انواع لمسه کاری در مبلمان منزل

لمسه کاری،لمسه کوبی و یا لمسه دوزی برای افزودن زیبایی به مبلمان یا تخت خواب و به شکل خاصی از فرم دادن به پارچه گفته می شود که در آن پارچه مبل به صورت برجستگی و فرورفتگی های منظم و زیبا فرم داده می شوند .

فرورفتگی هایی که در لمسه کوبی ایجاد می شوند می تواند با دکمه یا دوخت خاصی پوشش داده شود و این لمسه ها با افزودن ظرافت و جزئیات به مبلمان آن ها را زیباتر و منحصر به فرد می سازد.

از لمسه کوبی علاوه بر مبلمان می توان برای سرویس خواب نیز استفاده نمود همینطور در دکوراسیون نشیمن بر روی مبلهای  چسترفیلد کاربرد دارند اما امروزه در دکوراسیون داخلی بعضی دیوارها بالای تخت و یا میز و مبلمان نیز کاربرد دارد  و می تواند در انواع مدل های لمسه با  پارچه های مخمل،ساتن،تافته،جیر و چرم و نیز پارچه های دارای ترکیبات ابریشم و لنین و ویسکوز که دارای خاصیت ضد آب و ضد لک و ضد اشعه خورشید و پوسیدگی با طرح ها و رنگ های بسیار متنوع استفاده گردد.

 همچنین لمسه دوزی تنها محدود به طرح های کلاسیک نمی شود و از این المان زیبا میتوان در سبک ها و پروژه های متفاوت و لوکس نیز استفاده نمود . 

روال کار به این صورت است که پس از نشانه‌گذاری قسمت‌های مربوط به دکمه لمسه با دریل تمام قسمت‌های که باید به‌صورت تورفته طراحی شوند سوراخ می‌شوند. این کار دوباره بر روی فومی که بر روی فومی که روی چوب چسبانده شده انجام می‌شود و در نهایت پس‌ از اینکه سوراخ شدن چوب و فوم به انجام رسید، پارچه مد نظر را بر روی فوم کشیده می‌شود. در ادامه با دکوبوم با نمونه مدل های لمسه کاری در مبلمان همراه باشید…..

 

 

تحریریه دکوبوم

منبع:home-designing

 

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    18823 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم