اصول طراحی اداری و چیدمان دفاتر کار

کارآیی ، رفاه و بهره وری کارکنان، کلیه اهدافی است که در اکثر مشاغل در دستور کار قرار دارد و یک عامل مهم برای دستیابی به این اهداف، چیدمان و برنامه ریزی برای طراحی  اداری و دکوراسیون متناسب دفتر کار شماست.

امروزه شرکت ها ارزش طراحی اداری را در دستیابی به اهداف مشاغل خود درک کرده اند و از این رو شاهد حرکت گسترده  ای متناسب با این رویکرد به صورت چیدمان اصولی،طراحی با پلان باز و یا محیط های دفاتر کاملاً مجزا و متناسب  هستیم از آنجا که هر شغلی منحصر به فرد است است ایجاد یک محیط مناسب به عملکرد و نیازهای شما و کارمندانتان بستگی دارد. در این مقاله نکاتی در مورد چگونگی دستیابی به محیطی مناسب با برنامه ریزی چیدمان اداری ارائه خواهیم کرد با دکوبوم همراه باشید….

برنامه ریزی چیدمان و دکوراسیون داخلی Office فرآیند هم تراز کردن کارکردها و مبلمان برای استفاده بهینه از فضا و به حداکثر رساندن کارآیی است.

اولین نکته در مورد عملکرد های کاری است!

مهمترین بخش این فرآیند ، برنامه ریزی عناصر  طراحی اداری در مورد نحوه عملکرد آن شغل است. عملکرد از تجارت به تجارت و صنعت به صنعت دیگر متفاوت خواهد بود. شما باید به نحوه کار کارکنان خود و فضاهایی که برای تولید وبهره وری آنها نیاز دارند توجه کنید. این به معنای داشتن تعداد مناسب اتاق های جلسات ، دفاتر انفرادی ، فضاهای عمومی و محیط های مشترک است.

فضاها همچنین باید منعکس کننده ماهیت مشاغل باشند ، برای صنایع خلاق ، دفاتر معمولاً مراکزی با طراحی های عجیب و غریب با بسیاری از مناطق جذاب و فضاهای مشترک هستند که به منظور الهام بخشیدن به ایده های خلاقانه و فعال کردن رویکرد تیم محور این محیط ها در اطراف متمرکز شده اند. برعکس ، بخش حقوقی که به مسائل محرمانه می پردازد ، به محیطهای خصوصی بیشتری نیاز دارد که در آن مشتری ها نسبت به ذخیره سازی اطلاعات اطمینان داشته باشند.

۲-  در دکوراسیون اداری کارمندان را در این فرآیند مشارکت دهید!

به منظور به حداکثر رساندن موفقیت در یک طرح چیدمان و دکوراسیون اداری ، کارمندان را در این فرآیند قرار دهید. این  موضوع کمک می کند تا نیازهای آنها تأمین شود ، ضمن اینکه کارمندان با در نظر گرفتن ایده های خود احساس ارزشمندی می کنند و به خرید و افزایش بهره وری کمک می کنند. اگر در یک محیط با تعداد زیادی کارمند کار می کنید ، سرپرست هایی را انتخاب کنید تا از طرف اکثریت صحبت کنند.

۳-حداکثر رساندن نور طبیعی دفاتر کار

به حداکثر رساندن نور طبیعی یک بخش اساسی در افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه است. قرار گرفتن در معرض نور روز باعث افزایش کارایی و بهبود کیفیت خواب کارمندان می شود که به نوبه خود باعث افزایش روحیه و افزایش راندمان می شود. داشتن نور مصنوعی در کل محل می تواند تا ۳۵٪ هزینه های در حال اجرا را هدر دهد. پارتیشن بندی شیشه ای نیز یک روش مفید برای جابجایی نور در محیط های اداری است و امکان جریان مداوم نور طبیعی را فراهم می آورد.

۴-محیطهای انعطاف پذیر را فراموش نکنید

حتی در حرفه ای ترین و رسمی ترین محیط های کاری مهم است که محیط هایی منعطف را با مناطق خلاق در نظر بگیرید که به کارکنان امکان می دهد انرژی خود را دوباره شارژ کنند.

۵-در مبلمان اداری سرمایه گذاری کنید

یکی از مهمترین عناصر یک محیط اداری مبلمان است، از مبلمان ارگونومیک گرفته تا مبلمان اداری معمولی یا سفارشی!

 سرمایه گذاری در مبلمان می تواند طراحی داخلی  اداری را از کافی تا استثنایی بالا ببرد. مبلمان در طراحی برای کاهش بودجه نیست زیرا کارکنان بخش اعظم وقت خود را بی تحرک روی مبلمان می گذرانند و داشتن مبلمان با طراحی مناسب زمینه ای است که می تواند اثری برجسته و ماندگار در کارمندان و مشتریان بگذارد.

۶-از ذخیره سازی مناسب اطمینان حاصل کنید

ذخیره سازی  یک بخش اساسی از گردش کار در هر محیط کاری است ، بنابراین ترکیب امکانات کافی برای ذخیره سازی مهم است. داشتن فضای کاری به هم ریخته می تواند تصویری نادرست به مشتری های آینده ببخشد و می تواند بر رفاه کارکنان تأثیر منفی بگذارد.

۷-برنامه ریزی برای آینده فضای اداری

نکته آخر اطمینان از برنامه ریزی برای  گسترش در آینده و اطمینان از این است که طراحی شما می تواند برنامه های آینده شرکت را پوشش داده و تسهیل کند.

تحریریه دکوبوم- غزاله عزالدین

منیع: buildinginteriorsgroup

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۱ نظر

  • علی رضایی آذر ۱۵, ۱۴۰۰ در ۰۰:۳۳

    سلام خیلی لذت بردم از مطلب خوب و عالیتون بخصوص که الان در حال تاسیس دفتر خودم هم هستم و واقعا کمک کننده بود، خدا قوت.

    بنده ساکن بوشهر هستم و یک مشکلی که در استان ما هست کمبود مغازه های مختلف برای تهیه لوازمی مثل صندلی و میز اداری هست مثلا تو کل شهر ما متاسفانه یک نمایندگی نیلپر درست حسابی پیدا نمیشه…

    لطفا یک مطلب هم راجع به فروشگاه های اینترنتی که میتونیم لوازم اداری ازشون تهیه کنیم بنویسید

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

4342 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم