دکوراسیون داخلی زرشکی مناسب چه فضایی است؟

دکوراسیون داخلی زرشکی مناسب چه فضایی است؟

انسان از طریق رنگ‌ها واقعیت را تفسیر می‌کند. هر یک از میلیون‌ها سایه‌ای که در طول زندگی از برابر چشمان ما عبور می‌کند تاثیر قابل‌توجهی بر درک و احساسات‌مان دارد. زرشکی سایه‌ای غنی از قرمز فعال است که توجه افراد را برمی‌انگیزد. یک فضای داخلی متفکرانه با این رنگ حس ثروتمندی و اشرافی مالک را به رخ می‌کشد. هنگام کار با زرشکی باید تعادل داشت. دکوراسیون داخلی زرشکی در هر اتاقی مناسب نیست. مثلا برای اتاق‌خواب و اتاق کودک باید محدوده آرام و ملایم‌تری از آن را برای جزییات انتخاب کرد.

معنی و روان‌شناسی رنگ زرشکی

سایه زرشکی ترکیبی از رنگ‌های قوی، روشن و خودکفا یعنی سیاه، قهوه‌ای و قرمز است. در نتیجه ترکیب این سه‌ رنگ، لحنی چندوجهی به دست می‌آید که با رمز و راز خود برای هر محیطی جذاب خواهد بود.

انتخاب دکوراسیون داخلی زرشکی توسط افراد با اعتمادبه‌نفس و کاریزماتیک صورت می‌گیرد. این دسته از افراد می‌خواهند یک منبع اضافی از قدرت درونی به دست آورند، بنابراین خودشان آن را با کمک دکور ایجاد می‌کنند. طرف‌داران این رنگ می‌کوشند از موقعیت خود دفاع کنند و درعین‌حال جذاب، شوخ و مرموز باشند.

همین امر درمورد استفاده از رنگ زرشکی در فضای داخلی نیز صدق می‌کند. این افراد از طریق طراحی غیرمعمول اتاق‌ها می‌خواهند تحسین و تایید دیگران را به دست آورند و در این امر موفق می‌شوند. زیرا تن عمیق خیره‌کننده زرشکی در طراحی هیچ‌کس را بی‌تفاوت نمی‌گذارد.

ویژگی‌های استفاده از رنگ زرشکی در دکوراسیون داخلی

رنگ زرشکی در طراحی داخلی فضایی گرم و غنی با تاکید بر احترام را به نمایش می‌گذارد. از این رنگ به‌طور گسترده‌ای در دکوراسیون داخلی کلاسیک، سبک‌های امپراتوری و هنر دکو استفاده می‌شود. رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و سطوح براق در ترکیب با این رنگ چیدمانی لوکس را به ارمغان می‌آورند. امروزه این رنگ در ترکیب با رنگ‌های خنثی یا سرد جای شایسته خود را در سبک مدرن یعنی مینیمالیسم نیز پیدا کرده است.

یکی از ویژگی‌های مهم رنگ زرشکی را باید نزدیک کردن اشیا به هم دانست. وقتی از آن در دکوراسیون بیش‌از‌حد استفاده شود، اتاق تنگ و تاریک‌تر به نظر می‌رسد. طراحان توصیه می‌کنند رنگ زرشکی را با یک پالت خنثی ترکیب و آن را به‌صورت متعادل در فضای داخلی استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی زرشکی برای هر فضایی به جز اتاق کودک مناسب خواهد بود. این رنگ تاثیر بدی بر روان کودک می‌گذارد.

استفاده از رنگ زرشکی برای دیوار بسیار نادر است و در این صورت باعث احساس پرخاشگری می‌شود. برای تزیین دیوار می‌توانید از کاغذدیواری‌هایی استفاده کنید که دارای اشکال هندسی در اندازه‌های مختلف و عناصر برجسته نقره‌ای یا طلایی در داخل رنگ شرابی هستند. این گونه کاغذدیواری از نظر بصری سبک‌تر به نظر می‌رسند.

ترکیب رنگ زرشکی با رنگ‌های دیگر در دکوراسیون داخلی

تنی که بیشتر به رنگ زرشکی می‌آید، کمی به سلیقه شخصی ما و سبکی بستگی دارد که در خانه داریم. حتی می‌توانیم سایه‌های مختلف آن را در یک فضا مخلوط کنیم. سایه‌های یک خانواده رنگی یک تصویر کلی هماهنگ ایجاد خواهند کرد.

زرشکی در شمار رنگ‌های گرم قرار دارد که از ترکیب قرمز، سیاه و قهوه‌ای حاصل می‌شود. این رنگ برای اتاق‌های بزرگ و روشن مناسب خواهد بود. استفاده از آن با رنگ‌های کرم، خاکستری و بژ فضای داخلی را زیبا می‌کند.

وجود زرشکی در دکوراسیون داخلی باعث خواهد شد در هر ترکیب رنگی نقشی فعال را بر عهده بگیرد. اگر می‌خواهید یک رنگ تیره دوم را وارد طرح کنید باید آن را در یک اتاق بزرگ با سقف‌های بلند به کار ببرید.

رنگ زرشکی یک گزینه عالی برای ست‌کردن با رنگ‌های خنثی را در اختیارتان می‌گذارد. استفاده از آن با سایه‌هایی از طیف گرم منطقی به نظر می‌رسد. ترکیب این رنگ با مشکی، سبز و آبی نتیجه خوبی نخواهد داشت. صورتی ملایم نیز همراه با زرشکی جلوه‌ای زیبا و روشن و درعین‌حال گرم و دنج در دکوراسیون داخلی زرشکی دارد.

دکوراسیون داخلی زرشکی با رنگ سفید

زرشکی و سفید یک ترکیب همه‌پسند را به وجود می‌آورند که برای اکثر اتاق‌ها مناسب خواهد بود. سفید با درخشندگی و خلوص خود رنگ زرشکی را کامل می‌کند. از این ترکیب کلاسیک اغلب برای تزیین اتاق‌خواب، آشپزخانه و حمام بهره می‌برند.

استفاده از این دو رنگ در اتاق نشیمن، به‌دلیل کنتراست بالا کمتر توصیه می‌شود. رنگ سفید را می‌توان با شیری یا بژ روشن نیز جایگزین کرد. معمولا زرشکی برای دیوارها یا بخش‌های جداگانه آن‌ها مناسب‌تر است. انتخاب منسوجات، اثاثیه یا لوازم داخلی نیز باید در همین محدوده صورت گیرد. رنگ‌های پشتیبان با این ترکیب رنگ شامل رنگ‌های قهوه‌ای طبیعی و سایه‌های چوبی هستند.

دکوراسیون داخلی زرشکی

دکوراسیون داخلی زرشکی با قهوه‌ای

قهوه‌ای بخشی از رنگ زرشکی به‌حساب می‌آید، بنابراین استفاده از آن در کنار زرشکی در فضای داخلی ارگانیک به نظر می‌رسد. طراحان از این دو رنگ نیز اغلب برای فضای اتاق‌خواب و پذیرایی استفاده می‌کنند.

دکوراسیون داخلی زرشکی با قهوه‌ای

دکوراسیون داخلی زرشکی با سبز

زرشکی و سبز دو رنگ کاملا متفاوتی که وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند جلوه‌ای موردپسند وگیرا را به ظهور می‌رسانند. زیرا یکدیگر را سایه می‌زنند و مکمل یکدیگر هستند. این ترکیب در مقادیر کم یا در اتاق‌هایی نقش ایده‌آل دارد که افراد زمان کمی را در آن سپری می‌کنند.

بیشتر اوقات این ترکیب در آشپزخانه و حمام موردپسند است و در فضای داخلی اتاق‌های نشیمن در حد اعتدال استفاده می‌شود.

دکوراسیون داخلی زرشکی با سبز

دکوراسیون داخلی زرشکی با صورتی

زرشکی و صورتی ترکیبی بسیار ملایم به نظر می‌رسند که برای اتاق‌خواب و حمام عالی خواهد بود. در این مورد، بهتر است زرشکی تیره‌تر و صورتی را ترجیحا در سایه‌های پاستلی انتخاب کنید. این پالت در ترکیب با کرم در طراحی اتاق‌خواب و حمام جلوه‌ای زیبا خواهد داشت.

برای دیزاین با این دو رنگ می‌توانید فضای داخلی را با نقوش زرد مایل ‌به ‌سبز و ترکیب زرشکی تیره با سایه‌های سفید تکمیل کنید.

دکوراسیون داخلی زرشکی با صورتی

دکوراسیون داخلی زرشکی با زرد

زرشکی با رنگ زرد کلاسیک نیز هارمونی مناسبی دارد. در دکوراسیون داخلی با استفاده از این ترکیب بهتر است سایه‌های پاستلی را انتخاب کنید. برای ایجاد یک فضای داخلی گران‌قیمت و مجلل، رنگ زرد را می‌توان با طلایی نیز جایگزین کرد.

دکوراسیون داخلی زرشکی با زرد

دکوراسیون داخلی زرشکی با خاکستری

استفاده از زرشکی و خاکستری حس اشرافی به فضای موردنظر خواهد بخشید. این دو رنگ برای چیدمان یک اتاق نشیمن کوچک، بهترین گزینه است. برای این منظور باید رنگ خاکستری روشن را به‌عنوان رنگ غالب به کار برد.
اگر سایه خاکستری مرواریدی و چند اکسسوری زرشکی‌رنگ را در کنار هم قرار دهید، فضای داخلی گرم و صمیمی به نظر می‌رسد. مبلمان خاکستری و زرشکی فضای اتاق نشیمن را باشکوه می‌سازد.

دکوراسیون داخلی زرشکی با خاکستری

دکوراسیون داخلی زرشکی با مشکی

این دو رنگ در طراحی اتاق نشیمن، اتاق‌خواب، راهرو یا اتاق مطالعه استفاده می‌شوند و عنصری از تجمل و درام را به همراه دارند. به‌صورت کلی برای فضایی با چنین رنگ‌هایی لامپ‌های کریستالی، آینه‌های طلاکاری‌شده، مبلمان با دکوراسیون نقره‌ای بهترین عنصر کمکی شما خواهند بود.

دکوراسیون داخلی زرشکی با مشکی

دکوراسیون داخلی زرشکی در محیط‌های مختلف

پس از تصمیم‌گیری برای استفاده از دکوراسیون داخلی زرشکی باید همه‌چیز درمورد دکوراسیون مشخص شود. به عبارتی قبل از شروع طراحی و دکور باید مشخصات و ابعاد سالن را در نظر گرفت. رفتن خودجوش به فروشگاه مبلمان و لوازم جانبی بدون برنامه‌ریزی، خرید مبلمان به این رنگ و آوردن آن به خانه کاری بسیار اشتباه و پرخطر است. وسایل تزیینی که همگی در زیر نورافکن‌ها در فروشگاه‌ها باشکوه به نظر می‌رسند قطعا تاثیر یکسانی در محیط شما ندارند.

رنگ زرشکی با ترکیب ماهرانه با سایه‌های دیگر، فضایی بسیار دنج را به اتاق می‌آورد. به‌طورکلی حمام و آشپزخانه اتاق‌هایی هستند که فرد زمان زیادی را در آن صرف نمی‌کند و به‌طور دوره‌ای در آنجا ظاهر می‌شود. بنابراین این محیط‌ها می‌تواند مقدار زیادی رنگ زرشکی داشته باشند.

از طرفی در اتاق نشیمن و اتاق‌خواب بهتر است از رنگ زرشکی به‌صورت تکه‌تکه استفاده کنید. برای این کار می‌توانید یک دیوار برجسته را به رنگ زرشکی درآورید یا مبلمان روشن را در پس‌زمینه خنثی قرار دهید. در چنین محیطی از این رنگ به‌عنوان اکسسوری باید استفاده شود.

رنگ زرشکی در فضای داخلی حمام

استفاده از این رنگ در حمام و توالت، ازجمله در قالب سرویس بهداشتی، کاشی کف و حوله به فضا حس اشرافی می‌بخشد. این رنگ فضای داخلی حمام را شیک و زیبا می‌کند. برای اینکه محیط خیلی تاریک به نظر نرسد، لامپ‌ها و آینه‌های بیشتری باید در حمام نصب کرد.

دکوراسیون داخلی زرشکی محیط‌های مختلف

رنگ زرشکی در فضای داخلی آشپزخانه

استفاده از رنگ زرشکی در فضای داخلی آشپزخانه اشتها را زیاد و سوخت‌وساز بدن را تحریک می‌کند. زرشکی رنگی تیره است و به‌راحتی کثیف نمی‌شود. بنابراین استفاده از آن برای فضای داخلی آشپزخانه بسیار کاربردی خواهد بود. برای اینکه جلوه خوبی به آشپزخانه بدهید، فقط یک قسمت کوچک را با این رنگ برجسته کنید.

اگر آشپزخانه بزرگ است، می‌توانید کل نما را به این رنگ درآورید. زرشکی در آشپزخانه‌های کلاسیک و مدرن به یک اندازه مناسب خواهد بود. نماها و پانل‌های این رنگ در آشپزخانه معمولا براق هستند.

آشپزخانه دکوراسیون داخلی زرشکی

دکوراسیون داخلی زرشکی در اتاق نشیمن

برای به‌کاربردن این رنگ در فضای نشیمن و پذیرایی بهتر است دیوارها را با کاغذدیواری زرشکی تزیین کنید. در چنین فضایی منسوجات و مبلمان باید در سایه‌های روشن (بژ، شیری، کرم، خاکستری) انتخاب شوند. این ترکیب میل زرشکی به کوچک‌کردن اتاق را خنثی می‌کند.

با انتخاب یکی از دیوارهای اتاق نشیمن به رنگ زرشکی می‌توانید مبلمان، پرده‌ها و لامپ‌ها را با این رنگ خریداری کنید. فرش زرشکی یکدست با پرزهای بلند روی کف‌پوش‌های روشن یا سفید عالی به نظر می‌رسد. کوسن‌های زرشکی نیز روی مبلمان با روکش بژ یا کرم ظاهر خوبی دارند.

در یک اتاق نشیمن به سبک کلاسیک با دکوراسیون به‌شکل گچ‌کاری، قالب، پانل، پتینه و سایر عناصر، انتخاب زرشکی برای دیوار، منسوجات و مبلمان مناسب خواهد بود.

در سبک‌های مدرن این رنگ بیشتر در ترکیب با بژ یا مشکی به کار می‌رود. در این سبک به‌وفور دیده می‌شود که طراحان بر روی دیوار زرشکی، آینه‌ای در قاب طلاکاری‌شده یا با روکش نقره نصب می‌کنند.

دکوراسیون داخلی زرشکی اتاق نشیمن

دکوراسیون داخلی زرشکی در اتاق‌خواب

با اینکه زرشکی را رنگی قوی می‌دانند. اما دکوراسیون اتاق‌خواب با این رنگ چشم را به‌اندازه قرمز خسته نمی‌کند. برعکس این رنگ به فرد انرژی و نشاط می‌بخشد. با این‌ حال، استفاده زیاد از آن می‌تواند خطرناک باشد، بنابراین باید با رنگ‌های صورتی، سفید، کرم و زرد طلایی به کار گرفته شود.

در طراحی اتاق‌خواب، وجود رنگ زرشکی آرامش‌بخش است. ترجیحا استفاده از آن در منسوجات (پرده، روتختی، ملحفه)، روکش صندلی، سر تخت، قاب عکس و آباژور پیشنهاد می‌شود. دیوارهای رنگ‌شده با این رنگ فضا را کوچک می‌کند.
استفاده ار این رنگ را در اتاق کودک در مقادیر خیلی کم در نظر بگیرید. زیرا استفاده زیاد از آن می‌تواند درعین‌حال بیش‌از‌حد تهاجمی، هیجان‌انگیز و طاقت‌فرسا باشد.

به‌ کار بردن آن در اتاق کودک می‌تواند به‌صورت یک صندلی، یک فرش، چند بالش تزیینی و یک آباژور باشد. نقطه مقابل زرشکی در اتاق کودکان شیری، بژ، کرم و یاسی است.

دکوراسیون داخلی زرشکی اتاق‌خواب

دکوراسیون داخلی زرشکی در راهرو

سالن ورودی می‌تواند مهمان را برای درک اتاق نشیمن به رنگ زرشکی آماده کند. بنابراین یک فرش کوچک، یک چراغ دیواری یا اکسسوری به این رنگ در شکل جاکلیدی، سبد چتر، قفسه برای وسایل کوچ در راهرو کافی خواهد بود. در راهرو، چنین سایه‌ای ممکن است به‌دلیل کمبود نور طبیعی، فضا را کوچک و نامناسب جلوه دهد.

انتخاب اکسسوری در دکوراسیون داخلی زرشکی

رنگ زرشکی به دکوراسیون گرما و احساسات رمانتیک می‌بخشد. بنابراین، در انتخاب اکسسوری، لوازم تزبینی را می‌توان در چارچوب احساساتی انتخاب کرد که این رنگ آن‌ها را منعکس می‌کند. برای این منظور استفاده از تعداد زیادی کتاب، شمعدان، شمع برای استفاده در سراسر خانه و نقاشی‌های دراماتیک پیشنهاد می‌شود.

اکسسوری انتخابی باید ویژگی‌هایی داشته باشد که داستانی به دکوراسیون بیفزاید و آن را از سایر خانه‌ها متمایز کند، بنابراین هنگام طراحی خانه با رنگ زرشکی، لوازم مورد استفاده در دکوراسیون باید عناصری باشند که به خانه بافت و داستان ببخشند.

اکسسوری‌های ساخته‌شده از چوب و مواد برنجی به‌تازگی بسیار موردپسند قرار گرفته‌اند و با رنگ زرشکی بسیار هارمونی دارند. بنابراین از وسایل تزیینی ساخته‌شده از چوب و برنج در دکوراسیون می‌توان استفاده کرد. قفسه‌های ساخته‌شده از گونه‌های مختلف درختی و گیاهان زینتی سبز نیز پیشنهاد خوبی برای دکوراسیون با رنگ زرشکی هستند. بدین ترتیب شدت این رنگ را می‌توان کم کرد و به دکوراسیون نشاط اضافه کرد.

جمع‌بندی

رنگ زرشکی یکی از سایه‌های عمیق و موقر قرمز است. در فضای داخلی، رنگ زرشکی به حس تناسب نیاز دارد. از آن باید در ترکیب با سایه‌های آرام و خنثی استفاده کنید. زرشکی در هر اتاقی به جز اتاق کودکان قابل‌اجرا خواهد بود و در اتاق نشیمن و اتاق‌خواب باید با دقت و در ترکیب با سایر رنگ‌ها به کار برود. به‌طور کلی این رنگ به فضای مورد استفاده حس تجمل و اشرافی می‌بخشد.

eremont

oneandhome

evgezmesi

امتیاز دهید post

هیچ نظرات

    نظر خود را به اشتراک بگذارید

    1252 بازدید

    آخرین اخبار دکوراسیون

      ویدیو های دکوراسیون داخلی

        دکوراسیون آشپزخانه

          چیدمان و دکوراسیون پذیرایی

            خلاقیت در طراحی و دکوراسیون

              کانال دکوراسیون کانال تلگرام دکوبوم