بازسازی هوشمندانه خانه ای ۶۳ متری، رنگی و کاربردی

طراحی دکوراسیون در این خانه رنگارنگ در متراژ ۶۲.۸ متر مربع  و در تایوان انجام شده است که این خانه ۱۰ ساله متعلق به زن و شوهری بدون فرزند است.

خانم صاحب خانه در اولین مکالمات خود با طراحان بیان کرد که برایش زندگی در خانه ای تماما سفید گریه آور است و به همین علت از تعاملات اولیه تیم طراحی با مالکین نتیجه ای برای استفاده ترکیبات رنگی و ایده های جسورانه ای در دکوراسیون این خانه شکل گرفت و فضایی رنگارنگ، پر انرژی و در عین حال هماهنگ از نظر دکوراسیون داخلی در فضا ایجاد شد البته به نحوی که متناسب با شخصیت مالکین باشد.

در دکوراسیون نشیمن از فرشی با نقش درشت و به رنگ زرد استفاده شده و با مبلمان راحتی و همینطور بالشتک هایی با همان تناژ رنگی مخلوط با رنگ قرمز تلفیق شده که رنگ ها علاوه بر ایجاد پویایی سبب گردش و تنوع بصری گشته اند و فضا را از تک رنگی طبق سلیقه مالک خارج نموده اند در حین اینکه بعد از تغییرات میز کاری نیز در کنار پنجره برای کار و مطالعه به فضا افزوده شده است.

متریال به کار رفته در نشیمن چوب است که در پایه میزهای عسلی و مبل و همینطور میز تلویزیون و کف پوش ها تکرار شده و هارمونی و گرمای خاصی به همراه احساس طبیعی حضور چوب به فضا اهدا نموده است.

طرح اصلی و پلان در دکوراسیون این خانه در ابتدا قبل از بازسازی شامل دو اتاق خواب، دو اتاق نشیمن و دو حمام بود که این اتاقها توسط تیم طراحی طراحی شده بودند تا با عادات زندگی این خانواده آرامشی را ایجاد کنند اما در طراحی جدید دکوراسیون، در نزدیکی آشپزخانه نشیمن حذف شده و فضای بازی به عنوان غذاخوری در نظر گرفته شده است که برای این تغییرات در بازسازی تغییراتی در ابعاد و فرم دیوارهای اتاق برای عملکرد موثرتر ایجاد شده است و مابین نشیمن و آشپزخانه قفسه هایی باز برای ذخیره سازی اقلام دکوری و کتاب ها در نطر گرفته شده است.

باز شدن آشپزخانه به اتاق غذاخوری یک فضای آرام ایجاد کرده است و امکان افزودن یک جزیره جدید را برای آشپزخانه فراهم کرده است در آشپزخانه قفسه های باز  با دسترسی آسان و دیوار زرد فضایی دلنشین و رنگارنگ ایجاد کرده است.

در طراحی آشپزخانه معماران از یک طرح پلان ساده برای آشپزخانه بهره گرفته اند که البته با تغییرات ایجاد شده بعد از بازسازی فضای بیشتر همراه با عملکرد بهتری را ایجاد کرده است.

دو اتاق خواب در طراحی در نظر گرفته شده که یکی به عنوان اتاق مهمان و یا در آینده برای گسترش خانواده به عنوان اتاق کودک و دیگری برای خواب و استراحت زوج جوان در نظر گرفته شده است.

دکور اتاق خواب نیز به تابعیت از دکوراسیون، صلح آمیز به همراه رنگ های ساحلی است و برای افزایش عملکرد بعد از بازسازی با جابجایی دیوار،کمی بزرگتر شده و دارای کمد لباسی کوچکتر کنار درب ورودی و در کنار تخت خواب دارای میز کاری برای کار  و یا مطالعه گشته است.

در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی نیز دو حمام و سرویس اصلی بعد از بازسازی به یکی تبدیل شده اند و از فضای ایجاد شده برای بزرگتر نمودن اتاق خواب اصلی استفاده شده است در ادامه با مشاهده تصاویر بیشتر و پلان فبل و بعد از بازسازی این خانه با دکوبوم همراه باشید…..

 

تحریریه دکوبوم

منبع: home-designing

۳/۵ - (۱ امتیاز)

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    6515 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم