تغییر دکوراسیون آپارتمان های اجاره ای برای نوروز

امرزه زندگی در آپارتمان ها بسیار معمول هستند اگر شما در آپارتمان زندگی می کنید و گمان می کنید نحوه چیدمان دکوراسیون برای چنین خانه هایی خسته کننده است، قطعا اشتباه می کنید در واقع شما می توانید از مزایای دیگری بهره گیرید.

اگر در آپارتمانی اجاره ای زندگی کنید قطعا درباره چگونگی تزئین آپارتمان نگران می شوید زیرا در خانه ای اجاره ای کمی محدودیت برای ایجاد تغییرات وجود دارد و یا با کسب اجازه از صاحب خانه ممکن می شود اما نگران نباشید راهکارهایی برای دکوراسیون چنین فضاهایی وجود دارد که از این طریق می توانید به زیبایی فضای منزل خود را به چیزی تبدیل کنید که به تعریف شما از خانه مطابقت دارد البته لازم به ذکر است تفاوت بزرگی میان نحوه دکوراسیون برای فضای متعلق و فضاهای اجاره ای وجود دارد که محدودیت هایی را برای فضاهای اجاره ای به وجود می آورد بنابراین شما نمی توانید همه چیزهایی را که می خواهید تغییر دهید و به شکل موجود حوزه ها و یا ساختار و رنگ کف و دیوارها آسیب برسانید اما بدون ایجاد تغییرات کلی می توانید فضا را به زیبایی و با عملکر مناسب دکور نمایید در ادامه با دکوبوم با ترفندهایی کاربردی همراه باشید….

  1. تزئینات عمودی

تزئین و دکوراسیون فقط در مورد زیبایی شناسی نیست بلکه خلق دکوراسیونی کاربردی و خلاقانه نیز از اولویت ها محسوب می شود  در فضاهای کوچک می توانید به جای استفاده از سطح زمین، از دیوار استفاده کنید. با استفاده از کمدهای دیواری تختخواب شو، می توانید با استفاده بهینه از فضا به دکوراسیون تخت خوابی اضافه کنید و یا حتی می توانید با به کار بردن قفسه های دیواری و مبلمان بلند و باریک از فضا بیشتر استفاده کنید و در صورت امکان تا می توانید از تزئینات عمودی استفاه نمائید.

  1. اجتناب از بی نظمی و شلوغی

در آپارتمان ها تا جای ممکن بایستی تمامی فضاها و دکوراسیون آن ها منظم وسازماندهی شده باشد زیرا در غیر صورت فضا کوچک تر و ناهمگون به نظر می رسد در واقع هیچ کس نمی خواهد در فضایی به هم ریخته زندگی کند بنابراین لازم است برخی از فضاهای ذخیره سازی برای لباس و سایر اقلام مورد نیاز خود را به حوزه های منزل اضافه کنید در صورت کمبود فضا با استفاده از فضاهای ذخیره سازی مانند زیر تخت و یا استفاده بهینه از فضاهای زیر پله ها و افزودن کمدها وسایل مورد نیاز را اولویت بندی و ساماندهی نمایید.

  1. گالری دیواری

جمع آوری مجموعه ای تصاویر از عکس های چاپ شده خانوادگی گرفته تا تصاویر مورد علاقه شما با چیدمان مناسب بر روی دیوار گالری دیواری منحصر به فردی دردکوراسیون ایجاد می نماید که در واقع امری آسان اما زیبا به نظر می رسد.

  1. خرید مبلمان

یک راه برای تغییر ظاهر اساسی در آپارتمان، افزودن مبلمان به فضاست البته بهتر است در هنگام انتخاب مبلمان دقت کنید و متناسب با همه ی فضاها و محتاطانه تر انتخاب کنید تا در صورت تعویض منزل برای سایر فضاها نیزکاربرد داشته باشد خرید مبلمان با طرح های زیبا سبک متفاوتی را منزل وارد می کند در صورت عدم امکان خرید می توانید مبلمان دست دوم خریداری کنید و یا آن ها را طبق نظر خود اصلاح کنید زیرا مبلمان به عنوان اجزاء اصلی دکوراسیون قطعا تاثیر زیادی بر فضای شما خواهد داشت.

  1. رنگ کردن مبلمان

از آنجا که در خانه های اجاره ای نمی توانید دیوارها یا سقف ها را نقاشی کنید پس برای تغییر فضا می توانید مبلمان موجود را رنگ کنید و یا همانطور که در بالا ذکر شد، شما می توانید مبلمان دست دوم را خریداری کرده و سپس آن را با رنگ مورد نظر خود رنگ آمیزی کنید. شما می توانید این کار را به صندلی، کمدها، کابینت ها و سایر اقلام انجام دهید.

  1. افزودن نور و روشنایی

برای دکوراسیون فضا فقط از چراغ های معمولی استفاده نکنید لوازم تزئینی نیز ایده خوبی به حساب می آید و تنها به قیمت های بالا تمرکز نکنید چراغ های ارزان با طراحی منحصر به فرد و خلاقانه نیز وجود دارند که با هزینه کم می توانید یکی را انتخاب کنید از چراغ های آویز، لامپ، لوستر و یا ترکیب متناسبی از همه برای دکوراسیون استفاده کنید زیرا روشنایی بر دکوراسیون و بر بافت متریال ها و رنگ های به کار رفته تاثیر زیادی دارد.

  1. فرش

اگر فکر می کنید فرش ها هیچ تغییر عظیمی برای دکوراسیون فضای شما ایجاد نمی کنندباید بدانید فرش ها علاوه برحوزه بندی فضاها با طرح ها، رنگ ها و سبک ها به گرمی و زیبایی دکوراسیون کمک زیادی می کنند.

  1. استفاده از قفسه ها

قفسه ها در واقع تنها برای ذخیره سازی نیستند بلکه می توانند یک نقطه کانونی خوب برای تزئینات باشند. شما می توانید از مجسمه، کتاب و یا گلدان ها در قفسه ها استفاده کنید و با ترکیب چیدمان مناسب آن ها درکنار هم دکوراسیون را به نحو زیبایی تغییر دهید.

  1. استفاده از پارچه های زیبا

هنگامی که ما از پارچه صحبت می کنیم، می توان برای بالشتک ها، پرده، رویه صندلی و مبلمان از آن برای هماهنگی بیشتر استفاده کرد. انواع طرح ها وچاپ های متنوع در بازار موجود هستند که بدون آسیب به دکوراسیون اصلی با به کارگیری آن ها می توانید ظاهر فضا را به زیبایی تغییر دهید.

  1. گیاهان

استفاده از گیاهان سبز در آپارتمان، ایده ای عالی خواهد بود، زیرا می تواند احساسات مثبت و طراوت را  به خانه بیافزاید بهتر است از گیاهانی با نیاز به نور خورشید و مراقبت کمتر استفاده کنید.

در واقع ایده های سرگرم کننده ای برای ایجاد آپارتمانی دلخواه و رضایت بخش وجود دارد به نحوی که بدون آسیب به آپارتمان فضا را متحول نموده و متناسب با نیازهای افراد خانواده بتوانید آپارتمان اجاره ای خود را تغییر دهید.

تحریریه دکوبوم

منبع:homedesignlover

امتیاز دهید post

۲ نظرات

  • MicrosoftPartner فروردین ۸, ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۵

    واااااای چقد زیبا هستن واقعا هنره خونه ای رو کسی اینجوری بچینه واقعا زیباست

    پاسخ
  • Roya تیر ۴, ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۹

    واقعا زیبا هستند این طرح ها واقعا آدم لذت میبره

    پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

4760 بازدید

آخرین اخبار دکوراسیون

    ویدیو های دکوراسیون داخلی

      دکوراسیون آشپزخانه

        چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

          خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

            کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم