خود را التیام بخشیم ، اما وقتی در خانه هستیم ، خاطرات می تواند تلخ باشد. وقتی مادربزرگ فوت کرد ، پدربزرگ ماندن در خانه ای را که ۵۰ سال قبل با هم ساخته بودند ، بسیار دردناک می دانست.

احساسی که خانه ما را پر کرده است فراتر از خود ما است. وقتی وارد اتاق جدیدی می شوید اولین چیزی که به آن توجه می کنید چیست؟ خانه های ما داستان ما را فقط با فضایی که در آن ایجادکرده ایم ، بازگو می کنند.    

نقش عملکردی

بله ،  دکوراسیون خانه های ما به عملکرد و اهمیت آن برای دستیابی به این نیاز دارند  در خانه ای که سقف نشتی دارد یا فرشی که مدام سر میخورد  چگونه احساس خوبی داشته باشید! اگر نگران چیزهای خراب یا بی نظمی هستید ، چگونه می توانید احساس آرامش کنید؟

پس قبل از خرید مبلمان و یا چیدمان به احساسات خود  و تک تک افراد خانواده توجه کنید   و در راستای سلیقه و سبک زندگی خودتان فضا را طوری چیدمان کنید که بتوانید آرامش داشته باشید و خاطراتی خوش بسازید!

 

تحریریه  دکوبوم- غزاله عزالدین

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2101 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم