دکوراسیون اداری و انتخاب گیاهان مناسب

اگر اینجا هستید و این راهنمای دکوبوم  را می خوانید ، احتمالاً یک دلیل وجود دارد: شما برای دکوراسیون دفتر کار اداری خود به گیاهان نیاز دارید اگر قبلاً برای  خانه خود گیاه نخریده اید  بنابراین  برای فضای اداری  نیز دقیقاً مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید. انتخاب گیاهان در محیط های اداری چالش هایی را به همراه دارد و البته خرید گیاهان برای یک دفترکار اداری می تواند کمی متفاوت از خرید گیاهان برای دکوراسیون منزل خودتان باشد.  

به همین دلیل این راهنمای وبسایت شرکت معماری و دکوراسیون داخلی دکوبوم  به شما کمک می کند تا مواردی را که باید در دکوراسیون اداری نظر بگیرید تا انتخاب بهتری داشته باشید….

اگر هنوز برای خرید گیاهان و افزودن این عناصر روح بخش یه دکوراسیون منزل یا محل کار خود مطمئن نیستید این مطلب به شما مزایای گیاهان در دکوراسیون را یادآوری می کند:

چرا در دکوراسیون داخلی منزل به گیاهان نیاز داریم؟

 مرحله ۱. اطمینان حاصل کنید که مکان های مناسبی را  برای گیاهان در دکوراسیون اداری انتخاب کرده اید.

این قانون طلایی را به یاد داشته باشید  قبل از انتخاب گیاهان برای دکوراسیون اداری و دفاتر کاری ، محل انتخاب گیاهان خود را انتخاب کنید  زیرا رایج ترین اشتباه تلاش برای رشد و نگهداری گیاهانی که نیاز به نور کافی دارند  در گوشه ای تاریک است!

برای اینکه جای مناسب را در دکوراسیون دفتر کار خود پیدا کنید اکنون باید به دنبال ۴ مورد بگردید:

  1. فضای کافی

درست مثل انسان ها ، گیاهان برای رشد واقعی به فضای کافی  نیاز دارند. سعی نکنید گیاهان را میان وسایل یا بین مبلمان دیگر فشرده کنید. با این کار جریان هوای آنها مسدود می شود و نفس کشیدن برای آنها دشوار می شود.

جریان خوب هوا برای یک گیاه سالم ، دارای ماندگاری طولانی و دارای ساقه های قوی ضروری است. همچنین به گیاه شما کمک می کند تا کنترل دما را بهتر انجام دهید.

با توجه به این موارد ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

سعی نکنید گیاهان خود را در گوشه یا پشت مبلمان قرار دهید. همیشه اطمینان حاصل کنید که گیاه شما فضای کافی برای رشد دارد.

حداقل ۱۵ سانتی متر  بین گیاهان و سایر مبلمان خود فضا داشته باشید.

گیاهان را در محلی با گردش هوای مناسب مانند نزدیک راهروها ، مقابل پنجره ها و بالای میزها قرار دهید.

برای اتاق های فاقد پنجره و جریان هوا کم ، گیاهان مقاوم را انتخاب کنید که بتواند در این نوع محیط زنده بماند.

همچنین بهتر است هر چند وقت یکبار گیاهان خود را به یک اتاق پنجره دار انتقال دهید تا به آنها فرصت تازه سازی دهید.

برای اتاق هایی که جریان هوا کمی دارند ، مانند اتاق های کنفرانس ، توصیه می کنیم در هر زمان از اتاق استفاده نمی شود درب را باز نگه دارید تا گردش هوا بهتر شود.

  1. دور از ترافیک

دفتر شما احتمالاً دارای چند مکان پرتردد مانند ورودی ها ، اتاق های شکسته و سرویس بهداشتی است در قرار دادن گیاهان در این مناطق بسیار مراقب باشید. اگر کسی به یک گلدان برخورد کند و آن را بکشد ، این امر باعث ایجاد یک آشفتگی بزرگ می شود و احتمالاً گیاه را از بین می برد.

اگر می خواهید یک گیاه به اتاق پرترافیک اضافه کنید ، بهتر است هنگام شلوغ بودن اتاق را زیر نظر بگیرید و ببینید  جریان ترافیک به کدام سمت است و سعی کنید گیاهان را از این جریان دور نمایید.

  1. دما و رطوبت – از جمله در آخر هفته های طولانی.

یکی از بزرگترین قاتلان گیاهان در دکوراسیون اداری  انتخاب مکانی است که در ساعات کاری به خوبی کار کند ، اما پس از آن در آخر هفته ها و تعطیلات دارای AC خاموش و همه پنجره های بسته است. گیاهان باید از سیستم های سرمایشی و گرمایشی که رطوبت هوا را کاهش می دهند  دور باشند و در آخر هفته ها و تعطیلات ، گیاهان باید در یک اتاق با گردش هوا باشند پس معمولاً منطقی است که درمواقع تعطیلات گیاهان خود را جابجا کرده و پنجره ای نزدیک آن را باز کنید.

گیاه سانسوریا در دکوراسیون اداری

مرحله ۲. گیاهان اداری مناسب را انتخاب کنید.

اکنون که می دانید گیاهان شما باید در کجا قرار گیرند  ، مرحله بعدی انتخاب گیاهی است که دقیقاً در آن نقطه رشد کند.

ابعاد گیاهانی که باید خریداری کنید چقدر میتواند باشد؟

اولین قدم شما باید محدود کردن انتخاب خود بر اساس اندازه باشد. چند نکته را بخاطر بسپارید:

به طور کلی ، گیاهان کفی یا زمینی باید بلندتر باشند در حالی که گیاهانی که روی میز ، پایه یا پنجره قرار میگیرند باید کوتاه تر باشند.

به یاد داشته باشید که گیاهان رشد می کنند. به همین دلیل ، ایده خوبی است که یک گیاه خریداری کنید که کمی کوچکتر از آن چیزی باشد که در نهایت می خواهید.

اندازه اقلام دکوری و مبلمان اطراف گیاه را در دکوراسیون اداری بخاطر داشته باشید. یک گیاه کوچک در بالای یک میز غول پیکر ممکن است احمقانه به نظر برسد همانطور که یک گیاه بزرگ ممکن است بر روی یک میز کوچک متناسب نباشد  سعی کنید گیاهتان متناسب با بقیه  دکوراسیون اتاق در نظر بگیرید.

برای نتیجه بهترگیاهان را به ۲ دسته بزرگ دسته بندی می کنیم:

گیاهان رومیزی :

گیاهان کوچک برای تزیین طاقچه پنجره ، پایه یا میز کار عالی هستند. جابجایی آنها سبک و آسان است ، بنابراین می توانید مکان مناسب را پیدا کنید.

گیاهان رومیزی برای دکوراسیون اداری و دفاتر کار

گیاهان زمینی

این گیاهان  روی زمین و در نشیمن ، ورودی ها یا  برای راهرو و پذیرش های بزرگ بهترین عملکرد را دارند. آنها کاملاً مناسب برای قرار دادن در کنار صندلی یا کاناپه هستند. ایده آل برای پر کردن فضای باز بزرگ و گوشه های خالی

گیاهان زمینی در دکوراسیون اداری

دفتر شما چه سطح نوری دارد؟

مهم است که اطمینان حاصل کنید گیاهانی که می خرید مناسب سطح نور در دفتر کار شما هستند. در غیر این صورت ، اگر گیاه به میزان کافی نور نگیرد ، آسیب می بیند.

به خاطر داشته باشید که سطح نور به محل دقیق قرارگیری گیاه بستگی دارد. (به عنوان مثال ، یک پنجره رو به جنوب غربی نور زیاد، یک پنجره رو به شرق یا غرب نور متوسط  و یک پنجره رو به شمال نور کم خواهد داشت.)

هنگامی که سطح نور را برای محلی که می خواهید گیاه خود را قرار دهید ، تشخیص دهید ، مرحله بعدی انتخاب گیاهی است که در آن نقطه دقیق رشد کند:

گیاهان با نیاز به نور زیاد

برای رشد، این گیاهان ، در بیشتر روز به نور خورشید نیاز دارند. آنها بهتر است در نزدیکی پنجره ای رو به جنوب یا جنوب غربی قرار بگیرند.

گیاهان با  نیاز به نور متوسط

این گیاهان حداقل در بخشی از روز به نور خورشید جزئی ، فیلتر شده یا غیرمستقیم نیاز دارند. این شامل پنجره های رو به شرق و غرب است.

گیاهان  با نیاز به نور کم

گیاهان کم نور قادر به زنده ماندن در مناطقی هستند که کمترین نور را دارند. این باعث می شود که آنها با اکثر نورهای فلورسنت ، از جمله پنجره های رو به شمال برای چیدمان دفتر مناسب باشند.

مرحله ۳: مراقبت از گیاهان در دکوراسیون اداری

  • آب – مقدار مناسب ، در فرکانس مناسب.
  • پاک کردن برگهای گیاه
  • پیرایش.
  • کود دهی.
  • برنامه رسیدگی تعطیلات آخر هفته و تعطیلات.

 

و این کل فرایند است – از انتخاب محل قرار دادن گیاهان در دکوراسیون اداری تا رسیدگی مطابق با دستورالعمل های مورد نیاز هر گیاه با توجه به شرایط قرارگیری !

زاموفیلیا در دکوراسیون اداری

اگر در زمینه قرارگیری و انتخاب گیاهان برای محل کار خود به کمک بیشتری نیاز دارید حتما از فروشگاه های گل و گیاه و متخصصان اطلاعات بیشتری بدست آورید همینطور برای ایجاد دکوراسیون اداری کمتناسب می توانید از مشاوران دکوراسیون برای انتخاب بهتر کمک بگیرید تا  در تصمیم گیری درباره خرید گیاهان اداری مناسب با بودجه فضا و سبک دکوراسیون اداری شرکت شما به شما کمک کنند.

تحریریه دکوبوم- غزاله عزالدین

منبع: mycityplants

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    2511 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم